Vilken tycker ni är den SNYGGASTE datorn?

Permalänk

Vilken tycker ni är den SNYGGASTE datorn?

MacBook/MacBook Pro undantaget.... har en känsla av att det är många som kommer att posta den så då blir det "meningslöst"

PC alltså....vilken dator har snyggaste designen tycker du?

Permalänk
Medlem

Smaken är väl som baken, men jag föredrar SFF

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

IBM/Lenovi Thinkpad. Raka, enkla linjer utan trams.

En MacBook är stilren och "mjuk". En ThinkPad är stilren och "knivskarp". Nästan alla andra datorer ser ut som någon kräkts på dem, speciellt när man stänger dem. Framsidan och locket brukar passa ihop lika bra som en älg och ett kylskåp.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Ok, man får alltså inte tycka MacBook/Pro.
Ok totalt värdelös tråd..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Ok, man får alltså inte tycka MacBook/Pro.
Ok totalt värdelös tråd..

LOL det är för att macbooken är i en annan kategori

som jag tidigare sa, det är antagligen många som kommer att svara macbook, och DÅ är det ingen vidare ide med tråden....

Permalänk
Medlem

tycker många vaio är fina

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Ok. Efter MacBook finns det ju bara Sony Vaio modellerna.

Permalänk
Medlem

Givetvis svarar jag IBMs/Lenovos Thinkpad T- och X-modeller. Visst är MacBook Pro snygg, men på fel sätt i mina ögon. Thinkpads är grymt stilrena och svart är tidlöst.

Visa signatur

Lenovo T60 2007 - 15" SXGA+ - T2400 - 2GB - 100 GB

/stef-n - www.motofoto.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stef-n
Givetvis svarar jag IBMs/Lenovos Thinkpad T- och X-modeller. Visst är MacBook Pro snygg, men på fel sätt i mina ögon. Thinkpads är grymt stilrena och svart är tidlöst.

kan du posta en bild på din?

vill gärna se tangentbordet. förresten hur lång batteritid får du när du surfar?

Permalänk
Medlem

Svårt o säga,

Thinkad är stilrena men lite tråkiga.

Nya HP pavilion är rätt snygga och likaså Sony VAIO.

Jag skulle nog ta en Sony VAIO SZ3XP-modellen med mörkt magnesiumchassi.

Permalänk
Medlem

Sony VAIO, rent generellt tycker jag apple och sony designar sina apparater väldigt fint.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Jag är så illa tvungen att hålla med om Thinkpad. De är så kompromisslösa på något vis, väldigt stilrena och snugga på ett ingenjörsmässigt sätt. MacBook Pro är även den väldigt snygg men på ett annat sätt, även om de påminner en del om varandra. Väldigt avskalat och rent.

De flesta andra försöker för mycket. Glänsande plastdetaljer, olika färger och konstiga vinklar är inte speciellt tilltalande.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Jag gillar thinkpads också (no shit, undra varför jag köpte en x41:a). Jag gillar inte när datorer känns plastiga eller "skramliga". Powerbook 12" är riktigt nice den också.

Permalänk
Medlem

zepto 6214/6314 ser ganska fina ut, sen finns det ett par schyssta asus oxå, bla en med läderlock "för damer i karriären", eller för mig

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk

Eftersom jag inte kan välja MacBook så får det bli Sony Vaio C-series: http://www.learningcenter.sony.us/Notebooks/CSeries/Research1...

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Avstängd

CyberSystem. (krossar allt i dess väg, garanterat)
Den har allt en datanörd vill ha:
Design, SLi go7900gtx, etc, etc, etc.............

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Mitt förstaval får jag inte säga, men läs i min sig då

Annars VAIO eller Fujitsu-Siemens P-serie-datorer med 10,6"-skärmar

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

HP´s Pavilion serie har helt klart snyggast design enligt mig.

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Medlem

Jag tycker datorn är snyggast när man har en bild på sin flickväns murra på skrivboret, då är dattan som bädst haha! /Martin Sourra

Visa signatur

::Acer Aspire 1522LMi, AMD Athlon 64 3000+ 1,8Ghz, 512mb ram, 80gb HD (+320gb och 80gb WD externa diskar), Nvidia GeForce FX Go5700::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
CyberSystem. (krossar allt i dess väg, garanterat)

Ja, för snyggast är ju just det som "krossar allt". Därför tycker jag också att de gamla östtyska kulstöterskorna är de snyggaste kvinnor som finns. Hrm.

Visa signatur

Lenovo T60 2007 - 15" SXGA+ - T2400 - 2GB - 100 GB

/stef-n - www.motofoto.se

Permalänk

Tja tyvärr kan jag inte hålla med den större delen av er. Thinkpaden är alldeles för kantig för min smak. Däremot den nya Sony Vaio G1 är grymt fin!! Vill ha en sån när dom kommer ut.

Visa signatur

Spelriggen: Cooler Master 430 Elite > XFX PRO750W > ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 > Intel i5 2500K @ 4,3GHz > Antec Kühler H₂O 620 > 8GB (2x4GB) Corsair Vengance DDR3 @ 1600MHz > Sapphire HD6950 @ 940/1375 1.15V, 1536SP > 2x500GB Samsung HD501LJ

Permalänk

Jag lät sätta en tjusig guldram runt min supersnygga HP Pavilion och har hängt upp den på väggen.

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk

lenovo thinkpad

HP NX9420

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

lenovon verkar vara läcker....vilken modell är det? är det din?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stef-n
Ja, för snyggast är ju just det som "krossar allt". Därför tycker jag också att de gamla östtyska kulstöterskorna är de snyggaste kvinnor som finns. Hrm.

näää, jag sa även Design.

stilren, enkla linjer, bra mycket snyggare en dom flesta laptops:

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

Tycker den HP'n var snygg, men Lenovon är ganska ful IMO, för mkt 80-tal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
lenovo thinkpad
http://vizzzion.org/images/ios.jpg

Har en sådan, inte riktigt tänkt på designen men visst är den clean. Älskar tangetbordet, fantastiskt skönt.

Permalänk
Medlem

Senare HP pavilion burkarna är snygga som tusan!
Och Sony Vaio förstås..men de är ju så jäkla dyra...

Visa signatur

//Scsi

Permalänk
Medlem

PC = personal computer , vilket mac oxå är, speciellt nu näre är exakt samma hårdvara, men ska inte säga vilken som är snyggast, för det har ni redan listat ut, vad jag tycker alltså

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive