Vista har slutat fungera!!!

Permalänk
Medlem

Vista har slutat fungera!!!

Jag laddade ner en gratisversion av windows vista RC1 från Microsoft hemsida.
Jag fick då ett lösenord, men har dock inte tänkt mig för, så lösenordet ligger på ett .txt-dokument på datorn. Men efter att 14 dagar nu har gått har datorn låsts. Jag har massor av saker på datorn, främst viktiga saker till uppkommande projekt... Bara undrar om man kan komma åt .txt-dokumentet eller spara viktiga filer utifall jag blir tvungen att installera en ny version av windows.

Jag har försökt retrieva samma lösenord av microsoft, men tydligen får man det bara en gång. Deras gratisregistrering för windows vista rc1 är nu inte heller tillgängligt.

Är väldigt tacksam för respons som kan hjälpa mig att rädda mina filer.

Visa signatur

/Stuffe23

Permalänk

Montera disken i en annan dator med winxp, då kan du läsa alla filer som vanligt

Permalänk
Medlem

Problemet är att disken sitter i en bärbar dator och jag känner få med just bärbara datorer.
tack för svaret, men det borde väl finnas någon annan lösning?

Visa signatur

/Stuffe23

Permalänk
Medlem

Köpa ett externa hårddisk chassi och koppla den till en vanlig dator via usb?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

så det finns asså ingenting man kan göra för att rädda med de prylar som jag har tillgängligt just nu? Går det inte på nåt sätt att ändra nåt i bios eller felsäkert läge eller vad som helst? Går det att ställa tillbaka klockan två dagar eller nåt?

Visa signatur

/Stuffe23

Permalänk
Medlem

Borde väl gå att starta med valfri Live skiva och bränna ut det du ska ha.

Permalänk
Medlem

Knoppix tex är rekommendabel

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||