Permalänk

Utan bakstycke

Sitter och pillar lite med telefonen och kopplar bort bakstycket (luckan för batteriet) och noterar att telefonen blir genast tunnare och extremt mycket stabilare och känns mycket mer robust.
Varför denna tattiga plast där bak alltså?!
Kan inte någon göra ett ultraslimmohack till baksidan?

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en Nokia N73 Music Edition nu.. Vad jag har för mig att jag har läst är att processorn ska vara på 320MHz typ? Stämmer det?
För, tankade ner NSysInfo och där i står det att den går i 206MHz..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rife
Fick min N73 idag och tänkte ta och beställa ett minneskort. Frågan är bara vilket man ska välja. Tyckte jag läste att någon hade problem med Kingstone mini-sd så den kanske man ska skippa.

Blir det stor skillnad om man väljer ett snabbare minneskort eller är det bara en knapp skillnad i telefonen?

Hur är Corsair?

Köpte två corsair kort (2gb) ifrån komplett som båda havererade inom ett par timmar. Kan ha haft otur men jag kan lätt rekomendera att lägga ett par hunda extra på ett sandisk, har inte haft något problem med det sedan jag fick det.

För övrigt med risk för att blir halshuggen för dubellpostning.
Någon som vet vad ikonen en vit ring med ett grönt i som ligger på skrivbordet (under dagens agenda) och som följs av Vodafone SE (i mitt fall) betyder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tindanos
Köpte två corsair kort (2gb) ifrån komplett som båda havererade inom ett par timmar. Kan ha haft otur men jag kan lätt rekomendera att lägga ett par hunda extra på ett sandisk, har inte haft något problem med det sedan jag fick det.

För övrigt med risk för att blir halshuggen för dubellpostning.
Någon som vet vad ikonen en vit ring med ett grönt i som ligger på skrivbordet (under dagens agenda) och som följs av Vodafone SE (i mitt fall) betyder.

Okej, satsade på Twinmos dom hade dom på lager så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tindanos
Köpte två corsair kort (2gb) ifrån komplett som båda havererade inom ett par timmar. Kan ha haft otur men jag kan lätt rekomendera att lägga ett par hunda extra på ett sandisk, har inte haft något problem med det sedan jag fick det.

För övrigt med risk för att blir halshuggen för dubellpostning.
Någon som vet vad ikonen en vit ring med ett grönt i som ligger på skrivbordet (under dagens agenda) och som följs av Vodafone SE (i mitt fall) betyder.

Kan du fixxa en bild på det så är det lättare att vet vad det är.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Är de någon som vet vars man kan köpa det svarta skalet till N73 ME?
Har sökt men hittar inte ett komplett nån stans :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe
Har precis köpt en Nokia N73 Music Edition nu.. Vad jag har för mig att jag har läst är att processorn ska vara på 320MHz typ? Stämmer det?
För, tankade ner NSysInfo och där i står det att den går i 206MHz..

206 Mhz är hastigheten på processorn i telefonen.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

Bajs vilken beslutsångest man har, överväger att köpa n73ME eller vänta på en ny SE walkamanmobil baserad på k800i. Min w800i's bottenkontakt är helt död typ, kan ladda den och alla andra tillbehör glappar i den. Bajs, vad dålig den ska vara, fattar inte ens varför de fortsätter göra den.

Billigaste jag har hittat n73ME för är 250:- + 42:- +18x199:- och då får jag ringa för hela beloppet. Förbrukar mellan 100 - 200:- per månad så då är det helt ok. Meramobil.se verkar vara en seriös butik i alla fall. Ingen som har haft några större klagomål förutom att det vart lång leveranstid när alla köpte k800i ifrån dem.

Klämde på n73ME i stan och gillade desigen och allt myckt. Undrar dock hur telenor är som abbonemnag? Bra täckning har felia/halbop nu.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Bajs vilken beslutsångest man har, överväger att köpa n73ME eller vänta på en ny SE walkamanmobil baserad på k800i. Min w800i's bottenkontakt är helt död typ, kan ladda den och alla andra tillbehör glappar i den. Bajs, vad dålig den ska vara, fattar inte ens varför de fortsätter göra den.

