Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Varför?

Jag hade lite svårt att bestämma mig om jag skulle lägga denna tråd i ljud forumet eller i moderkorts forumet, men jag la det här eftersom jag itne har ljudkort och jag antar jag får mitt ljud från moderkortet där ljudkortet är integrerat.....

Jag har moderkort Asus A8N-SLI, problemet är att när jag kör nya spel som battlefield och need for speed carbon så hör jag ibland ett svagt eller starkt sprakande när ljudet kommer.....
Varför?
Jag tror inte mina högtalare är sönder eller sprängda, eftersom jag kan spela hög musik utan att det låter något fel.

Jag har t.o.m. uppgraderat moderkortets drivrutiner (bios, asus update), men det kanske inte har något med det att göra....

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh DF

Permalänk
Medlem

du bör tanka drivrutiner till ljudkortet istället.
gissar på att det är Realtek ALC850.

men för bättre prestanda bör du köpa ett nytt ljudkort.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
du bör tanka drivrutiner till ljudkortet istället.
gissar på att det är Realtek ALC850.

men för bättre prestanda bör du köpa ett nytt ljudkort.

har inte riktigt fattat vad som är bra med ett riktigt ljudkort?
är det itne tillräckligt bra ljud som är integrerat? vad vinner man med bättre ljudkort? är det inte bara om man ska ha surround....

Permalänk
Medlem

det har väll inte med ljudet å göra riktigt, offtast beror det på högtalarna/headsettet. men till poängen då, du kraffsar säkert åt dig 10 fps till på krävande spel,
körde inbbygd förut ac'97 bytte till ett audigy 2 och plockade åt mig runt 15 fps mer på postal2 20 fps mer på cs source satt det gör skillnad offtast inte så jätte mycket men det gör skillnad

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
det har väll inte med ljudet å göra riktigt, offtast beror det på högtalarna/headsettet. men till poängen då, du kraffsar säkert åt dig 10 fps till på krävande spel,
körde inbbygd förut ac'97 bytte till ett audigy 2 och plockade åt mig runt 15 fps mer på postal2 20 fps mer på cs source satt det gör skillnad offtast inte så jätte mycket men det gör skillnad

fattar inte ett skit vad du menar, trodde fps va grafik term...på hur snabbt det går på skärmen och hade inget att göra med ljudet...

Ingen som kan rekomendera ett helt dugligt ljudkort som ni är skitnöjd med, nått till ett bra studentvänligt pris.....

ha de

Permalänk

han menar att om man kör en annan ljudkkort så behöver inte processorn ta hand om kortet (det belastas) så då får man fler FPS i spel osv.

exempel på ljudkort:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325912
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326406
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313615

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |