Permalänk
Medlem

Oftast kan man göra det i spelet (99.9% av fallen). Men det finns även sätt att ställa in "direkt" via NVidias kontrollpanel men det ska du inte behöva göra.

Anti Alias betyder i princip "kantutjämning", se wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-alias

Är inte hemma just nu så kan inte kolla exakt hur man ställer in det på kortet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok

Tack för hjälpen och de snabba svaren. Ska försöka hitta det...
MVH Wolf

Visa signatur

Dell XPS M1710 Intel®Core™ 2 Duo Processor T7400 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM 512MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GTX, Dell XPS 700 intel core 2 2,16 2 gb ram

Permalänk
Medlem

Beställde äntligen en Dell Xps igår:

T7200
7900gs
80gb (7200rpm)
2048 667mhz minne
bluetooth
+1 år extra försäkring

20000 ink frakt och moms, snackade till mig extra minne för 1000kr och försäkringen för 100kr, nu är det bara att vänta på att få den levererad.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Har även jag beställt en igår!:)

T7400
7950GTX 512Mb
100Gb (7200rpm)
2048 667Mhz minne
+3 år Multi Cover försäkring

Hoppas att den levereras fort med tanke på 7950GTX!

Permalänk
Medlem

Nån som har haft problem med dålig prestanda på nätverkskortet ?.
Har problem med att komma upp i bra tester med det fasta kortet (alltså inte det trådlösa) i TP tester. Kör samma test på en burk i samma när med betydligt bättre resultat. Nån inställning ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fyxim
Hoppas att den levereras fort med tanke på 7950GTX!

Tyvärr kommer du nog inte att få den så värst fort. Jag har väntat i några veckor nu och leveransdatumet på datorn ändras typ 1 gång per vecka, nu ligger det på den 12 December.... Varför skriver man egentligen ens ut ett leveransdatum ifrån början då för!? Aja, bara att vänta...

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem

Hej,

Fick nyligen min nya Dell XPS M1710 hem och när jag kollade igenom datorn så såg jag till min förskräckelse att jag fått ett Nvidia Quadro 1500FX grafikkort istället för mitt 7900 GTX.
Efter samtal med Dell så skickade de ut ett nytt kort samt en installatör som kom och installerade det nya kortet. Allt gick smärtfritt.

Nu är det dock så att jag har ett grafikkort över som jag ej har användning för. Om någon är intresserad av att köpa det för en billig penning så kontakta mig via email (stefan.stengard@gmail.com). Kortet passar, förmodar jag, i både Dells XPS och vissa Inspironsystem.

Alltså:
Nvidia Quadro 1500FX 256MB till salu. Vill bara bli av med kortet så priset blir lågt

Tack!

mvh
Stefan

Permalänk
Medlem

Ett bra exempel på "tur i oturen"
Hur presterar kortet jämfört med 7900gtx?

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChriZtoffer
Tyvärr kommer du nog inte att få den så värst fort. Jag har väntat i några veckor nu och leveransdatumet på datorn ändras typ 1 gång per vecka, nu ligger det på den 12 December.... Varför skriver man egentligen ens ut ett leveransdatum ifrån början då för!? Aja, bara att vänta...

Tro det eller ej:
"Orderdatum: 2006-11-14
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-28
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-15
Namn på fraktfirma: Schenker
Leveransstatus: Din beställning finns just nu hos fraktföretaget och mer information om beställningen kommer snart.

Din beställning har skickats den 2006-11-15"

Troligen kommer schenker att knacka på dörren imorgon
Hoppas du får din beställning snart också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fyxim
Tro det eller ej:
"Orderdatum: 2006-11-14
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-28
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-15
Namn på fraktfirma: Schenker
Leveransstatus: Din beställning finns just nu hos fraktföretaget och mer information om beställningen kommer snart.

Din beställning har skickats den 2006-11-15"

Troligen kommer schenker att knacka på dörren imorgon
Hoppas du får din beställning snart också

Förbered dig på det värsta, det är trots allt Schenker som håller i ditt paket.
Får du den imorgon så borde du även köpa en lott för då finns bara en förklaring:
"you son have the luck o´the Irish"

Riktigt gött!!!:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Förbered dig på det värsta, det är trots allt Schenker som håller i ditt paket.
Får du den imorgon så borde du även köpa en lott för då finns bara en förklaring:
"you son have the luck o´the Irish"

Riktigt gött!!!:)

Sitter i samma sits.

Orderdatum: 2006-11-15
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-29
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-16

Hur lång tid brukar schenker ta på sig? Deras hemsida har visst bestämt sig för att lägga ner verksamheten hela kvällen och nu hela natten också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysso
Sitter i samma sits.

Orderdatum: 2006-11-15
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-29
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-16

Hur lång tid brukar schenker ta på sig? Deras hemsida har visst bestämt sig för att lägga ner verksamheten hela kvällen och nu hela natten också.

Innan dom skrev ut "The service is closed for maintenance" fick jag fel om att inmatningsvärden var felaktiga. Hoppas dom har löst problemet tills morgondagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fyxim
Innan dom skrev ut "The service is closed for maintenance" fick jag fel om att inmatningsvärden var felaktiga. Hoppas dom har löst problemet tills morgondagen.

Verkar inte som om det är fixat, jag får "Error: invalid input (204)" nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysso
Verkar inte som om det är fixat, jag får "Error: invalid input (204)" nu.

Ush, ringde precis upp Dell och problemet var känt. Om du ringer upp dom så kan du få leverans besked över telefon, min skulle vara framme på onsdag nästa vecka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fyxim
Tro det eller ej:
"Orderdatum: 2006-11-14
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-28
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-15
Namn på fraktfirma: Schenker
Leveransstatus: Din beställning finns just nu hos fraktföretaget och mer information om beställningen kommer snart.

Din beställning har skickats den 2006-11-15"

Troligen kommer schenker att knacka på dörren imorgon
Hoppas du får din beställning snart också

VA!!?? Skämtar du med mig!? Nu blir man ju riktigt jä-la förbannad på dell, fy fan...ledsen för språket men jag beställde min den 25 Oktober och mitt leveransdatum ändras typ en gång per vecka, står på den 13 December nu, blir ju så jäkla less på dom asså...

Aja, ska ringa och fråga vad dom håller på med nu. Får se ifall det blir nån annan dator eller hur det går, har inte varit så värst förtjust i Dell förut och kan ju säga att jag har då inte ändrat den inställningen åt det possitiva hållet nu iallafall...

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem

Jag fick också ett brev som sa att beställningen skickats den 15, dock var mitt beräknade leveransdatum 1 december, hoppas dock jag får den någon gång nästa vecka som ni andra. Väska och trådlös rounter kommer förmodligen på måndag :), väskan hittade jag föresten på misco.se var ganska bökigt att hitta en 17" ryggsäck men de hade en från samsonite som bara kostade 375kr, väldigt billigt med tanke på att rekomenderat pris var 650kr exkl moms på en annan hemsida.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChriZtoffer
VA!!?? Skämtar du med mig!? Nu blir man ju riktigt jä-la förbannad på dell, fy fan...ledsen för språket men jag beställde min den 25 Oktober och mitt leveransdatum ändras typ en gång per vecka, står på den 13 December nu, blir ju så jäkla less på dom asså...

Aja, ska ringa och fråga vad dom håller på med nu. Får se ifall det blir nån annan dator eller hur det går, har inte varit så värst förtjust i Dell förut och kan ju säga att jag har då inte ändrat den inställningen åt det possitiva hållet nu iallafall...

Vad beställde du mer exakt? Borde väl vara att någon del i din dator fattas.

Jag mailade iallafall och frågade, och dom tyckte att det från att datorn är byggd tar ungefär en vecka för schenker att få fram den till kund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Jag fick också ett brev som sa att beställningen skickats den 15, dock var mitt beräknade leveransdatum 1 december, hoppas dock jag får den någon gång nästa vecka som ni andra. Väska och trådlös rounter kommer förmodligen på måndag :), väskan hittade jag föresten på misco.se var ganska bökigt att hitta en 17" ryggsäck men de hade en från samsonite som bara kostade 375kr, väldigt billigt med tanke på att rekomenderat pris var 650kr exkl moms på en annan hemsida.

Samsonite verkar vara ett bra märke, har någon resväska i deras namn. Jag beställde själv en Crumpler The Gimp 17", verkar perfekt för sättet jag har tänkt transportera min laptop. Den var någon centimeter förliten, men tror nog det går att klämma in den ändå med tanke på att den är gjord utav neoprene.
http://www.crumplereurope.com/files/products/TG17W-004/image1...

Köpte även en Logitech VX Revolution till laptopen, men den verkar inte klara av att användas tillsammans med mitt wlan (varför 2.4Ghz för en mus?) så jag funderar på att försöka skaffa en Microsoft Wireless Notebook Laser Mouse 6000 istället som använder ett annat frekvensband.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysso
Vad beställde du mer exakt? Borde väl vara att någon del i din dator fattas.

Jag mailade iallafall och frågade, och dom tyckte att det från att datorn är byggd tar ungefär en vecka för schenker att få fram den till kund.