Billigaste jag har hittat n73ME för är 250:- + 42:- +18x199:- och då får jag ringa för hela beloppet. Förbrukar mellan 100 - 200:- per månad så då är det helt ok. Meramobil.se verkar vara en seriös butik i alla fall. Ingen som har haft några större klagomål förutom att det vart lång leveranstid när alla köpte k800i ifrån dem.

Klämde på n73ME i stan och gillade desigen och allt myckt. Undrar dock hur telenor är som abbonemnag? Bra täckning har felia/halbop nu.

Köp den i stan istället så slipper du få strul när luren lägger ned sen.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
206 Mhz är hastigheten på processorn i telefonen.

220 MHz måste den väl ändå vara? Det har dom ju kört sen 6630s tid...

Visa signatur

Amor Et Fides

Permalänk
Inaktiv

Kanske en lite uttjatad fråga men... jag befinner mig i breslutsångest. Ställde in mig på att köpa en K800i imorgon, men sedan kom jag å tänka på att K800i har ju det otroligt tråkiga meny-systemet medan N73 har Symbian.

Vilken mobil är det som gäller?! Det jag söker är en mobil med stor skärm, arbetsvänlig (lätthanterlig för att sätta in nya datum, anteckningar etc.), acceptabel kamera och bra funktion för att läsa e-post och surfa på nätet etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Kanske en lite uttjatad fråga men... jag befinner mig i breslutsångest. Ställde in mig på att köpa en K800i imorgon, men sedan kom jag å tänka på att K800i har ju det otroligt tråkiga meny-systemet medan N73 har Symbian.

Vilken mobil är det som gäller?! Det jag söker är en mobil med stor skärm, arbetsvänlig (lätthanterlig för att sätta in nya datum, anteckningar etc.), acceptabel kamera och bra funktion för att läsa e-post och surfa på nätet etc.

Ja man skulle kunna ge sej på en vild gissning att vi som skriver i denna tråd tycker att N73 är den bättre telefonen liksom va ju.
Läs tråden så får du info. Läs nokias hemsida så får du info.

Kamerorna i K800 och N73 är lika bra/dåliga sammanfattningsvis.

N73 slår K800 på alla andra fronter. N73 har mer muskler och hjärna skulle man kunna säga. Och kör du med N73ME(music edition) eller en N73 med ME firmware så har du en superbra musiktelefon och där kommer inte K800 i närheten.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Kanske en lite uttjatad fråga men... jag befinner mig i breslutsångest. Ställde in mig på att köpa en K800i imorgon, men sedan kom jag å tänka på att K800i har ju det otroligt tråkiga meny-systemet medan N73 har Symbian.

Vilken mobil är det som gäller?! Det jag söker är en mobil med stor skärm, arbetsvänlig (lätthanterlig för att sätta in nya datum, anteckningar etc.), acceptabel kamera och bra funktion för att läsa e-post och surfa på nätet etc.

Den frågan lär du få enhel del olika svar på. Men N73 är lättarbetad, har bara haft crap telefoner innan, eller inte crap men inte på långa vägar med lika många möjligheter som denna. Har inte haft några problem med att sätta mig in i hur den fungerar utan det kom så gott som automatiskt trots mina icke existerande erfarenheter av symbian mobiler tidigare.

Surfa fungerar mkt bra. ställa in epost konto var inte direkt jobbigt heller för den delen. Att lägga till kalenderposter är mycket smidigt och alla dagens kallenderposter visas tydligt på telefonens "skrivbord".

Har två kompisar med k800i, de är betydligt mer imponerade av min N73a än vad jag är av deras k800or. Visst K800 är en trevlig telefon men efter att lekt runt med den lite känndes den rätt trist faktiskt.

Inga problem att ta bra bilder med den heller

Permalänk
Medlem

Vilken är senaste ME firmwaren?
Jag har:
V 3.0638.0.0.30
30-10-2006

Tycker att det borde finnas en nyare.. Men när jag kör med Nokia Sowftware Updater så säger den att jag har senaste..

EDIT: Den är obrandad och inte låst till någon.
Koden jag har är - 0545038 ändrar jag den till det som står i första inlägget - 0539269 så kan jag på Nokias onlinegrej se att senaste firmwaren för den är: 3.0705.1.0.31

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Ja man skulle kunna ge sej på en vild gissning att vi som skriver i denna tråd tycker att N73 är den bättre telefonen liksom va ju.
Läs tråden så får du info. Läs nokias hemsida så får du info.

Kamerorna i K800 och N73 är lika bra/dåliga sammanfattningsvis.

N73 slår K800 på alla andra fronter. N73 har mer muskler och hjärna skulle man kunna säga. Och kör du med N73ME(music edition) eller en N73 med ME firmware så har du en superbra musiktelefon och där kommer inte K800 i närheten.

Jo, jag är medveten om att tråden handlar om N73. Det var en medveten handling att ställa frågan här så att jag blev mer positivt inriktad mot N73 - jag alldeles för osäker på om jag skulle ha en N73 eller K800i och hade hört mycket folk som snackat skit om N73, och de alla verkade ha olika uppfattningar så jag visste inte vad jag skulle tro om telefonen. Om jag kommer hit så vet jag med stor sannolikhet att de som svarar har telefonen och kan svara med vettiga svar.

Om jag köper en vanlig N73, kan jag köra ME firmware på den då? Fördelar/nackdelar? Hur uppdaterar jag mitt firmware?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Den frågan lär du få enhel del olika svar på. Men N73 är lättarbetad, har bara haft crap telefoner innan, eller inte crap men inte på långa vägar med lika många möjligheter som denna. Har inte haft några problem med att sätta mig in i hur den fungerar utan det kom så gott som automatiskt trots mina icke existerande erfarenheter av symbian mobiler tidigare.

Surfa fungerar mkt bra. ställa in epost konto var inte direkt jobbigt heller för den delen. Att lägga till kalenderposter är mycket smidigt och alla dagens kallenderposter visas tydligt på telefonens "skrivbord".

Har två kompisar med k800i, de är betydligt mer imponerade av min N73a än vad jag är av deras k800or. Visst K800 är en trevlig telefon men efter att lekt runt med den lite känndes den rätt trist faktiskt.

Inga problem att ta bra bilder med den heller

Okej, det låter bra det! Nu är jag nog säker på en N73.
Får bli first thing tomorrow helt enkelt.

EDIT: Fungerar SanDisk MiniSD 2GB i Nokia N73? Eller finns det några andra som är bättre att rekommendera för ett bra pris?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Jo, jag är medveten om att tråden handlar om N73. Det var en medveten handling att ställa frågan här så att jag blev mer positivt inriktad mot N73 - jag alldeles för osäker på om jag skulle ha en N73 eller K800i och hade hört mycket folk som snackat skit om N73, och de alla verkade ha olika uppfattningar så jag visste inte vad jag skulle tro om telefonen. Om jag kommer hit så vet jag med stor sannolikhet att de som svarar har telefonen och kan svara med vettiga svar.

Om jag köper en vanlig N73, kan jag köra ME firmware på den då? Fördelar/nackdelar? Hur uppdaterar jag mitt firmware?

Okej, det låter bra det! Nu är jag nog säker på en N73.
Får bli first thing tomorrow helt enkelt.

EDIT: Fungerar SanDisk MiniSD 2GB i Nokia N73? Eller finns det några andra som är bättre att rekommendera för ett bra pris?

Visst får man ställa alla frågor i världen här! Men man får lite lite i tråden också:)
JA, du kan köra in ME-firmware i en vanlig N73. Se hur du gör i första posten i denna tråd. Se även några sidor tillbaka i denna tråd då jag i mina poster berättar om fördelen med ME.
En vanlig uppdatering gör du med medföljande usb-kabeln och med uppdateringsprogrammet/tjänsten som ligger i dom nyare versionerna av nokia PC-suite(går att uppdatera pc-suite på nätet)

Sandisk går säkert bra i luren. Har bara hör att kingston, eller vad det heter, är kass. Det var visst nån´som hade problem med corsairkort också.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Visst får man ställa alla frågor i världen här! Men man får lite lite i tråden också:)
JA, du kan köra in ME-firmware i en vanlig N73. Se hur du gör i första posten i denna tråd. Se även några sidor tillbaka i denna tråd då jag i mina poster berättar om fördelen med ME.
En vanlig uppdatering gör du med medföljande usb-kabeln och med uppdateringsprogrammet/tjänsten som ligger i dom nyare versionerna av nokia PC-suite(går att uppdatera pc-suite på nätet)

Sandisk går säkert bra i luren. Har bara hör att kingston, eller vad det heter, är kass. Det var visst nån´som hade problem med corsairkort också.

