Permalänk
Medlem

Gummipluppar och färg...

Vartifrån kan man fixa sånadär gummipluppar som sitter på botten av bärbara datorer?

Finns det någonstans där man kan köpa färg speciellt för bärbara datorer som har lite repor och vanliga slitningar på sig.

Har ni annars några tipps på hur man kan få datorn att se lite snyggare ut och dölja slitningar som tex musknappen på pekskärmen?

Permalänk
Medlem

Gummifötterna ser ju olika ut beroende på vad det är för modell så ska du ha en som passar precis är det nog bäst att gå genom tillverkaren.
Någon känd "laptopfärg" finns mig veteligen inte.

Och vad sjutton menar du med "musknappen på pekskärmen"?

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Gummifötterna ser ju olika ut beroende på vad det är för modell så ska du ha en som passar precis är det nog bäst att gå genom tillverkaren.
Någon känd "laptopfärg" finns mig veteligen inte.

Och vad sjutton menar du med "musknappen på pekskärmen"?

Men finns det ingen affär där dom har sådana gummifötter?

Musknappen UNDER pekskärmen (pekplattan?) menade jag

Permalänk
Medlem

Ahaa... att snygga upp de knapparna lär inte bli lätt. Plocka isär, slipa, spraya med någon färg som fäster bra på plast och sedan lacka med någon hållbar lack... frågan är verkligen om det är värt besväret.

Gummifötterna... tja, sök på artikelnummer 50-570-21 på www.elfa.se så hittar du ett par, frågan är ju dock om de kommer passa din dator (tänker mest på att gummifötter normalt sitter nedsäknta i själva plasten så att bara en viss utformning passar).

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Ahaa... att snygga upp de knapparna lär inte bli lätt. Plocka isär, slipa, spraya med någon färg som fäster bra på plast och sedan lacka med någon hållbar lack... frågan är verkligen om det är värt besväret.

Gummifötterna... tja, sök på artikelnummer 50-570-21 på www.elfa.se så hittar du ett par, frågan är ju dock om de kommer passa din dator (tänker mest på att gummifötter normalt sitter nedsäknta i själva plasten så att bara en viss utformning passar).

Nice :), men de skulle vara skönt att hitta någonstans där de säljer sådan färg som är menad för att laga repor och förslitningar.

Ska kolla elfa på gummifötterna, kan ju modda dem om de e fel :P.

btw, min dator är en latitude x1 om det nu hjälper...

Permalänk
Medlem

Kanske bättre att ställa frågan gällande färg i moddningsdelen där dom pysslar mycket med spray och grejjer.. Sist jag fixade repor kastade jag överdelen av skalet åt helvete och skruvade dit en ny (det var på ett reparationscenter )

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlayer
Kanske bättre att ställa frågan gällande färg i moddningsdelen där dom pysslar mycket med spray och grejjer.. Sist jag fixade repor kastade jag överdelen av skalet åt helvete och skruvade dit en ny (det var på ett reparationscenter )

hehe får göra det :), vartifrån fick du en ny överdel?? lär ju vara ganska krångligt att hitta delar till min dator speciellt när det är dell.

Permalänk
Medlem

Jag jobbade för Acer på den tiden, det var en kunds dator jag reparerade... därför det fanns reservdelar

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

jasså du har inget till saul då? hehe

Permalänk
Medlem

Jag har också en Dell latitude X1, och har liknande problem.

Två gummifötter har trillat bort och silverfärgen på ovansidan av datorn (det stora plaststycket på baksidan av LCDn) är lite skavd.

Fick du tag på reservdelar någonstans?

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Avstängd

AmPz: Ring dem bara och be dem skicka nya fötter, jag har gjort det i två omgångar (ska ta superklister nästa gång).

Permalänk
Medlem

Okej, ska prova det.
Har du något tips på vad man kan göra åt avskavd silverfärg? Går det att få tag på en ny del och bara byta plastlocket själv, eller finns det någon form av silverfärg man kan använda?

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

hur lyckas ni slita så hårt på dem, blir väldigt förvånad då jag int kan hitta en enda repa på min dator, fast iof, det är u en Toshiba:D haha

Visa signatur

Aspire D250, YES!