Permalänk

Firefox hjälp!

Jag har ett jätte jobbigt problem! När jag ska kolla på prylar och dylikt på Lunarstorm (Ja, jag är lunarnörd:up: , detta problemet kanske finns på andra hemsidor också vet inte riktigt) så måste man spara hem filerna till datorn typ skrivbordet! Jag använder mig av Firefox 2. Jag vill som i tidigare verisioner kunna öppna det direkt i t.ex. Visningsprogram som är inbyggt i xp! Jag har letat & letat men inte hittat någon lösning och nu börjar det bli grymt irriterande att man typ efter ett tags lunarsurfning har 1-50 bilder från lunar på skrivbordet.

Någon som vet hur man göra för att få det så att man kan öppna det direkt. Som i tidigare verisioner!

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk

Detta är en fråga jag skulle vilja ha svar på också. Det gäller bara bildfiler, för t.ex mpg och mp3 är redan ok. Kollar man i Verktyg -> Inställningar -> Innehåll -> Redigera filtyper så ser vi följande:

Som ni ser finns inte ens jpg-, gif-, png- och bmp-filer inlagda, så det är svårt att välja åtgärd för dem. Hur gör man?

Permalänk
Medlem

jä*lar vad många format du har där! så många har inte jag.. har typ 10 kanske :S.. jag tycker man borde kunna lägga till egna filtyper och villka program man ska öppna dem med.

Permalänk

Ja det hade varit gutt om man kunnat lägga till egna!

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldztrand
Ja det hade varit gutt om man kunnat lägga till egna!

Vilket man borde med en open source browser, men det kommer kanske, eller så finns det redan? Hittar bara inget.

Permalänk

Mmm kan man ju tycka! Men men!

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

ja, men då borde man ju säkerligen kunna lägga till det på något sätt.

Permalänk

jag har samma problem jag, och det är grymt irriterande! ingen som har en lösning?

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk

Formaterade datorn och installerade XP pro istället. Nu när jag kollar i samma meny hittar jag endast:

STÖRIGT!!!

Kan inte någon en lösning på detta fenomen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henkebarn
Formaterade datorn och installerade XP pro istället. Nu när jag kollar i samma meny hittar jag endast:

http://swimfastergodwhispers.com/henrik/0001.jpg

STÖRIGT!!!

Kan inte någon en lösning på detta fenomen?

Det läggs bara till filtyper där när någon plugin säger sig kunna hantera dem. om du ändrar default action för vanliga bildfiler kommer du inte att kunna surfa alls, varför kan du inte titta på dem i browsern?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Det läggs bara till filtyper där när någon plugin säger sig kunna hantera dem. om du ändrar default action för vanliga bildfiler kommer du inte att kunna surfa alls, varför kan du inte titta på dem i browsern?

Jag kan se vanliga bilder i browsern, men är jag inne på ett community där de länkar till bilderna så måste jag spara dem för att se dem. Det är irriterande. Och ska jag se en .wmv, .mpg, .avi eller liknande måste jag spara den först. Ska jag köra en programfil måste jag spara den först osv.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henkebarn
Jag kan se vanliga bilder i browsern, men är jag inne på ett community där de länkar till bilderna så måste jag spara dem för att se dem. Det är irriterande. Och ska jag se en .wmv, .mpg, .avi eller liknande måste jag spara den först. Ska jag köra en programfil måste jag spara den först osv.

Förmodligen använder de fel mime-typ då. skriv och klaga.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Lunarstorm's sida är värdelös. Den fungerar inte alls i Opera.