Permalänk
Medlem

Hp890 vs Hp895

Tjena

Alltså fan igår köpte jag hp895 liksom för att mina gamla hörlurar som var hp890 är ju lite slitna dom funkar än idag faktiskt men aja tänkte man får ju förnya sig lite då va....dock så blev jag sjukligt besviken på hp895 faktiskt dom är fan en nerbantad version av den tidigare modellen hp890..kuddarna är mindre, ljudet är fan sämre, basen är också sämre underligt nog..plus att dom var också obekväma att ha på sig..så folk som funderar på att köpa sig att par hp895 ge fan i det faktiskt håll er kvar till hp890 istället

Philips hp890 (utmärkt ljud+bra bas+bra pris)

Philips Hp895 (obekväma,sämre ljud än hp890,sämre bas)

Permalänk
Medlem

Har ett par 895 och visst, det är inga dunkadunka-lurar, men ljudet är riktigt klart och bra.. Sen så tycker jag inte alls att de är obekväma att ha på sig.

Menmen, smaken är som baken.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Tja precis smak sak ju men aja..dom ska ialla fall lämnas tillbaka så

Permalänk

Vilket sammanträffande. Skulle precis lägga in en tråd angående det här =D

Har precis i denna stund handlat ett par hp-890 har varit på jakt efter dom länge nu och jag kan bara säga wow. Precis som jag kom ihåg dom. vilken skillnad i ljud jämfört med 895. Mer dynamik i ljudet. Varför gör philips så här ?

Permalänk
Medlem

Alltså personligen så fann jag ljudet mycket sämre,men aja jag hade dom på mig typ 15 min eller sådära men jag gillade dom inte alls, bekvämheten var inte alls lika skön som med hp890..är man vann vid dom så vill man inte ha mindre det var just det tabben philips gjorde minskade ner på storleken med hp895 och därav försämrade basen med...så nej för hp895!! JAAAA TILL HP890!! som sagt det är var jag ansr

Permalänk
Medlem

hehe.. har ett par HP890 som varit trasiga en tid. Sprack där luren och bärremmen möts, flera av mina kompisars som gått sönder på samma ställe. Men igår lagade jag dem, inte första gången jag försökte, och jäklar va bra dom är! Hade glömt hur mycket jag älskar dessa lurar.. ljudet är förbannat bra och dom är hur sköna som helst. Synd att philips valde så dålig kvaliet på plasten bara. Antar att det bara är en tidsfråga innan de trillar sönder igen =/ Så har en liten uppföljar fråga, om man skall köpa nya och inte vill byta ner sig. Vad har man för alternativ? 895 kan vi ju utesluta.. ser inte alls lika goa ut.

HP890 4Ever!

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem

Jaha, så sprack till slut plasten återigen, på mitt andra par HP890. Och inte finns de att köpa längre, provade HP895 men de var ju inte alls lika bekväma, särskilt då saknade bandet i mitten.

Än så länge håller tejpen ihop dem men det lär väl vara en tidsfråga tills de faller isär, finns sprickor på andra lurens hållare också.

Någon som hittat en duglig ersättare? Det jag uppskattade hos HP890 var, förutom ljudkvalitén då, att de är så himla bekväma och att sladden är löstagbar (dras ur om den något långa sladden råkar fastna någonstans ).

Hjälp!

Permalänk
Medlem

Hade turen att hitta en auktion med oanvända för ett par månader sen.. köpte dom och kan inte annat än säga jag är supernöjd.. Köpte från Tyskland på ebay

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

haha har själv 2 par (hade 1 till innan men plasten gick sönder och jag fick pengarna tillbaka som jag slösa på en resa, köpte nytt par när jag kom hem iaf) HP890 varav bådas plast har spruckit dock kör jag med tejp, men ljudet kopplas av och på hela tiden vilket beror på att sladden till lurarna sitter löst.

Blir ett 3e(4e) par nu dåra efter att ha sett denna tråd för jag var jävligt nära på att köpa hp895. Tur att en lokalbutik här i området har SPLITTERNYA HP890, dock för 500kr, men det är det värt det (betala 800kr när jag köpte mitt första par)

Visa signatur

http://xray.nu :: http://bonexray.com :: http://kafi.se
NZXT H710 Vit: i9-12900k + Corsair H150i Elite LCD :: ASUS RTX 3080 :: ASUS ROG STRIX Z690 :: 64 GB Corsair 3600 MHz :: Corsair RM 850x :: 2 TB M2 980 PRO + 2 TB 970 QVO
Skärmar: Asus 27" ROG Swift PG278QR :: Asus 24" VP247HAE