C2D 7400
Go7950GTX
2Gb 667Mhz ram
160Gb 5400RPM disk (tror det är den som spökar nu)
Bluetooth modul (kan vara den också?)
Windows XP Media Center Edition

Det är väll dom lite viktigare sakerna jag kan komma på nu som jag beställt, resten är original förutom föräskringen å de som jag tog lägsta på. Nånting som skiljer sig mot din order?

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChriZtoffer
C2D 7400
Go7950GTX
2Gb 667Mhz ram
160Gb 5400RPM disk (tror det är den som spökar nu)
Bluetooth modul (kan vara den också?)
Windows XP Media Center Edition

Det är väll dom lite viktigare sakerna jag kan komma på nu som jag beställt, resten är original förutom föräskringen å de som jag tog lägsta på. Nånting som skiljer sig mot din order?

Jo, det skiljer ett par saker, grafiken och disken (jag tog en 7200 rpm istället).
Det andra är dock samma, så bluetooth kan det inte vara.

Nu går föresten länken från dell till en sida hos schenker där man får två fält att fylla i, oklart med vad. Testa att fylla i kundnummer och ordernummer men det gick inte ens submitta. Schenker imponerar inte direkt.

Permalänk
Medlem

har testat de flesta nummren på schenkers sida utan att lyckas, desperat som man är :S

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysso
Jo, det skiljer ett par saker, grafiken och disken (jag tog en 7200 rpm istället).
Det andra är dock samma, så bluetooth kan det inte vara.

Nu går föresten länken från dell till en sida hos schenker där man får två fält att fylla i, oklart med vad. Testa att fylla i kundnummer och ordernummer men det gick inte ens submitta. Schenker imponerar inte direkt.

ok, så du tog med 7900GTX istället eller? Aja, ska ringa och klaga imorrn och se ifall det är disken, hoppas nästan på det för isåfall så blir det en 7200RPMare. Ska nog iochförsig ha den ändå tror jag men det skulle vara skönt ifall det är den så kanske man får dator lite snabbare. Men det är säkerligen graffet fortfarande...

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChriZtoffer
ok, så du tog med 7900GTX istället eller? Aja, ska ringa och klaga imorrn och se ifall det är disken, hoppas nästan på det för isåfall så blir det en 7200RPMare. Ska nog iochförsig ha den ändå tror jag men det skulle vara skönt ifall det är den så kanske man får dator lite snabbare. Men det är säkerligen graffet fortfarande...

Jo, jag tog ett 7900gtx. Nackdelen med 7200 rpm'arn är att dom bara har 100 gigs disk där, ytterst märkligt. Nåja, smällar man får ta...

Permalänk

100Gb disk kan jag ta ifall jag får datorn snabbare. Tog bara 160Gb disken för att den kostade 126:- mera än 120Gbn. Enda nackdelen jag ser med 7200 diskarna är vämeutvecklingen och ljudnivån, fast då kanske man är lite fel ute när man ändå ska ha en XPS... Aja, får se vad jag får för svar ifrån dell imorrn, ska blir kul att höra...

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk
Medlem

Dell är annars väldigt slöa. Beställde en DELL XPS stationär tog fan 1,5månader att få hem den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Dell är annars väldigt slöa. Beställde en DELL XPS stationär tog fan 1,5månader att få hem den

Nu har jag förvisso inte fått datorn än, men från det att jag beställde den till att den var byggd och skickade tog det en dag.

Permalänk
Medlem

Som sagt (från sidan 5 eller nåttt) tog det 5 dagar från beställningsklicket tills att jag hade den hemma hos mig. Snabbt och fint

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Edit: Jag tog bort inlägget, dumt att få varning för korspostning!

Men iaf, ska meddela hur de gick sen med den! Förhoppningsvis så går allt vägen!

För er som ser ut som ett frågetecken, dvs alla utom jag och KB,

vann denna på tradera,

http://www.tradera.com/auction/PC/aid_35731143

ska kolla om ja lyckas få killen att skicka emot faktura =D

Permalänk
Medlem

Det var billigt

Visa signatur
Permalänk

Jahapp, då fick men ett svar ifrån Dell då... "Jag har ett tråkigt besked att ge er. Er order är fel upplagd med konfigurationen i systemet och måste avbokas och ombokas korrekt. Alltså börja om från början. " Fy F-N för Dell säger jag bara!!! Får man inte ens ordersystem att fungera så ska man f-n inte hålla på med datorer häller. Skickade iallafall tillbaka att jag gick med på att ta datorn ändå, om dom kunde fixa hit den fort... får se vad jag får för svar då men ska det ta lite lång tid till så lär det nog bli en Alienware eller nåt annat skoj istället...

Grattis till datorn förrästen Fredrik2k4! Hoppas att du blir nöjd med det kapet.

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