Då får det bli en SanDisk MiniSD 2GB. Uppdaterar den på en gång när den kommer hem!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Då får det bli en SanDisk MiniSD 2GB. Uppdaterar den på en gång när den kommer hem!

Tänk bara på att om du uppgraderar en vanlig N73 till en N73 ME så kanske inte garantin gäller!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Tänk bara på att om du uppgraderar en vanlig N73 till en N73 ME så kanske inte garantin gäller!

Jaså, varför gäller inte garantin då?

Permalänk
Medlem

Angående skrivbordsikon

Ställde tidigare en fråga om vad en skrivbordsikon symboliserade, vit cirkel med ett grönt i, och uppmanades komma med en bild så är kommer den.

Permalänk
Medlem

Det var endel pillande men nu har jag lyckats aktivera delning av min fasta uppkopling från datorn till N73an via BT.

Jobbiga delen var att man var tvungen att fixa ett certifikat till Gnubox för att kunna installera det på N73an men när det väl var fixat var det inga större problem!

Permalänk
Medlem

Re: Angående skrivbordsikon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tindanos
Ställde tidigare en fråga om vad en skrivbordsikon symboliserade, vit cirkel med ett grönt i, och uppmanades komma med en bild så är kommer den.
http://img139.imageshack.us/img139/4248/screenshot0002sj7.th....

Ja det ser ju ut att betyda "Information" kanske?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Det var endel pillande men nu har jag lyckats aktivera delning av min fasta uppkopling från datorn till N73an via BT.

Jobbiga delen var att man var tvungen att fixa ett certifikat till Gnubox för att kunna installera det på N73an men när det väl var fixat var det inga större problem!

Du är inte sugen på att förklara hur man gör?
Blev jävligt sugen på att testa de där!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Angående skrivbordsikon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1an
Du är inte sugen på att förklara hur man gör?
Blev jävligt sugen på att testa de där!

Sure.

Hämta hem Gnubox.sis här http://rapidshare.com/files/4548686/gnubox_s60v3.sis

sen behöver man ett program som heter DevCertRequest.
Finns att ladda ner här: https://www.symbiansigned.com/DevCertRequest_30_10_2006_v2.0....

Passa även på att skaffa en inloggning här du kommer behöva den sen:

https://www.symbiansigned.com/app/page

--

Skaffa även en inloggning här, du behöver den för att kunna ladda hem Nokia S60SDK:

http://forum.nokia.com/info/sw.nokia.com/id/4a7149a5-95a5-472...

Själv valde jag denna: S60 3RD EDITION SDK FOR SYMBIAN OS, FOR C++ 18.01.2006

Du måste ha det programmet installerat för att kunna signiera filen senare.

---

När det är klart följ följande steg:

(när du kör devcert kommer du efterfrågas ett nr, det fixar man fram via att knappa in *#06# på telefon

Developer Cert Request
- I assume u've signed up at their website.
- Start the DevCertRequest program
It'll be easier if u name all the files as gnubox
=Step1: Select as output file for your *.csr file
=Step2: If you dont have ACS pub ID , select No. Then select your key output *.key file name , and fill password.
ps: for Step1 and 2, have the files output to ur desktop.
=Step3: Fill Personal info
=Step4: Add capabilities (i selected all)
=Step5: Finish Developer cert request. Then *.csr file will created.
- Login in to Symbiansigned.com, click "My Symbian Signed" tab
- Click "Developer Certificates" on left side bar,
- Click "Request" and upload *.csr file and wait
- Will automatically change to Dev cert page. You can download dev cert, *.cer to the desktop

Signing The File
- Go to "Start" -> "Run" -> type command
- In the command prompt, type cd desktop (enter)
- Then type signsis -o -s -v gnubox.sis gnuboxs.sis gnubox.cer gnubox.key password (enter)
- TA-DA!! it's signed!
- use the newly generated gnuboxs.sis and install!!

Du behöver inte ha alla filerna på skrivbordet, men se till att de finns i samma mapp, kan va enkelt att lägga dem i en mapp i roten på enhet c:

antar att du vet hur doskommandon fungerar ex cd nokia +enter tar dig in i mappen "nokia" cd.. (punkt,punkt) tar dig ur en mapp..

