Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Eftersom det är samma panel i 22" samsungen tror jag inte det blir direkt bättre med det grummliga.

Du kanske har rätt, är helt lost när det gäller TFT, alltid kört med CRT o föredrar dom än, tyvärr är dom på tok för stora o fula för att ha i ett mordernt hem idag.

Men varför har samsungen mer färger om det är samma panel?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Dom kostar 2.995:- nu

Permalänk
Medlem

Fick min "döda pixel" skärm idag! Helt värdelös och jag skall lämna tillbaka den direkt!!! Foten har en idiotlösning som bara kommer att gå sönder! Sedan är foten helt vinglig och ostabil. Var ett mirakel att jag fick av foten inför returen utan att göra sönder den!

Jag hade även en död pixel mitt på skärmen! Inte nog med det, det gick inte ställa in contrast o brightness så man fick en helt svart bild. Jag har ett program som heter Nokia monitor för att ställa in skärmen och där gick det inte ställa in så allt blev helt svart när man ställde in contrast och brightness.... inte nog med det så hade den helt kassa inställningar.. bilden är helt dassig och flammig! KÖP INTE DEN HÄR!!

Permalänk

Beställde ändå min idag. Om man inte är nöjd kan man ju skicka tillbaka, 50% nöjda kunder so far.

Permalänk
Medlem

Jag fick min idag, jag har en pixel som bara visar grönt. Det går väl att göra nåt det? Plz, tell me!

Permalänk

Varför börjar jag ångra mitt köp?....

Permalänk
Medlem

Snälla, skicka in bilder och säg om det blev bättre med div kabel. Och är de så stor skillnad på 16.7 miljoner färger och 16.2?

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Medlem

man får ju vad man betalar för... förstår inte folk som lägger 15 tusen på en dator och köper skärm för små pengar är ju skärmen man sitter vid hela tiden och sirrar på

Permalänk

Inga döda pixlar alls på min, det ända som stör mig är att som om man skulle ha dragit upp gamman för mycket, o att grafiken ser ut som den är satt på LOW ist för HIGH när man kör Company of heros tex.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk

Hammarslag:

Med risk för att låta som en Messerscmidt. Du vet att LCD-skärmar ser ut som bajs om man inte kör i native resolution? Anledningen till att jag frågar är att jag inte tycker att det ser ut som om du kör i 1680x1050 i windows i bilderna som du tagit. Kan vara jag som är lite morgongroggy, dock

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foppah
Fick min "döda pixel" skärm idag! Helt värdelös och jag skall lämna tillbaka den direkt!!! Foten har en idiotlösning som bara kommer att gå sönder! Sedan är foten helt vinglig och ostabil. Var ett mirakel att jag fick av foten inför returen utan att göra sönder den!

Jag hade även en död pixel mitt på skärmen! Inte nog med det, det gick inte ställa in contrast o brightness så man fick en helt svart bild. Jag har ett program som heter Nokia monitor för att ställa in skärmen och där gick det inte ställa in så allt blev helt svart när man ställde in contrast och brightness.... inte nog med det så hade den helt kassa inställningar.. bilden är helt dassig och flammig! KÖP INTE DEN HÄR!!

Foppah, skärmen har enkelt menysystem med contrast, brightness & sharpness, massa colorinställningar osv. bilden är absolut inte dassig.
tror du borde ta o besöka en ögonläkare, om det inte är så att du kanske fått ett söndagsexemplar som någon har pillat lite med. för detta här verkar vara extremt skumt.

jag har 2 st bredvid varandra, 0 döda pixlar på vardera skärm.

kör man wow med max grafik så är skillnaden ENORM mot en gammal CRTskärm (enda jag har o jämföra med xD)

man skall ju självklart köra i maxupplösning på skärmarna annars är de ingen vitts med att köra 22".

jag kör economy på min vänstra (webbläsare) och picture mode på min högra (film, tv m.m) på så sätt blir det en skön blandning på färgerna och orsakar ingen huvudvärk eller något liknande.

Det ENDA jag KAN klaga på är att det är backbleeding på ovan & underkant. men det är INGENTING jag stör mig på överhuvudtaget!
Köper man en 22" skärm för 3-4000 kr så kan man inte förvänta sig något annat iheller. Tycker själv att samsungskärmen 22" backbleedar lika mycket och den kostar en 800 mer än denna. så varför köpa dyrare om man nu inte är ute efter en extremt bra skärm med 0% backbleeding men då hade man fått kika på eizo eller liknande skärmtillverkare och för en 22" wide så hade du inte kommit billigt undan 3 skärmar med lite backbleeding > 1 eizo skärm

edit: lite bilder

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Snyggt. Så de är nått att satsa på?

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Avstängd

absolut om du inte är videofil som klagar över att där e lite gråare svart vid överkant och underkant när du kollar film. men det är ändå inte i bildläget då inga filmer typ exakt fullscreen. dock märker du inte av det när du kör färger på ovan & underkant.

mvh

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Är rätt så säker på att hammarslag inte kör i rätt upplösning.
ser inte ens ut som han kör wide ju.

så ni bör inte döma skärmen av vad han skriver.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Gick och hämtade mina nyss och sprang förebi mycom och köpta 2st DVI sladdar (webhallen har ju sån jävla massa kunder) Skall hem och testa den senare i dag, jag hoppas jag blir nöjd, om denna är "ok" så kommer jag nog att rekomendera att vi köper dessa till kontoret också.

