AMD opteron fungerar med non reg mem i 4x4 moderkort

Permalänk

AMD opteron fungerar med non reg mem i 4x4 moderkort

hittade en länk på ett annat forum jag är med i och där så kör dom ett 4x4 kort med två opterons (s-1207), det intressanta med det är att dom kör non regg ecc minnen http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=129891

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Gammalt ful-trick ju. Så länge du kör på max 2 minnen, klarar alla Opterons köra non-reg, men många moderkort tillåter inte det.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

hi hi jaha det viste inte jag, men dom kör välla med mer än två gig. 4 gigt står det på cpu-z

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

2 stickor per Opteron, så de klarar sig. Jag kanske skulle specificerat att begränsningen gäller per minneskontroller i Opteron cpu'n.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

ok ja då fattar jag.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"