skärmfel eller artifakter?

Permalänk

skärmfel eller artifakter?

Upptäckte imorse när jag satte igång internet att det verkar vara nåt fel på skärmen eller grafikkortet. Har fått en massa lila, svarta och gröna pixlar i bilder, länkar samt när jag spelar video.

ATItools hittar inga artifakter, men jag upptäckte att skärmsladden vart krökt precis vid kontakten. Så det kan nog vara sladden som fått sig en redig smäll. Sladden är tyvärr ej utbytbar, så det blir till att köpa ny skärm isådanafall.

här e en bild på hur det ser ut

http://i18.photobucket.com/albums/b103/Apoc_swe/WoW/snyggt.jp...

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

jag får samma fel, jag får svarta linjer som följer modellerna, eller helt enkelt att modellerna försvinner. Folk har sagt till mig att det är Grafikkortet som är överhettat, men problemet är att när jag maxar det sen spelar så får jag inga buggar :S

Men jag ska skriva till komplett, ge dom screens på hur det ser ut och begära ett nytt kort!
jag har ju X1900XT 512MB och det har dom ju inte längre så då kanske jag får ett nytt kort för det priset jag köpte det för (3600kr) .. man kan ju alltid hoppas

Permalänk

Apocalyptic. Skärmen behöver du inte oroa dig över, eftersom bilden blir likadan på våra skärmar som på din.

det som är felet ligger i datorns egen mjuk eller hårdvara

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk

upptäckte att det va sladden det va fel på (och dum som jag e, trodde jag inte den gick att byta) Så jag drog iväg o köpte en ny skärm. Pluggade in, och allt funka finfint, körde in nya drivisar och nu flyter allt på grymt bra.

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want