Min LFS (Live for speed) film! (Drift)

Permalänk
Medlem

Repriser i demot fungerar precis som i S2. Tryck 1 eller 2 för att spara en repris. Funktionen _kan_ dock stängas av, kolla options/game ...

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk
Medlem

Jag har suttit o spelat o spelat o spelat och försökt bli bättre på drift men det känns omöjligt Vilken bil kör ni med och vilken bana är bäst för nybörjare?

Edit: Är det någon S1 och S2 likadant förutom fler bilar och banor i S2?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Nej, det finns inga skillnader på S1 och S2 förutom att S1 innehåller färre fordon och racingmiljöer. Men jag skulle avråda från att köpa en S1-licens, det är rätt tomt på S1-servrarna :\

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk
Medlem

köpte s2 förra året tänkte bara om det var något mer

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Förra året fanns det i och för sig vissa skillnader, automatisk nedladdning av skins funkade inte för s1-licensierade spelare förr, men de har de fixat plus att nu för tiden visas s1-servrar i de s2-licensierades serverlista (ett försök att få in mer folk på s1-servrarna).

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk
Medlem

snyggt kört

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

verkar inte få reprisen att funka. Trycker jag på 1 så står de med röd text, Reprisen spelas inte in, o trycker jag på 2 så står de likadant fast med grå text. Nån som har nå tips??

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

fan min gamla ratt har totallt gett upp hopp om att funka..Plus att jag inte har något uttag i min dator för den, bra knepigt..Så nu håller jag på att bemästra att drifta med musen som styrning

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiD
verkar inte få reprisen att funka. Trycker jag på 1 så står de med röd text, Reprisen spelas inte in, o trycker jag på 2 så står de likadant fast med grå text. Nån som har nå tips??

Kolla så att replays spelas in över huvud taget, kolla min tidigare post ... Sen slutar replays spelas in om du t ex ändrar dina kontroller och så vidare, du kan ju alltid testa att trycka 1 eller 2 direkt när ett race börjar bara för att testa.

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Jag har suttit o spelat o spelat o spelat och försökt bli bättre på drift men det känns omöjligt Vilken bil kör ni med och vilken bana är bäst för nybörjare?

Edit: Är det någon S1 och S2 likadant förutom fler bilar och banor i S2?

Jag kör FZ5 för det mesta, älskar att drifta med den bilen.

Kör du med ratt?
Isåfall, lär dig parera i tid och håll jämn gas, släpp gasen så fort du känner att du börjar tappa kontrollen över bilen. Träna på det tillräckligt mycket så ska du se att du lär dig drifta snart.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Avstängd

Är det inte gtr2 som gäller om man vill ha en simulator?!
Låter som om live for speed istheshit, vad är skillnaden?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

För många att nämna! Kolla in lite Screenshots, eller filmer (en till) och ladda ned demot!

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk
Medlem

Mjo, ni som vill ha en bilsimulator så är detta spel den bästa.
Men det underlättar som fasiken om man har en ratt. Plus att man får ut den rätta känslan så att säga

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEL
Kolla så att replays spelas in över huvud taget, kolla min tidigare post ... Sen slutar replays spelas in om du t ex ändrar dina kontroller och så vidare, du kan ju alltid testa att trycka 1 eller 2 direkt när ett race börjar bara för att testa.

Jag fick de hela att funka, dock va man tvungen att starta ett race, inte att åka ut från depån som jag brukar göra. Hur som helst funkar de nu. Kan man ändra kameravinklar osv på reprisen?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Ja det finns ett par kameravinklar, tryck V för att alternera mellan dem. Du kan dessutom göra helt egna kameror i options/view/. Om du trycker shift-u kan du styra kameran helt själv (eller låsa den till en bil).

Sen finns det 3:e parts programvara för att styra kameran ännu mer men den biten har jag ingen störe koll på:

http://www.lfsforum.net/showthread.php?t=14147
http://www.lfsforum.net/showthread.php?t=5246

Visa signatur

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Permalänk
Medlem

Man får tacka för hjälpen. Ska undersöka 3:e parts proggen

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Någon mer alls som försöker bemästra att drifta med musen?
Har ej pengar för att inhandla en ny ratt just nu så att köra med mus är det bästa för tagentbordet är så förbannat segt.

Men när man driftar, jag måste liksom om jag ska ta en högersväng så får jag precis innan slänga bilen åt vänster och direkt efter till höger.
Är det rätt idé?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur ni kan drifta med musen, tycker det är mycket svårare!:)

Bra film!

Permalänk
Medlem

Handkontroll funkar utmärkt också gärna med axlar till gas osv i form av triggers men det är ett jädra skönt spel.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Fråga om Linkin Park-låten: När de sjunger "Acting like I was part of your proper-t-t-y"... varför är det så? Är ju t.o.m. så på skivan?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Fråga om Linkin Park-låten: När de sjunger "Acting like I was part of your proper-t-t-y"... varför är det så? Är ju t.o.m. så på skivan?

Låter som ett hack i låten imo.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chif
Låter som ett hack i låten imo.

hahahahaha den låten ska ju va så!:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rxc
hahahahaha den låten ska ju va så!:P

Vad vet jag, Jag lyssnar inte ens på dom

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD