Permalänk
Medlem

compless.com

http://shop.compless.com/

Någon som har handlat därifrån? Är det en seriös butik?

Permalänk

Åtminstone jag finner inte jag affärer som heter "http://shop.affärsnamn.???" särskilt trovärdiga.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Åtminstone jag finner inte jag affärer som heter "http://shop.affärsnamn.???" särskilt trovärdiga.

Varför inte? Gå in på www så skickas du vidare till shop. Inget speciellt att hänga upp sig på enligt mig.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=478

Saknar omdöme från kunder och är inte billigast på någon av produkterna enligt prisjakt.
Så välj en annan butik om du vill vara säker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Varför inte? Gå in på www så skickas du vidare till shop. Inget speciellt att hänga upp sig på enligt mig.

De flest affärer med just den domänen brukar gå i KK ganska fort samt vara oseriös (Har blivit blåst av 2 st). Men det är en högst personlig åsikt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
De flest affärer med just den domänen brukar gå i KK ganska fort samt vara oseriös (Har blivit blåst av 2 st). Men det är en högst personlig åsikt.

Med just vilken domän? Domänen i fråga är compless.com.
De kan ju ha vadsomhelst.compless.com om de så önskar. Att de har shop.compless.com verkar ju vara att de kanske har andra planer för www.compless.com.

Anledningen till att de har shop.compless.com är väl för att man skall veta direkt att det handlar om en affär.. häng inte upp er på domännamnet.

Edit: Jag har ALDRIG blivit blåst över nätet. Har handlat i många år via nätet.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte jag berättar bara vad jag vet, jag håller mig undan från allt med "shop" framför då jag har dåliga erfarenheter.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Lite fånigt att påstå/tro att shop.domän.se/com skulle ange huruvida ett företag är seriöst eller inte. Säger inte ett skvatt om det.

Testa till exempel adressen shop.hm.com - skulle det då vara ett tecken på att Hennes & Mauritz är ett bluffbolag? Eller att Acne jeans är det ( shop.acnejeans.com ); eller Hjemmet Mortensen som ger ut PC Gamer + en mängd andra välkända tidningar ( shop.hjemmetmortensen.se ); eller Volvo ( shop.volvooceanreace.com ); eller MTV ( shop.se.mtve.com ); eller kameraföretaget Pentax ( shop.pentax.se ); eller kanske Västergötlands Ishockeyförbund ( shop.vghockey.net ) är det?

Eller är det så att "shop" inte är mer farligt än "www" och att man får leta efter andra tecken/signaler/fakta för att få ngn indikation på ett företags eventuella oseriositet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant_T
Lite fånigt att påstå/tro att shop.domän.se/com skulle ange huruvida ett företag är seriöst eller inte. Säger inte ett skvatt om det.

Testa till exempel adressen shop.hm.com - skulle det då vara ett tecken på att Hennes & Mauritz är ett bluffbolag? Eller att Acne jeans är det ( shop.acnejeans.com ); eller Hjemmet Mortensen som ger ut PC Gamer + en mängd andra välkända tidningar ( shop.hjemmetmortensen.se ); eller Volvo ( shop.volvooceanreace.com ); eller MTV ( shop.se.mtve.com ); eller kameraföretaget Pentax ( shop.pentax.se ); eller kanske Västergötlands Ishockeyförbund ( shop.vghockey.net ) är det?

Eller är det så att "shop" inte är mer farligt än "www" och att man får leta efter andra tecken/signaler/fakta för att få ngn indikation på ett företags eventuella oseriositet?

Om jag blivit blåst av affärer som hade ordet IT (www.shop.it.nu eller www.shop.itstore.se) eller liknande i namnet skulle jag också i det fallet varit misstänksam. Särskilt om fler personer än jag själv säger att de inte brukar vara trovärdiga. Samma sak som om jag tycker en datorshop har lagt ned 10 min på sin hemsida och eller färschema så stämplar jag dem som inte trovärdiga. Och det med tanke på att nästan varje dag läser man om medlemmar om blivit blåste här på forumet av nya skumma shoppar. Better safe then sorry tycker jag, att vara misstänksam och kritisk lönsar sig längden. Även om det är obefogat.

Som jag skrev är det en personlig åsikt, inte fakta eller liknande. Jag grundar köp nästan varje dag bara på namnet på en vara. Jag skulle inte köpa en TV med namnet "Super Television Ultra 3000".

btw tycker bara namnet "compless" låter oseriöst.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Om jag blivit blåst av affärer som hade ordet IT (www.shop.it.nu eller www.shop.itstore.se) eller liknande i namnet skulle jag också i det fallet varit misstänksam. Särskilt om fler personer än jag själv säger att de inte brukar vara trovärdiga. Samma sak som om jag tycker en datorshop har lagt ned 10 min på sin hemsida och eller färschema så stämplar jag dem som inte trovärdiga. Och det med tanke på att nästan varje dag läser man om medlemmar om blivit blåste här på forumet av nya skumma shoppar. Better safe then sorry tycker jag, att vara misstänksam och kritisk lönsar sig längden. Även om det är obefogat.

