Supreme Commander-demo i kväll

Permalänk
Medlem

Supreme Commander-demo i kväll

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

Yeeehaw! Då vet man vad som ska göras ikväll vid 1830!

Permalänk
Medlem

Ah äntligen ett demo, inte så mycket för multiplayer själv så testade alldrig betan.

Men det här ska bli kul

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

När släpps detta spel?

Permalänk
Medlem

Ifall du läste URL'n åvan så hade du vetat

"Premiärdatumet är satt till slutet av denna månad "

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick just se tråden, det finns att tanka på gamespot nu. Men jag väntar nog på att fz.se får upp det. Har trotts allt tenta på torsdag så jag ska nog inte ha för bråttom att testa demot
Fasen att spelet ska komma så tidigt. Kommer inte köpa ny dator med finfint grafikkort förrens i Augusti Så nu hinner alla jäkla lyxiga spelare avnjuta det i full kvalité och bli bra på det före mig
betan fungerade i 1280x800 med all grafik inställd på lägsta. Ibland kunde jag inte låta bli att ställa in 1680x1050 och dra allt på max (av vad jag kunde ställa in) och nästan gråta över hur otroligt snyggt och mycket snyggare det var då.
Hoppas UT3 dröjer också, man vill ju vara med från start (precis som UT2004).

tillägg:
Ska bli intressant att se hur väl de lyckats optimera AI:n. Förut så var det ju någon bugg (jag har inte varit med i beta svängen på ett tag) så det helt sirap:ade efter typ 20 minuters spelande.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Några uppgifter på hur det funkar i Vista ?

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Hedersmedlem

Det "lär" fungera. Iaf kommer väl fullversionen göra det. Den ska ju vara märkt med "games for windows"-loggan som kräver att spelet fungerar i Vista 32-bit och 64-bit (fast inte krav på att binären själv ska finnas i båda).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Testpilot

Nu finns det hos FZ: http://www.fz.se/filer/?id=2336

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

Crap! Får 70 KB/s från fz (jag är inloggad också). Hmm lär försöka hitta någon annan mirror

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

ftp://download.gamer.no/gamer.no/supremecommanderdemo.zip

laddar ner i 300kB/s(min max hastighet)

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

"¤/¤(!"&/(" AAAAAAAAH! Fyfan, var på 5:e plats, råkade trycka på en länk på sidan när jag skulle trycka på en annan flik och när jag tryckte på back så låg jag på plats 85 :'(

EDIT: Jaha, efter att ha väntat i 3 timmar för att komma till plats 13 så hoppar den tillbaka upp till plats 86 igen :(.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Stämmer det att det kräver 256 mb grafikminne? Med andra ord funkar det inte med ett 9800 pro?

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
"¤/¤(!"&/(" AAAAAAAAH! Fyfan, var på 5:e plats, råkade trycka på en länk på sidan när jag skulle trycka på en annan flik och när jag tryckte på back så låg jag på plats 85 :'(

EDIT: Jaha, efter att ha väntat i 3 timmar för att komma till plats 13 så hoppar den tillbaka upp till plats 86 igen :(.

Varför inte tanka från typ fz.se iställte för att köa?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Varför inte tanka från typ fz.se iställte för att köa?

Är på fz.se som jag köade... Nu är hemladdningen iallafall igång och jag har 20min kvar. Går i 500kb/s

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
ftp://download.gamer.no/gamer.no/supremecommanderdemo.zip

laddar ner i 300kB/s(min max hastighet)

Tackar, fått 11KB/s från gamespot ^^ och testade denna ^^, 8,3 MB/s är ganska lagom

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hade mellan 200-500Kb/s från fz , nu blir det lir om några minuter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Är på fz.se som jag köade... Nu är hemladdningen iallafall igång och jag har 20min kvar. Går i 500kb/s

Aha. Jag brukar inte tanka från dem och jag var väl tidigt ute, nedladdningen satte igång direkt utan att jag såg till något om köande.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Samma för mig, såg inget om köande.

Permalänk
Medlem

fy fan va fett spel asså, fick hem det på en timme har suttit nu en halvtimme hur fett som helsyt

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Kan man inte ändra typ "interfacet" i spelet? Göra det mindre eller nått.. ganska jobbigt som täcker hela skärmen. >.<

Permalänk
Medlem

Trevligt... 15 FPS med allt på lägsta med systemet jag har i min signatur..... Så aja... lär inte bli att jag spelar det här :/ trist.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
ftp://download.gamer.no/gamer.no/supremecommanderdemo.zip

laddar ner i 300kB/s(min max hastighet)

1.7MB/sek

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knarkuzz
Kan man inte ändra typ "interfacet" i spelet? Göra det mindre eller nått.. ganska jobbigt som täcker hela skärmen. >.<

Ja det är minst sagt drygt...
Testade det i nån timme innan, verkar bli ett najs spel, men min dator orkar tyvärr inte mycket mer än den sämsta grafiken =\

Permalänk
Medlem

Fan vad nöjd jag blev med mitt datorköp nu. 50 FPS i normal zoom och 30 FPS när man ser så mycket som möjligt. Allt på high, dock bara i 1280x960 :/

Ska testa 1600x1200 i morgon.

Mycket trevligt spel iaf.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Några uppgifter på hur det funkar i Vista ?

jag har iaf inga problem alls att spela det i vista .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Ja det är minst sagt drygt...
Testade det i nån timme innan, verkar bli ett najs spel, men min dator orkar tyvärr inte mycket mer än den sämsta grafiken =\

Vad har du för dator? Iaf det skulle vara värt att ladda ned. Men det blir väl lägsta inställningarna för mig med.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

zarnexx tack som fan, 1.2mb/s

Permalänk
Medlem

Jahapp, för mig krashar det då jag ska starta ett mission.

Permalänk

Innan jag laddar ner, innehåller demot StarForce?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