Permalänk
Medlem

Toner till Brother HL-2030

Jag har precis beställt en Brother HL-2030 från inwarehouse. När jag satt och letade efter billiga toner till den så hittade jag www.billigink.com som verkar vara otroligt billig motför de andra som jag hittat. De tar 262.50kr ink moms och t.ex. dustin tar 648kr för 2500sidor. Frakten ser ut att bli 70kr för en och ca 90kr för 2st toner.
Så jag undrar om det är någon som beställt av billigink.com och om toner och leveransen funkat bra?
Det blir ju verkligen billigt med runt 13-14öre sidan (332.50/2500)

Permalänk
Medlem

Du tror inte att det följer med en toner till skrivaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Du tror inte att det följer med en toner till skrivaren?

Jo det följer med en för 1500sidor, men det kan ju vara bra att ha någon reserv liggandes....

Permalänk

Re: Toner till Brother HL-2030

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fox`n
....verkar vara otroligt billig motför de andra som jag hittat. De tar 262.50kr ink moms och t.ex. dustin tar 648kr för 2500 sidor.

Jämför du inte kompatibla mot original nu? Du kan få en kompatibel för 2 500 sidor för 308 kr på www.print-it.nu - frakt på 39 kr oavsett orderns storlek. Det borde väl bli ungefär lika billigt?

Tror att jag har beställt bläck av dem någon gång. Du kan ju titta runt på andra företag som säljer bläckpatroner/toners. Det finns ju massor.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Re: Re: Toner till Brother HL-2030

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Jämför du inte kompatibla mot original nu? Du kan få en kompatibel för 2 500 sidor för 308 kr på www.print-it.nu - frakt på 39 kr oavsett orderns storlek. Det borde väl bli ungefär lika billigt?

Tror att jag har beställt bläck av dem någon gång. Du kan ju titta runt på andra företag som säljer bläckpatroner/toners. Det finns ju massor.

Jo det stämmer att Dustin har orginal. Men är det någon större skillnad mellan orginal och icke orginal?
Priserna verkar att bli rätt lika mellan print-it.nu och billigink.com.

Ni andra som har Brother HL-2030/40/70 vart har ni beställt era toner?

Permalänk

Kan inte säga något generellt, men jag har jämfört "pirattoner" med originaltoner till hp-skrivare, och var uppenbart sämre kvalitet på pirattonerna, så illa att en del fick slängas till och med. MItt råd är att köpa originaltoner, trots att den är dyrare. Utslaget över tiden är det inte så dyrt om man nu inte förbrukar väldigt mycket.