Lista med WR innom överklockning och typ 3D Mark

Permalänk

Lista med WR innom överklockning och typ 3D Mark

Är det någon som vet vart det kan finnas en lista med världsrekorden för överklockning på specifika delar, eller 3d Mark rekord med specofoka delar?

Har varit inne på futuremark.com och kollat på ORB:sen, men de som finns där, är det det hötsta nån har fått med tex. A64, 6600, 3Dmark03 som gäller för det högsta i världen?

Alltså det jag skulle vilja ha är att kunna få reda på vad världsrekordet på att klocka tex. 9600 så högt det går och hur många 3D Mark de fick med det kortet.

Jag har letat ganskaså mycket på google och sökr på "wr, world record, olika grafikkort, lista" osv. men hittar inget.

Vore mycket vänligt om någon kunde hälpa mig att hitta nogon sorts lista, en sida där man kan söka på specifika grafikkort för att ta reda på WR, eller på något annat sätt få reda på det.

MVH Mathias

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk

Här är väl det närmaste du kan komma, tyvärr finns inte möjligheten att sortera på grafikkort så du kommer att se en massa 8800GTX...
http://www.ripping.org/

Permalänk

mm tack, det var inte riktigt vad jag sökte men.
skulle gärna ha över grafikkort, lite äldre sådana som mx440, 9200, 9250.

men jag hittade en sak som ja sökte, WR på en speciell CPU
(de hade typ de flesta processorerna, org klock, OC klock, Vcore, kylning och så, väldigt bra om man vill ha WR:en på en speciel CPU om det gäller att få så hör klock på den som möjligt.)

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Avstängd

kollat på hwbot o xs?

Permalänk
Medlem
Permalänk

hmm den där hwbot var lite konstig tycker jag, hittade inte heller så mycket rekkiord där, mest typ jämförelser i prestanda.

tackar vega för den braiga länken, dock så fanns ej PIII med :/

är det ingen som har nån liknande sida men med _Grafikkort_??

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Men vadå, på ORB kan man ju ställa in precis vilket grafikkort man vill kolla efter och sortera efter det? T.ex. GeForce 3 Ti500 och sen bara kolla efter det?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

ja, men är det liksom _Världsrekordet_ då? det frågade jag ju.
om det är tex att i 3DMark01 med en pII 450MHz och ett F4 TI så fick den som har högst 2356P (detta är ett helt påhittat fall) och jag fick med samma delar 3467P har jag WR i 3DMark01 med de delarna då?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Du kan försöka titta här www.hwbot.org

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

skruvis, som de ser så är den länken redan skriven i tråden

är lite osäker på en sak, som det står tex. Pentium 3 800 MHz, menar dem då att det är en p3 800MHz @ 800Mhz, eller bara att det är en 800MHz:are från börjar men att man får klocka hur mycket man vill?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
skruvis, som de ser så är den länken redan skriven i tråden

Nej länken finns inte däremot namnet hwbot.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skruvis
Nej länken finns inte däremot namnet hwbot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
hmm den där hwbot var lite konstig tycker jag, hittade inte heller så mycket rekkiord där, mest typ jämförelser i prestanda.

tackar vega för den braiga länken, dock så fanns ej PIII med :/

är det ingen som har nån liknande sida men med _Grafikkort_??

här skriver i alla fall jag själv att jag tyckte att sidan var lite kostig, det tycker jag att det påvisar att jag virit inne på sidan

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
här skriver i alla fall jag själv att jag tyckte att sidan var lite kostig, det tycker jag att det påvisar att jag virit inne på sidan

Jaja .. men var är länken som du påstod redan var skriven i tråden?

Sen så är hwbot inte konstig alls, leta & du kanske finner .. vem vet..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

nej visst fanns inte en direkt länk till den, men om någon skriver "kolla på hwbot" så är det inte så svårt att förstå att sidan heter såm och då kör man med lite google.se och söker på hwbot, den första som kommer upp är då hwbot.org *klick* och så är man inne

om den är "konsitg" eller ej är väl ändå ett personligt tycke, bara för att du inte finer den så så kan ju andra göra det.

aja nu struntar vi i det här.

men liskom, det verkar ju finnas ganska så många sidor, men alla har ju inte precis lika scores, vissa är från typ -04/-05 så hur vet man om det man kollar på verkligen är WR?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
nej visst fanns inte en direkt länk till den, men om någon skriver "kolla på hwbot" så är det inte så svårt att förstå att sidan heter såm och då kör man med lite google.se och söker på hwbot, den första som kommer upp är då hwbot.org *klick* och så är man inne

om den är "konsitg" eller ej är väl ändå ett personligt tycke, bara för att du inte finer den så så kan ju andra göra det.

aja nu struntar vi i det här.

men liskom, det verkar ju finnas ganska så många sidor, men alla har ju inte precis lika scores, vissa är från typ -04/-05 så hur vet man om det man kollar på verkligen är WR?

Dom rankar korten efter modell t.ex. GF4 Ti4200, Ti4200 8x osv.. Ti4200 128MB ...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

okej, det enda jag hittar är typ då att man kan söka, men har du hittat en lång lista så får du görna förklara hur man kommer till den

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

www.hwbot.org/quickSearch.do?hardwareId=GPU_345

Börja med att titta under "hardware specs" & klicka dig vidare sen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

okej, tackar skruvis,

när det gäller processorer så finns det ju WR innom att ha klockat en speciell processor så mycket som möjligt och att få så höra poäng i typ 3D Mark CPU test (som jag fattat det)

innom grafikkort, så finns det ju WR i att få så mycket poäng i 3D Mark, Aquamark och massa program, men går det att liksom ha WR i att klocka ett speciellt kort så högt som möjligt med?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
men går det att liksom ha WR i att klocka ett speciellt kort så högt som möjligt med?

Japp, jag har smällt till med ett på Gf4Ti4200-8x i 3dmark03 t.ex..

www.hwbot.org/quickSearch.do?hardwareId=GPU_305

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

ddetär najs

det var väl att du hade högst poäng i 03 med det kortet va?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G