Permalänk
Medlem

Otursdag...

Igår var verkligen inte en turdag... Jag har haft problem med att få kontakt med en av mina partitioner ett tag och jag försökte få den att köra chkdsk på den, men då så pajjar min windows partition och jag blir tvungen att installera om windows (igen).
Jag satt i sängen och spelade elma på min laptop medans jag installerade om windows och så kommer det upp en ruta på skärmen och jag blir tvungen att hoppa ur sängen. Precis innan jag har kommit fram till den stationära så hör jag ett stort brak och efter att jag har vänt mig om så ser jag laptopen ligga på golvet, avstängd. Tar upp den och lägger den på sänge igen och skjuter powerknappen till sidan, den startar (yes yes yes!) men när skärmen drog igång så blev man ju mindre glad... Den är totalkrashad! Sprickor all over the place. Undrar hur det blir med det här... Det är nämligen en skoldator och jag har bara hört en enda annan person som har tappat sin skoldator i backen, han klarade sig undan ganska lindrigt dock eftersom att han hade en drulleförsäkring. Jag har ingen aning om min familj har det och om inte... Min familj är inte fattig, men jag tror ändå inte att de blir så glada att behöva betala 15000 för att jag tappat min dator i golvet, det kommer jag antagligen få betala av genom att inte få några pengar det närmaste halvåret eller liknande =(
Det roliga är väll att om det skulle vara så att jag bröt benet så skulle de snällt betala, därför att det antagligen berodde på att jag sportade eller åtminstone rörde på mig.
Hur ska jag säga vad som har hänt till mina föräldrar?

Ni får även se eländet:

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk

kan bara säga en sak....

ja sörjer me dig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

it-gymnasiet eller?

Jag tror att det är ganska lungt, en kille i min klass råkade ut för samma sak. Han fick helt enkelt en ny skärm.

Permalänk

ser inte kul (billigt?) ut!

Permalänk
Medlem

Vad är det för laptop?

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

verkligen otur!!

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att devotion råkade ut för samma sak, men de hade drulleförsäkring, vet inte om jag/vi har det.
Det är en HP Omnibook XE3l. 1,13 GHz 128MB ram osv.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Devotion fick betala runt 1000 spänn. Ja jag går på ITGay

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

Aaah, vänta. Du går på ITGay i gbg, jag i uppsala. En kille i min skola tappade också sin laptop i backen och han fick betala 1000 spänn.

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

ok

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Jag tog mod till mig och gick och berättade för min mamma (bossen i familjen) Jag var då berädd på dessa reaktioner:
Arg, "du borde verkligen se om dina saker nogrannare, detta kommer att kosta oss en del och av det får du betala din del"
Besviken, "jag trodde du kunde ta hand om dina saker bättre..."
Likgiltig som bara hon kan vara, "jaha, men då får du väll leva fattigt ett tag"
Med dessa reaktioner i tanken kommer jag in i vinterträdgården med laptopen. Berättar vad som har hänt och väntar på explosionen...
Men vad händer? Hon tar det hur lugnt som helst och hon verkar faktiskt tycka synd om mig! Jag blir totalförvånad. Hon menar att det är ju tråkigt när sånt här händer och att hon ska titta vad försäkringen säger. Det verkade som om hon tänkte betala alltihopa.
Varje dag är man med om något nytt

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk

stackare :/

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Sådana saker kan du alltid ta på Hemförsäkringen. Jag har tagit hand om flera liknande fall. Dock måste man såklart betala försäkringsavgiften på ca 1 000:- men det är ju ganska billigt om man gemför med 15 papp för en ny dator. Hemförsäkringen täcker mycket mer än man tror, kolla upp det innan ni köper nytt! (Och se till att ha en bra hemförsäkring!)

Nu låter jag klart som någon som gör reklam för något försäkringsbolag, men så är dock inte fallet ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Sådana saker kan du alltid ta på Hemförsäkringen. Jag har tagit hand om flera liknande fall. Dock måste man såklart betala försäkringsavgiften på ca 1 000:- men det är ju ganska billigt om man gemför med 15 papp för en ny dator. Hemförsäkringen täcker mycket mer än man tror, kolla upp det innan ni köper nytt! (Och se till att ha en bra hemförsäkring!)

Nu låter jag klart som någon som gör reklam för något försäkringsbolag, men så är dock inte fallet ; )

Notera att senaste inlägget är 3½ år gammalt.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det var några år sen den här tråden var aktuell.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||