Felmeddelande vid mus över .avi fil

Permalänk
Medlem

Felmeddelande vid mus över .avi fil

Jag har ett ENORMT störande problem.

När jag ska starta en film (nerladdad semester film, köpt DVD-film, hemmagjord film - det kvittar) och ska dubbelklicka på .avi filen (oftast det) så kommer ett meddelande:

Det resulterar i att explorer hänger sig och alla mappar jag har öppna hänger sig.

VAD kan jag göra åt detta?

Permalänk

"nerladdad semestefilm" xD

anyway... blev så förut för mig med.
Lyckades aldrig lösa det, så fick bli en formatering tillslut då det blev allt värre och värre... då löste det sig.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Kommer felet upp när du dubbelklickat på filen eller när du drar musen över?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Kommer felet upp när du dubbelklickat på filen eller när du drar musen över?

När jag drar musen över/markerar filen.

appoc2013: jag har formaterat förut och samma sak händer då.

Jag har Windows Home Edition (sorligt nog).
Kan det vara därför? Nån inställning?

Permalänk
Medlem

Har du testat XP-avifix? vet att det hjälper att ta bort avi filer som inte går att ta bort annars kanske också mot ditt problem

Permalänk
Medlem

Bocka bort "visa popup-beskrivningar för mappar och skrivbordsobjekt" under mappalternativ / visning. Patcha sedan IE via Microsoft Update och även mediaspelaren, prova sedan om du får en krasch via att visa innehåll i mappar i detaljerat läge och att lägga till "alla" kolumner som finns att välja på. Det är det som visas i popup-fönstret ju och den informationen hämtas av utforskaren som i sin tur använder (stora) delar av IE kodmässigt (det är nästan samma sak faktiskt, utforskaren och ie).

Läs även i eventloggen och se om du får någon bra info den vägen.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Felmeddelande vid mus över .avi fil

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flykt
VAD kan jag göra åt detta?

Testa http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=569...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Felmeddelande vid mus över .avi fil

Citat:

TACK!
Äntligen fått bukt på detta problem som stört mig i åratal
Tack till alla andra som svarat i tråden också!