Permalänk
Avstängd

jag kör dual dvi, självklart

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

jag funderar också på den här skärmen. undrar en sak bara, hur mkt tar komplett ut i avgift om man hämtar varan i deras hämtbutik (malmö)?

Visa signatur

Forza nerazzuri!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Casstel
jag funderar också på den här skärmen. undrar en sak bara, hur mkt tar komplett ut i avgift om man hämtar varan i deras hämtbutik (malmö)?

Hade du läst på sidan hade du hittat det.

Vad kostar det?
Förutom varornas pris tillkommer endast 29 kronor i expeditionsavgift oavsett vikt och antal! Du ser alltid summan i kassan innan du genomför köpet!

Permalänk
Medlem

Jag har inte hunnit testa den mycket än, men jag slängde upp några bilder jag tog med min gamla digital kamera, dessa finns att beskåda här: http://www.minhembio.com/magicswe/78875/

Inga döda pixlar har jag lyckats hitta (än..)

Den verkar rätt ok, jag tycker den verkar lite ljus, men sådant kan man ju altid ändra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magicswe
Jag har inte hunnit testa den mycket än, men jag slängde upp några bilder jag tog med min gamla digital kamera, dessa finns att beskåda här: http://www.minhembio.com/magicswe/78875/

Inga döda pixlar har jag lyckats hitta (än..)

Den verkar rätt ok, jag tycker den verkar lite ljus, men sådant kan man ju altid ändra.

Härligt, mer bilder Får min på söndag, (julklapp till mig själv), får hoppas att den funkar bra och inga döda pixlar

Permalänk
Medlem

Får min idag (torsdag) om allt går som det ska.

Återkommer med komentarer och evetuellt någon/några bilder.

Visa signatur

,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MensInsana
Hammarslag:

Med risk för att låta som en Messerscmidt. Du vet att LCD-skärmar ser ut som bajs om man inte kör i native resolution? Anledningen till att jag frågar är att jag inte tycker att det ser ut som om du kör i 1680x1050 i windows i bilderna som du tagit. Kan vara jag som är lite morgongroggy, dock

Hmm kan inte ens välja den upplösningen :-S

kanske måste installera skärmen lr nåt, står bara standard skärm.

Och vad är native upplösning ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

native upplösning är den upplösning som skärmen är gjord för att köra(vaniligtvis den högsta som stödjs)
Med dom grafikkorten lär du ju kunna köra vilken upplösning som hällst
Nice dator btw
Nej jag kan aldrig tänka mig att du ska behöva intallera något.
Jag skulle rekomendera att du springer iväg och köper en DVI kabel!

Själv har jag en gamal samsung SyncMaster 213T 21.3" TFT som ajg köpte begangnat för 3500 kr för ca ett år sedan, och den är jag grymt nöjd med
Lite seg uppdateringsfrekvens, men det är inget jag lider av. Bildkvalién är superb

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Hmm kan inte ens välja den upplösningen :-S

kanske måste installera skärmen lr nåt, står bara standard skärm.

Och vad är native upplösning ?

Jag kör bara Nvidia drivarna för grafikkortet, såg inga drivrutiner för skärmen på CDn, men 1680x1050 måste du köra annars ser det konstigt ut, alla runda saker blir ovala osv och bilder dras ut och blir suddiga.

Permalänk

hmm jag kör med nvidia men kan inte välja just den upplösningen i egenskaper :S

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
hmm jag kör med nvidia men kan inte välja just den upplösningen i egenskaper :S

Mitt kort är ett Asus GeForce 7900GT 256MB och det fungerar med det, testa nya drivers..

Permalänk
Medlem

Nu har jag vart och hämtat min..
Har använt skärmen i 15min eller så, och jag är galet nöjd.
Inga döda pixlar heller.

En riktigt prisvärd skärm.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna skärmen och ett 6800LE?
Är det möjligt att spela i den upplösningen?

Visa signatur
Permalänk

Skärmen kom igår och har testat den lite idag, funkar bra än så länge. Inga döda pixlar, det som stör är att skärmen är lite ljus. Vilka inställningar har ni som köpt skärmen för att det ska vara riktigt behagligt för ögonen?

EDIT: Kan också rekommendera denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phille123
Skärmen kom igår och har testat den lite idag, funkar bra än så länge. Inga döda pixlar, det som stör är att skärmen är lite ljus. Vilka inställningar har ni som köpt skärmen för att det ska vara riktigt behagligt för ögonen?

EDIT: Kan också rekommendera denna

Tryck på knappen längst till vänster, du kan byta mellan 4-5 förinställda lägen "picture", "text", "economy" och några mer.

Jag använder "text" vilket jag tyckte var behagligt, och när jag kollar på film använder jag "picture"

Jag är fortfarande grymt nöjd med min, klart bättre än de 19" Acer har på kontoret, och minst lika bra som den ViewSonic 17" jag hade tidigare på jobbet.
När vi skall byta uta våra älsta 15" LCD så kommer jag rekomendera denna.