Problem med USB överföring

Permalänk
Medlem

Problem med USB överföring

Hej

När jag ska skicka över alla bilder som jag har på mobilen (via usb kabeln som följde med mobilen) Så kopplar jag bara in den och allt funkar som det ska. Så jag går in på mobilen via den här datorn.
När jag sen är inne i mobilen och ser alla mappar så klickar jag på "foton" o då hinner jag se alla bilder en kort stund sen får jag "bluescreen" i en halv sekund elr något o sen startar datorn om sig.

Vad kan detta bero på?

det är bara när jag öppnar foto mappen som det bli såhär.

mitt mobo är ett Asus K8n-E

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

systemegenskaper -> avancerat -> start och återställning -> bocka ur att det ska starta om automatiskt... skriv upp felkoden du får på blåskärmen.
Kolla i logboken om du ser något som inte verkar okej där.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

tack så mycket gurk nu startar den inte om iallafall och på blåskärmen så stog det att det va fastfat.sys som va problemet. såhär stog det: A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

The problem seems to be caused by the following file: Fastfat.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these Steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select safe mode.

Technical information:

*** STOP: 0x00000050 (0xFFFFFFF8, 0x000000000, 0xF9DE9578, 0x00000000)

*** Fastfat.sys - Address F9DE9578 base at F9DE2000 Datestamp 3d6de58d

Beginning Dump of physical memory
Physical memory dump complete.
Contact your system administrator or technical support group for further assistance.

logboken? vart finner jag den?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Loggboken finner du under Kontrollpanelen-Administrationsverktyg och "Loggboken".

Gissar att det här inte kan vara till någon hjälp:

Requested data was not in memory. An invalid system memory address was referenced. Defective memory (including main memory, L2 RAM cache, video RAM) or incompatible software (including remote control and antivirus software) might cause this Stop message, as may other hardware problems (e.g., incorrect SCSI termination or a flawed PCI card).

Det finns 1 miljon orsaker alltid till varje BSoD-meddelande.

/Aluhuru

Visa signatur

CPU: Intel Celeron D 3.06 Ghz | RAM: 512 MB RAM | ATI Radeon 9550, 256 MB | ST3200826AS 200GB.

Permalänk
Medlem

Den här brukar ju inte inträffa, men du har en olycksbroder:

http://www.pcguide.com/vb/archive/index.php/t-24733.html

Exakt samma felkoder, helt fantastiskt... kryss i taket på den.

Har du windows 2000? Jag tror att du skulle kunna konvertera till NTFS och få bort det häringa problemet (om du nu har FAT16 nånstans)

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T