Permalänk
Medlem

Lägg ner nu Larryd medans du kan, Du verkar ju inte ha en susning om nånting.
Dra dig ur det här innan du blir ett åtlöje.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Det där med att comhem inte ansvarar för nätet i fastigheten stämmer inte, signalen måste ligga inom ett visst värde i alla utag annars drar man nya kablar så att signalen håller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-draken-H
Det där med att comhem inte ansvarar för nätet i fastigheten stämmer inte, signalen måste ligga inom ett visst värde i alla utag annars drar man nya kablar så att signalen håller.

Citat:

Måste ett nytt nät byggas när vi uppgraderar oss från kabel-tv till bredband?

Nej, förutsatt att det befintliga fastighetsnätet i sin helhet uppfyller svensk standard - SS 447 05 12. Detta kontrolleras förslagsvis av en antennfirma.

Efter en enkel uppgradering klarar kabel-tv-nätet allt det som ett LAN-nät gör och mycket mer; det vill säga datatrafik och naturligtvis också både analog- och digital-tv. Med enkel uppgradering menas att man använder de befintliga kablarna, och alltså inte behöver göra någon ombyggnation i fastigheten. Man byter endast förstärkare till en sådan som klarar dubbelriktad kommunikation; samt byter TV-uttaget i lägenheten till ett multimediauttag med dataanslutning.

www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_fragor_svar?faqID=473

@ Larryd

Citat:

Med en kapacitet på 5 000 Mbit/s i vårt fiberkabelnät är Com Hem bland de största fiberoperatörerna i Sverige.

www.comhem.se/portal/comhem/fastighetsagare_start

Så jag tycker att du ska börja med att ta reda på om din fastighetsägare har ett serviceavtal med Comhem om service & underhåll av fastighetsnätet...

Citat:

Com Hem är er helhetsleverantör av kabel-tv-access, Digital-tv, Bredband, Telefoni och fastighetstjänster. Vi erbjuder serviceavtal på fastighetsnätet för att kunna försäkra både dig som fastighetsägare och dina boende om en fullgod kvalitet på de produkter och tjänster som ni köper från Com Hem.

www.comhem.se/portal/comhem/fastighetsagare_serviceavtal

Du har förstås koll på det men jag var tvungen att fråga.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Herregud, om det är nån tattare som har dragit kabeln i kåken blir det självklart problem!

Spelar ingen roll om det är en telefonkabel spikad med nubb, skarvad med sockerbitar alternativt en skarvad koax som är fastskruvad i kontaken utan ett spår av isolering.

Har sett alldeles för många såna här lösningar ute hos kunder, som sen har mage att skylla på leverantören av TV/Tele/Internet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larryd
Jodå,
Men dom jag känner till tar ansvar för hela kvaliteten.

och du känner ju till comhem eftersom du nämner dom för kände du inte till dom hade inte dum dum tråden skapats

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
comhem får väl börja sälja tjänster i det nätet precis som alla andra då ...

inte mycket svårare.

Så det blir inte svårare att sälja sina tjänster om man måste konkurrera med andra aktörer än om man i praktiken har monopol?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Så det blir inte svårare att sälja sina tjänster om man måste konkurrera med andra aktörer än om man i praktiken har monopol?

"inte mycket svårare" syftar till att comhem inte är helt körda, de har ju fortfarande möjlighet att sälja sina tjänster.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

jag menade att det är helt körda om de inte anpassar sig till ny teknik.

Permalänk
Medlem

Hudde!
Var håller du hus. Skulle behöva dina värdefulla inputs.

Keep the ball rolling!

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Jo jag förstår det, men är det inte bättre du försöker bemöta dom svar du fått redan? Eller har du redan gett upp och insett att du är stekt? Hursom du slipper mig nu, känns lite som att argumentera med en idiot. Du drar ner mig till din nivå och besegrar mig med din erfarenhet ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddex
Jo jag förstår det, men är det inte bättre du försöker bemöta dom svar du fått redan? Eller har du redan gett upp och insett att du är stekt? Hursom du slipper mig nu, känns lite som att argumentera med en idiot. Du drar ner mig till din nivå och besegrar mig med din erfarenhet ^^

Hudde, Hudde,

Var inte så snarstucken. Förlåt en yngling, men vad menar du med stekt? Och vad har det med Comhem att göra?

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

@ larryd
Är du efterbliven?

Troll..

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Detta är inte sant alltså. lol .. mer micropop...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Detta är ju inte sant säger jag med, undrar om inte larryd är Teks lillbrorsa?

Snor lite popcorn av dig skruvis

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Nyper ett popcorn och hoppas på en fortsättning

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk

Haha. Man måste ju bara skratta.

Lita på någon i kundtjänst som bedriver sin tråkiga tid med att lägga in små osanningar här å där i samtalet med kunden.

F.Y.I. Detta händer titt som tätt och har du inte vett att ens ifrågasätta detta när du pratar med personen så skrattar de ju bara mer åt dig på kaffe rasten, skrattet lär ju inte bli mindre ifall någon ur personal styrkan ser denna tråd

Å nä, jag kommer antagligen inte läsa ditt svar i tråden då jag är egentligen är här för att söka annan info.

ahh. Pass the Popcorn.

Visa signatur

Abit Kt7A-Raid : Xp1600 @ 146.3*12.5 = 1828.75 : Vcore 2.15 : 3.3V @ 3.66V : Prime stabil i 36 timmar sen stängde jag ner självmant.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

This thread=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
jag menade att det är helt körda om de inte anpassar sig till ny teknik.

Denna tråd borde nån barmhärtig stänga nu men men...

Anpassa sig till ny teknik är nog inte SÅ svårt för comhem om de bara vill. Deras backbone är väldigt bra kapacitetsmässigt och ansluter nästan alla större ort i hela Sverige. Vill comhem kan de troligen rätt lätt börja leverera via öppna stadsnät tillsammans med andra leverantörer.

Sedan finns ju alternativet att börja dra fiber/lan från alla deras noder till varje lägenhet men den lösningen betvivlar jag comhem är intresserad av.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Hedersmedlem

Nä, nu räcker det. Ni får hitta en annan tråd att slösa bort er tid och energi i

*Tråd låst*

Visa signatur