hur kan man gilla morrowind?

Permalänk
Medlem

hur kan man gilla morrowind?

testade att installera morrowind bara för att försöka spela igenom det eftersom att det är så många som tycker att det är bra. Sist jag försökte blev jag less och redan efter ett par timmar igen så inser jag varför; trots schyssta vapen så träffar man aldrig sina fiender, världen är asstörst och spelet är segt..

någon som kan ge mig en anledning att fortsätta spela?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk

Re: hur kan man gilla morrowind?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metus
testade att installera morrowind bara för att försöka spela igenom det eftersom att det är så många som tycker att det är bra. Sist jag försökte blev jag less och redan efter ett par timmar igen så inser jag varför; trots schyssta vapen så träffar man aldrig sina fiender, världen är asstörst och spelet är segt..

någon som kan ge mig en anledning att fortsätta spela?

Det är lite trögt i början, innan man kommer in i det. Man måste träna upp sina färdigheter, jag var också besviken i början. Men så fort man kommit upp några levels så blir spelet fantastiskt kul. I början kan man inte ens döda en scrib, och då är det inte särskilt kul. Stjäl lite saker och sälj, köp sedan träning för pengarna. Eller gör uppdrag åt gillena, då får du både pengar och erfarenhet.

Permalänk
Inaktiv

Det går att fixa (utan fusk, såklart) prylar så man kan flyga konstant, är osårbar, etc, etc. Man är väldigt kass i början, men det tar inte så lång tid innan man kan bli äckel-mäktig om man bara vet hur

Se till att du använder ett vapen som du är någorlunda vettig på. Om du har det vapnet som en major skill så ska det inte vara heeeelt omöjligt i början. Ett annat tips för att få ett dugligt bra vapen från början är att gå ut från första staden och sen direkt svänga vänster i "korsningen"... Humoristisk sekvens utspelar sig som resulterar i att du får lite grejjer att starta med. Spara innan du leker med trollformlerna du hittar dock

Permalänk
Medlem

Hur kan man ogilla Morrowind?
Ett av de absolut bästa spel jag har spelat någonsin.
Snyggt, bra känsla, bra handling, mycket plug-ins, otroligt fritt, massvis med sidouppdrag, spelet tar aldrig slut (känns det som), o.s.v.
Sen så är Bloodmoon (expansion) otroligt bra.
Visst är det lite segt i början men när man kommer upp lite i level så blir det ännu roligare.
För att gå fort upp i level så kan man träna upp sina skills mot pengar och hoppa fram istället för att springa.
Acrobatics ökar väldigt fort om man har det som major eller minorskill.

Ge inte upp utan fortsätt spela.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Du behöver inte gilla spelet för att massa andra gör det, det passar inte alla ..

Permalänk
Medlem

Ah, Morrwind var underbart då jag spelade det första gångerna! Nu är det rätt trist eftersom att man redan känner till alla städer m.m... grymt spel iaf. Skulle ändå kunnat varit mycket bättre om dom tex hade fixade lite bättre dialogsystem och mer intressanta och unika NPC's.

Dom håller väl på med en uppföljare?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Det finns mycket som kunde varit bättre i Morrowind (gubbarna, balans, strider etc.) men man kan inte få allt

Dom börjar förhoppningsvis med TES IV nu när GoTY-versionen av Morrowind släpps ..

Permalänk
Medlem

Hmm, GoTY-versionen kanske man skulle köpa... undra hur dyr den kommer vara. Som ett vanligt spel?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

jag spelar det eftersom vattnet är snyggt :D....

Visa signatur

avregistrera mig

Permalänk
Medlem

Jag tycker om det, speciellt musiken är ljuvlig. Men jag fattar inte varför det buggar så förbannat. Jag har inte mer än 20-25 fps med datorn enl. sign.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk

Va?! skojar du, jag blev absolut inte besviken i början, blev mest imponerad på hur stort spel jag hadde framför mig.

Fast det är ju såklart som alla andra spel; man tröttnat. Jag brukar varva det med lite q3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det är känslofyllt, både vemodigt och underbart! därför gillar man morrowind..

Permalänk

Snygg bump.

Permalänk
Medlem

dryga tre år gammal! nödvändigt att skriva?!

iof skrev jag ;D

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
dryga tre år gammal! nödvändigt att skriva?!

iof skrev jag ;D

nah, kändes som en rolig grej...:)

Permalänk
Medlem

hahaha... kul ju

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Spela Oblivion istället då. Morrowind är ju gammalt så det går ju inte att mäta med nya spel, det var grymt snyggt när det kom. Många timmar spelade jag, tills jag hade all deadricprylar och min karaktär vägde ett ton. Köpte bloodmoon också fast blev besviken när det visade sig bara vara en ny ö.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk

Jag gillar inte alls Morrowind själv. Har gett det en chans 2 gånger. Men icke. Jag klarar bara inte av att spela det.

Oblivion däremot är mycket vänligare mot nybörjare inom genren Det passar mig mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Tycker inte morrowind är något vidare faktiskt.

Oblivion var kul ett tag sen tröttnade man på det med

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

somsagt ... tråd från 2003 -_-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk

Fan vad många det är som klagar på att det inte går att träffa med sina slag i Morrowind. Har du märkt den gröna fatigue-mätaren under magicka-mätaren? Om du kutar och hoppar runt hela tiden blir du trött, och har i princip omöjligt att träffa. Väntar du bara lite och hämtar andan är det inte alls svårt att få ihjäl nåt på level 1.

[edit]Yay, tråd från 2003...[/edit]

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

Om vapen som inte träffar:
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Att ha 10 i yxa betyder att du inte klara att hugga ved ens. Tänk dig nu att kunna slåss med yxa. Grejen är ju att du inte träffar för att din karaktär inte vet riktigt hur man använder vapnet. Du får fantisera lite. Att man hugger så som om mann borde träffa beror bara på att det vore väldigt tröttsamt att göra alla animationer för alla vapen beroende på hur bra man är med vapnet. Även om du skjuter på en ödla från en meters håll och tycker att du borde träffa så är det för att din karaktär knappt vet hur man avfyrar pilen rätt.

En sak som gjorde att jag gillade Morrowind mycket var fantasin. Nästan inga varelser var direkt tagna från verkligheten. Inga granar eller vargar. Istället trevliga svampträd och leviterande stora maneter.

Visa signatur