Som jag skrev är det en personlig åsikt, inte fakta eller liknande. Jag grundar köp nästan varje dag bara på namnet på en vara. Jag skulle inte köpa en TV med namnet "Super Television Ultra 3000".

btw tycker bara namnet "compless" låter oseriöst.

Det är kanon att dela med sig av personliga åsikter. Men alla råd tål väl att diskuteras. Att vara misstänksam och kritisk är också bra, men det är inte samma sak som att det motiverar spridandet av ogrundade rykten?

I det här fallet ska man alltså akta sig för compless enbart för att de använder "shop" före domännamnet och att namnet låter "oseriöst"?

Låter verkligen compless i sig mer oseriöst än ex. webhallen, datorbutiken, komplett eller pc-kungen?

När man kikar närmare på siter med "shop" (shop.domän.se/com) kan man alltså snabbt konstatera att "shop" inte är särskilt bra som en "varningsflagga" eftersom många bevisat seriösa företag tycks använda det.

Dessutom, du kan hitta (hundra-?)tusentals oseriösa företag på Internet med adresser som börjar på www.domän.se/com (sannolikt betydligt fler än "shop"-siterna) och som blåser folk på stålar, men betyder det att man ska akta sig för företag med www-adresser?

Missförstå mig rätt, men det känns lite som att hävda att alla som dricker vatten är mördare eftersom man kan påvisa att alla som mördar har druckit vatten.

En logik som dock inte håller eftersom man kan påvisa att de flesta som dricker vatten inte mördar, på samma sätt som det tycks finnas många seriösa företag som använder "shop" före domännamnen.

Att du inte handlar en tv som heter "Super Television Ultra 3000" har kanske mindre med namnet i sig att göra och mer med att det är totalt okänt för dig. (Hade du aldrig någonsin hört talats om "Pioneer" hade sannolikt samma sak gällt om du erbjöds en "Pioneer PDP427XD" till ett schysst pris).

Ska tillägga att angående compless grad av seriositet har jag ingen åsikt. Reagerade bara på argumentationen av varför de, och andra, kunde dömas ut.

Det är alltid ett bra tips att vända sig till välrenommerade butiker om man känner sig osäker. Fler råd finns sammanfattade på Cint -> http://www.cint.se/sweden/asp20/13_knep.asp

Permalänk
Medlem

Hoho...Är sidan ett skämt? 3 varor i lager är stabilt!
"More computer for less money (mer dator för mindre pengar).2"
Ja för ta till exempel en E6300 som är ca 250 kronor billigare på komplett. Deras slogan borde vara "Less Computer for more money".

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Compless.com

Hejsan alla sweclockare!
Jag heter Rikard Wissing och driver Compless.com.

Vi må inte vara den största butiken och kan självklart inte konkurrera prismässigt med dom stora bjässarna på marknaden (speciellt på processorer). Det vore att sälja utan marginaler och då skulle vi nog gå i konkurs ganska snabbt.

Vår strategi har istället varit nischa in oss på datorer. Sen ett par månader sen har vi också linuxdatorer. Om ni tittar på våra datorpaket och jämför med våra konkurrenter så tror jag dom har svårt att matcha våra priser. Vi har ju även 5% rabatt på alla egenkonfigurerade datorpaket.

Eftersom vi främst är en datortillverkare har vi inte heller något större lager som någon påpekade, men dom leveranstider som visas på sidan stämmer till 99% av fallen (ibland kan vår distributör hinna sälja slut på artikeln).

Att vi använder shop istället för www är att vi i framtiden vill använda www som en sorts huvudsida. Med drivrutiner, manualer till Compless datorpaket etc.

Jag välkommnar alla sweclockare att ta en titt i butiken för att se om vi har något som intresserar er.

Hör av er om ni har frågor.

Mvh,
Rikard Wissing
Försäljnings- och inköpsansvarig
Compless
www.compless.com

Permalänk
Medlem

att angripa dem för att de inte har de allra lägsta priserna är ju lite konstigt tycker jag, dels är de ju knappast de enda som marknadsför sig på så sätt och sedan så brukar ju alltför låga priser från nystartade "affärer" vara ett bra tecken på en scam.

därmed inte sagt att det inte är bra att vara lite misstänksam, men man kan vara det av rätt anledningar.

Permalänk

Jag har beställt Minnen & Fläktstyrning med LCD skärm från dem.. De svarar snabbt i telefon och är vänliga. Återstår att se varorna när de kommer. Dock var de billigare än komplett på båda grejerna

Permalänk
Permalänk

Har köpt cooler master megaflow 200mm fläktar där, väldigt billigt och snabb leverans! rekomenderas

Visa signatur

- HAF X| ASUS P7P55D| i5 760@4GHz| Corsair H70| Dominator GT 2000Mhz| Asus Radeon HD5870 CF| Corsair TX 650W| Win 7 ultimate 64bit|
- MacBook Air 13" 2012

Permalänk
Medlem

varför väcka en 6 år gammal tråd?

se ovan