Datorn stänger av sig helt random om man spelar spel

Permalänk
Medlem

Datorn stänger av sig helt random om man spelar spel

Hej Hej!

Det är så att jag har problem med min dator, och jag vet inte vad det är som behöver åtgärdas.. hoppas därför att det är nått snällt datasnille som kan hjälpa mig.

Problemet: Datorn stänger av sig själv när jag spelar spel (inte på något speciellt spel, eller ställe i spel) strömmen liksom försvinner men lysdioden vid power knappen lyser fortfarande. Inga problem att helt enkelt starta den efter den dött.

Datorn:
CPU: Intel Pentium D 3.20GHz
Grafik kort: Ati Radeon X850 XT
Ljudkort:SB Audigy 2 ZS Audio [1000]
Minne: 2 x 1024
Moderkort: Intel D955XBK
Operativsystem: Windiws XP Home service pack 2

Behövs mer information så säg till så tar jag reda på det.

Hoppas att nån kan hjälpa mig.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det första jag tänker på är att något blir för varmt och därför dör den. En fläns som har hoppat av eller en fläkt som inte vill snura.

Visa signatur

[ Antec Sonata + AcoustiPack I Asus P4C800-E Deluxe I P4 3.2 GHz NW I 2x512 MB Twinmos Twister I WD Raptor 74 GB ]
[ ATI Radeon 9800XT I NEC ND-2500A I Leadtek Winfast TV2000 XP Expert I Viewsonic VP 201s I LG LW20 ]
Allting har en ände, korven den har två.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för nätaggregat och har du kontrollerat spänningarna i BIOS alternativt med ett program i operativsystemet?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem

mer info

enligt speedfan så är temperaturen följande:
CPU:n ligger runt 50C
Internal Temp: runt 45C
Remote Temp: runt 37C

späningar i BIOS vet jag ej hur man kollar..

det ända jag kan säga om nätagget just nu är att det är på 420W behövs mer ingo angående det så säg till så snokar jag reda på det så gott jag kan.

jag personligen tror inte att det har något med temperaturen att göra eftersom att den bara stänger av sig när jag spelar spel, inga hakningar eller så förekommer coh den fungerar felfritt så länge jag inte spelar spel.

hoppas att det här har hjälpt er att hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

kört memtest nån gång?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

nej, vad är det?

Permalänk
Medlem

ladda ner det från

sök efter det på google. Sen lägger du in det på en diskett sen startar du om datorn med disketten i sen kör du det några timmar för att kolla ifall det är nåt fel på minnet i datorn.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

inget fel på minnet i datorn..