----

När du installerat GNUBOX på telefon och det (förhoppningsvis, gjorde för mig iallafall) fungerar så följer du denna guid som CeEss postade:

http://web.singnet.com.sg/~kinston/Bluetooth%20Internet.htm

Kan bli lite problem med inställningar men man får kanske kolla runt och pilla lite så fungerar det sen förhoppningsvis.

Tror jag fått med allt nu iallafall du får väl återkomma annars.

Guider och annat i orginal finns här också:

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1003702&page=6&p...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Angående skrivbordsikon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1an
Ja det ser ju ut att betyda "Information" kanske?

Jo det kan jag också räkna ut. Men varför dök denna ikon upp för ett par dagar sedan? Hur kan man få bort den? Och vad vill den informera om?
och...
det går inte att markera och trycka ok.
det går inte att markera och trycka c för att ta bort.

Permalänk
Medlem

besviken på min N73 .. köpte den för två månader sen .. nu börjar det komma problem .. har hänt att den hackar upp måste ta ut bateriet..
Men det största felet kom igår när jag snackade i telefon så helt plötligt så aktiveras min handfree .. så jag kan inte höra eller dom kan inte höra mig .. så va tvungen att ta fram min handsfree snabbt o kopla in den för att fortsätta snacka .. prova sen o starta om mobilen . gick bort lite .. men kom igen efter en stund .. o nu e den loggan för handsfree där hela tiden .. kan inte få bort den .. väldigt iriterande fel.. nu måste jag lämna in den på garanti .. +jag har en död pixel redan .. väldigt besviken på NOKIA

Visa signatur

Stirna

Permalänk

Re: Re: Re: Angående skrivbordsikon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tindanos
Jo det kan jag också räkna ut. Men varför dök denna ikon upp för ett par dagar sedan? Hur kan man få bort den? Och vad vill den informera om?
och...
det går inte att markera och trycka ok.
det går inte att markera och trycka c för att ta bort.

Det ser ut som "check info service" ikonen som jag brukar få på min 6280. Vad den gör vet jag inte men har kanske något med info service att göra?

Mvh Ludde

Permalänk
Inaktiv

Fick hem mobilen nyss och gillar den skarpt. Det är bara ett problem: datorn kan inte känna av mobilen via datakabeln. Jag vill gärna uppdatera mobilens firmware, men det står att enheten är Okänd och kan inte användas.

Någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Fick hem mobilen nyss och gillar den skarpt. Det är bara ett problem: datorn kan inte känna av mobilen via datakabeln. Jag vill gärna uppdatera mobilens firmware, men det står att enheten är Okänd och kan inte användas.

Någon som vet vad det kan bero på?

Byt port/starta om datorn.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Fick hem mobilen nyss och gillar den skarpt. Det är bara ett problem: datorn kan inte känna av mobilen via datakabeln. Jag vill gärna uppdatera mobilens firmware, men det står att enheten är Okänd och kan inte användas.

Någon som vet vad det kan bero på?

Kul att du gillar mobilen! För att få datorn att känna igen din lur måste du se till att installera alla drivrutiner från skivan du fick med telefonen. Bla drivrutin till själva usb-kabeln.

Garantin kan upp höra att gälla när man pillar lite på egen hand med sin lur. Jag skulle dock inte ge mej om att få sin lur reparerad om det var själva hårdvaran som gick sönder.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Kul att du gillar mobilen! För att få datorn att känna igen din lur måste du se till att installera alla drivrutiner från skivan du fick med telefonen. Bla drivrutin till själva usb-kabeln.

Garantin kan upp höra att gälla när man pillar lite på egen hand med sin lur. Jag skulle dock inte ge mej om att få sin lur reparerad om det var själva hårdvaran som gick sönder.

Ja, den överaskade mig väldigt positivt måste jag säga.

Men problemet kvarstår fortfarande... Efter ett par reboots (både datorn och telefonen) men det står att det bli anslutnings fel och allt vad det heter.

Det fungerade en gång tidigare, då det stod "Nokia N73 Phone Parent" osv. då den installerade en massa drivrutiner. Det fungerade tills jag behövde uppdatera firmware; installerade Nokia Software Updater och då slutade det att fungera. Anslutningen verkar vara väldigt ostabil, fungerar lite grand och lite då och då...