Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbyboy
HAHA!!

Asså vilka jävla lirare dom e som sitter utanför här!
dom bestälde mat från en catringfirma nyss så nu sitter dom o käkar matt på ett bord här utanför! så jävla roligt!:D

Gå ut och passa på att flytta kön när de sitter och käkar...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbyboy
HAHA!!

Asså vilka jävla lirare dom e som sitter utanför här!
dom bestälde mat från en catringfirma nyss så nu sitter dom o käkar matt på ett bord här utanför! så jävla roligt!:D

Dokumentera skiten!

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Dokumentera skiten!

Ska göra det!

detta e fan kul! alla kunder som kommer in tror att det är nån protest på g, tror jag har förklarat för typ 30 pers idag om varför dom sitter där! haha

EDIT: Chefen gick ut me kaffe till dom också nyss så att dom inte skulle frysa så mycket:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbyboy
Ska göra det!

detta e fan kul! alla kunder som kommer in tror att det är nån protest på g, tror jag har förklarat för typ 30 pers idag om varför dom sitter där! haha

EDIT: Chefen gick ut me kaffe till dom också nyss så att dom inte skulle frysa så mycket:P

får fråga igen då.
vet du hur många wii:s ni fått in, och skulle du säga att ni ligger över eller under medelsträcket för hur många wii:s en elgiganten-butik får in?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
får fråga igen då.
vet du hur många wii:s ni fått in, och skulle du säga att ni ligger över eller under medelsträcket för hur många wii:s en elgiganten-butik får in?

Vi har endast fått in 6 st och jag vet inte hur många wii:S andra butiker får in tyvär:S
Men jag skulle nog tro att vi ligger under medel faktiskt, våran affär e ju inte så super stor som tex stockholms på kungsgatan men förhoppningsvis kommer vi få in ett bra antal fler.
men vi får se:)
nu ska jag på lunch:)

Tillbaka nu! måste bara tilägga att ABC, tv4 roslagen är på väg hit för att intervjuva dom som sitter här utanför. Chefen sa att det tom skulle komma en cnn helikopter från arlanda och flyga över här o filma. detta e fan stort:D

vi i norrtälje kommer få in ett antal med nya wii:s den 15 januari så ni som bor i närheten kan ju börja köa:P

Permalänk
Medlem

Hehe lilla GAME i västerås får 40+
Jag ska dock jobba 12-15 imorgon vilket suger lite då jag vill hem och spela :D:D:D

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Hehe lilla GAME i västerås får 40+
:D:D:D

[Off Topic]
Lilla Game i Västerås är värdelöst. Värre priser har jag aldrig varit med om!
[/Off Topic]

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
[Off Topic]
Lilla Game i Västerås är värdelöst. Värre priser har jag aldrig varit med om!
[/Off Topic]

Är väl inte butikens fel? Priser sätt centralt och märker inte direkt nå brist på folk som handlar där..

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Bah, inte då! Vi skyller på Game så blir allt bra!

Någon som vet om alla konsoller komma sälja slut vid nästa leverans också?
Är sugen på att köpa en någon dag efter jul, nämligen...

Visa signatur

---

Permalänk

Vet att det har frågats förut men jag minns inte att det var någon som svarade.
Är det någon som har något hum om när o-vita Wii:s kommer släppas?

iof. med tanke på att ingen har svarat kanske det betyder att ingen vet. =/

Permalänk

Undrar det jag med. Den svarta är så satans mycke snyggare i mitt tycke

Visa signatur

xbox 360

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall någon butik i Visby får in några Wii? Elgiganten kanske?
Annars får jag kolla i V-ås om det finns några kvar där när jag kommer hem till jul (pluggar i Visby), och då vår jag ju vänta en vecka extra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Någon som vet ifall någon butik i Visby får in några Wii? Elgiganten kanske?
Annars får jag kolla i V-ås om det finns några kvar där när jag kommer hem till jul (pluggar i Visby), och då vår jag ju vänta en vecka extra

Vi på elgiganten i norrtälje får in nya wii:s den 15 januari och jag tror att det blir en liknande leverans även där!

EDIT: Dom som sitter utanför här i norrtälje fick popcorn nyss av oss:D

Permalänk

jag hörde nyss att det sitter 2 personer utanför elgiganten som har en lista med folk(personummer och liknande) som de turas om att köa med och att de alla säger att som ska få ett wii var. HUR SJUKT ÄR INTE DET?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille_22
jag hörde nyss att det sitter 2 personer utanför elgiganten som har en lista med folk(personummer och liknande) som de turas om att köa med och att de alla säger att som ska få ett wii var. HUR SJUKT ÄR INTE DET?

HAHA! jadu dom e ju inte friska! snacka om att vilja ha något:D
men det e skrattretande att se dom här. dom har tänt marshaller i mörkret o sitter o knaprar på pocorn:P
moahahahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille_22
jag hörde nyss att det sitter 2 personer utanför elgiganten som har en lista med folk(personummer och liknande) som de turas om att köa med och att de alla säger att som ska få ett wii var. HUR SJUKT ÄR INTE DET?

Undrar vad de gör om någon annan som ställt sig i kö efter dem vägrar låta "avlösningen" gå före i kön....

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

hur fan ska man kunna sova inatt när man vet att det står ett wii och väntar på en i butiken ??

Permalänk
Medlem

Helvete, får inte mitt Wii där jag tänkt mig att få det först. Nu blir det stressplan on. Köa på närmaste Elgiganten.

Permalänk

Ja man kan ju inte få mer än 1 Wii per person som står där, och när det handlar om att köa i mindre än 3 dagar så är det inte acceptablet med avbyte enligt min mening. elgiganten verkar skita i detta fullständigt iallafall på telefonsupporten somn är TOTALT VÄRDELÖS då de vägrar att koppla en till mitt lokala elgiganten!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk

Någon som vet om det är folk som köar vid Elgiganten i Kållered ? Funderar på att åka in dit lite snabbt när dom öppnar imorn och se om man lyckas på ett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrille_22
Ja man kan ju inte få mer än 1 Wii per person som står där, och när det handlar om att köa i mindre än 3 dagar så är det inte acceptablet med avbyte enligt min mening. elgiganten verkar skita i detta fullständigt iallafall på telefonsupporten somn är TOTALT VÄRDELÖS då de vägrar att koppla en till mitt lokala elgiganten!

De kan ju dessutom skriva dit hela kompiskretsen i sin lista... Nej, hade det varit butiken som erbjöd den där listan hade det varit en annan sak.

(Och vad ska elgiganten göra åt det? Gå ut och säga att de inte får ha en namnlista? Det är väl helt upp till dem och resten av kön.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
De kan ju dessutom skriva dit hela kompiskretsen i sin lista... Nej, hade det varit butiken som erbjöd den där listan hade det varit en annan sak.

(Och vad ska elgiganten göra åt det? Gå ut och säga att de inte får ha en namnlista? Det är väl helt upp till dem och resten av kön.)

Ja det tycker jag att de ska göra så att de fattar att det inte är något sorts förbokningssystem.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem

En sak är helt säker. Om det står folk före mig i kön och håller plats åt några till så kommer det att bil handgemäng.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torkel2k
En sak är helt säker. Om det står folk före mig i kön och håller plats åt några till så kommer det att bil handgemäng.

Det kan du lita på att de blir för min del med! Jag ger inte bort min plats frivilligt!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem

Har nu fått bekräftelse från Dustinhome att de 2 Wii som jag förhandsbokade är på väg och är faktiskt inte så nöjd ändå.
Eftersom de 2 extra Wii Remote handkontroller som jag bokade också + komponentkabel ligger på restorder. Tänkte spela Wii Sports med flickvännen, men nu blir det inget av det, sen får använda komposite kabel med min 40" LCD TV och tror det inte kommer bli nån bra bild alls.
Koppla in med komposite kablen tills får komponent kabeln är inget större problem, men endast 1 handkontroll??
Nej, är lite besviken med Dustinhome!

Fast får väl åka runt till butiker och se om dom har Wii HK och komponent kabel istället.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
Har nu fått bekräftelse från Dustinhome att de 2 Wii som jag förhandsbokade är på väg och är faktiskt inte så nöjd ändå.
Eftersom de 2 extra Wii Remote handkontroller som jag bokade också + komponentkabel ligger på restorder. Tänkte spela Wii Sports med flickvännen, men nu blir det inget av det, sen får använda komposite kabel med min 40" LCD TV och tror det inte kommer bli nån bra bild alls.
Koppla in med komposite kablen tills får komponent kabeln är inget större problem, men endast 1 handkontroll??
Nej, är lite besviken med Dustinhome!

Fast får väl åka runt till butiker och se om dom har Wii HK och komponent kabel istället.

Å andra sidan, vad ska de göra om det inte finns att få tag på tillräckligt hos deras leverantörer?
Visst, jag kan förstå att du är besviken, men jag vet inte om du kan komma med något förslag på hur de skulle hanterat situationen bättre?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Å andra sidan, vad ska de göra om det inte finns att få tag på tillräckligt hos deras leverantörer?
Visst, jag kan förstå att du är besviken, men jag vet inte om du kan komma med något förslag på hur de skulle hanterat situationen bättre?

Kanske begränsa förbokningen till ett rimligt antal.

Permalänk
Medlem

Alltså allt är Bergsalas fel då jag vet att dom lovade mer än dubbelt så många maskiner till GAME än vad som levereras. Då är det ändå så att GAME får mer maskiner än dom flesta då dom pressat Bergsala som galningar.

Fatta hur roligt det är att stå i butik och berätta för 60 av 100 pers att dom inte får nån maskin på dag 1 fast Bergsala lovat oss en viss mängd för bara en månad sen...

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Kanske begränsa förbokningen till ett rimligt antal.

Ja, om de själva i god tid visste hur många de skulle få in så kan jag hålla med om att de skulle gjort så. Det är ju dock långt ifrån säkert.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XPerion
Har nu fått bekräftelse från Dustinhome att de 2 Wii som jag förhandsbokade är på väg och är faktiskt inte så nöjd ändå.
Eftersom de 2 extra Wii Remote handkontroller som jag bokade också + komponentkabel ligger på restorder. Tänkte spela Wii Sports med flickvännen, men nu blir det inget av det, sen får använda komposite kabel med min 40" LCD TV och tror det inte kommer bli nån bra bild alls.
Koppla in med komposite kablen tills får komponent kabeln är inget större problem, men endast 1 handkontroll??
Nej, är lite besviken med Dustinhome!

Fast får väl åka runt till butiker och se om dom har Wii HK och komponent kabel istället.

umm... följer det inte med en wii mote o en nunchuch med varje wii?
så om du förbokat 2... bör du väl ha 2 stycken kontroller eller hur?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf