Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Tycker inte heller att SC är snyggare, bara om man ändrar vinkel till en otaktisk vinkel. Och så spelar man inte, inte jag iaf. Så det kan kvitta.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd

Det ser ut som hdr blending finns med i c&c3 oxå. eller är det bara extra lysande hus?

Permalänk
Avstängd

Hur kan man kalla SC för ett BRA spel?
Fruktansvärt ruttet skitspel för MP.
Btw CC3 kommer vara med på WCG2007, slog ut SC i röstningen även fast det inte är ute ^^

Nej fy fan för SC, att ens tänka på grafiska detaljer och skit? Ja suck, gameplay > grafik.

Permalänk
Medlem

SC är ett riktigt bra Strategispel, rent spel mässigt samt grafiskt.
Därimot är 15min matcher inte speciellt vanliga i SC, Vilket gör CC3 ett bättre val för WCG osv.

CC3 går tillbaka till rötterna av strategispel och ger oss ett snyggt och enkelspelat strategispel. Medans SC har en mycket högre inlärningskurva.

Jag kommer iallafall införskaffa båda i väntan på World in Conflict

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Massa text

Det här är just spelet fansen vill ha snabbare matcher, mindre startegi och mera FMV mellansekvenser. Det tar oss tillbaka till då strategi var som bäst av skaparna av RTS genren. If it works don't try to fix it. If the fans buy it don't touch it som det brukar heta.

Att jämnföra SC med C&C3 är som att jämnföra Baldur's Gate 2 och Diablo 2. CS med Rainbow 6. Två olika slags spel riktat till 2 helt olika slags människor.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det här är just spelet fansen vill ha snabbare matcher, mindre startegi och mera FMV mellansekvenser. Det tar oss tillbaka till då strategi var som bäst av skaparna av RTS genren. If it works don't try to fix it. If the fans buy it don't touch it som det brukar heta.

Att jämnföra SC med C&C3 är som att jämnföra Baldur's Gate 2 och Diablo 2. CS med Rainbow 6. Två olika slags spel riktat till 2 helt olika slags människor.

Bra sagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Och jag som tycker att SC är så kasst på alla sätt och vis.

Då har du garanterat inte satt dig in i spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Du har nog missat att själva poängen med konceptet är att det följer med så länge det fungerar och binder sig till serien. Folk tror att allt måste vara så nyskapande när det bevisligen inte krävs större förändringar från något som fortfarande uppskattas och fungerar.

Ingen gråter för att du inte tillhör den generationen som uppskattar det.

Enligt dig bör spelen alltså bara få snyggare grafik medan resten inte förändras? Ta och spela Tetris isf! Hade folk tänkt som du hade vi haft super-duper läckra tetris spel vid det här laget isf...

Verkligen ingen som gråter över att du inte tillhör generationen som diggar samma gamla skit i nya föpackningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Har du ens maxat C&C3 än? Skulle inte tro det.. faktum är att SC ser mycket sämre ut, går inte att jämföras precis. SC ser ut som något från 2004, men allting är väl relativt.
Och så får du inte glömma att det finns nukes i C&C3 också

Kan säga att jag har maxat båda spelen. Har 8800GTS och C2D. Tro det eller ej men SupCom är snyggare och renare spel medan C&C3 är mer plottrig och har lite sämre textyrer samt deltajer när man zoomar in. Visst man använder sig av coola effekter i C&C3 men tycker ändå att det inte når i samma klass som SupCom. Se bara på explosioner i SupCom! När tex Commandern exploderar så påverkas omgivningen av explosionen enormt samt svampmolnet som bildas når verkligen riktigt högt och är av enorm skala som inte ens hade fått plats i C&C3 motorn!

Så tycker du att SupCom ser ut som nåt från 2004 då har du knappast rätta inställningar eller hårdvaran för att se dess potential.

Kan också nämna att ljudet i SupCom är underbar! Med rätt ljudkort samt högtalare känns det som man befinner sig bredvid enheterna i spelet. Projektiler har positionsljud så man hör vart de flyger! Samt explosioner låter riktigt riktigt bra! Bästa ljud i ett RTS-spel någonsing. Skön musik också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Hur kan man kalla SC för ett BRA spel?
Fruktansvärt ruttet skitspel för MP.
Btw CC3 kommer vara med på WCG2007, slog ut SC i röstningen även fast det inte är ute ^^

Nej fy fan för SC, att ens tänka på grafiska detaljer och skit? Ja suck, gameplay > grafik.

Hur kan man kalla C&C3 för ett BRA spel?
Ni som klankar så mycket på SupCom har antingen ett hat mot det spelet eller gett det 5minuter och tröttnat för den var för svår för er! Det är faktiskt busenkel spel där man faktiskt njuter av att ge order och bygga upp bas samt attackera medan i C&C3 måste man vara babysitter för alla dumma enheter samt klicka sig fram hela tiden samt förbannas över att byggnader inte får plats då annat står i vägen! Sedan är inte ens grejerna i rätta proportioner!

När du skriver "Nej fy fan för SC, att ens tänka på grafiska detaljer och skit? Ja suck, gameplay > grafik." så kan jag verkliogen itne ta dig på allvar då du tydligen inte testat SupCom tillräckligt mycket för det är faktiskt tvärtom! Läs vad jag skrivit ovan så slipper jag repetera mig.

Att C&C3 kom med i WCG2007 är väll bra för SupCom är inte ett spel som tar slut efter 15minuter nej. Det är ett spel man njuter av och itne nåt skit där man kan köra över motståndaren på grund av oballansen. Och vänta bara tills folk börjar tävla! Då kommer det klagas! Alla kommer använda sig av samma skittaktik...Jättekul!

Citat:

Japp håller med där. Folk som vill ha mindre matcher kan lira C&C3 eller Tiberiun Sun eller varför itne gamla C&C? Same skit bara grafiken som är annorlunda.

Måste ju jämföra SupCom med nåt och det är de nyaste RTS som släppts. Men sant det är bättre att jämföra SupCom med StarCraft för de håller sig på samma nivå när det gäller strategier. C&C3 spelar itne i samma liga utan ligger i lägre division.

Vill poängtera att jag är ingen fanboy av varken C&C serien eller TA/SupCom.
Gillade tex Generals riktigt bra och haft skitkul med polarna på LAN samt på nätet. Däremot var TiberiunSun inget vidare köp och tycker C&C3 liknar det för mycket också. Gillade inte heller Total Annihilation så mycket då det var dåliga maps och en del onödiga enheter i det spelet. Så ingen fanboy som sagt utan jämför spelen med varandra bvara och skriver mina åsikter om vad de erbjuder. Många av er håller säkert inte med då de flästa här inne verkar vara helt blinda på C&C3 och lever en del på nostalgin från den gamla tiden. Så varsego och börja nuka mig nu

Permalänk
Medlem

Föredrar C&C3 framför Supreme Commander faktiskt, personlig åsikt.

Permalänk
Medlem

ArtMan, det är så man nästan börjar gråta. Du prickade in allt där. De som tycker annat lever i mökret. Som under 1600-talet innan upplysningen. Ni stannar kvar i era feodalsamhällen med C&C3, medan vi som spelar SupCom åker mot framtidens revolutioner!

Permalänk
Medlem

Då var fanboi kriget igång på riktigt!

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.

Permalänk
Medlem

Ska ta och testa SC då C&C3 demot inte funkade.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Det borde vara förbjudet att kalla Supreme Commander "SC" när alla vet att världshistoriens bästa RTS någonsin, Starcraft är just SC. Ni borde skämmas

(f.ö tycker jag C&C3 är roligare än SupCom)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HuXs
Då var fanboi kriget igång på riktigt!

Yes, jag har fortfarande inte spelat något roligare än Ground Control I.

Är ni med mig eller mot mig

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Enligt dig bör spelen alltså bara få snyggare grafik medan resten inte förändras? Ta och spela Tetris isf! Hade folk tänkt som du hade vi haft super-duper läckra tetris spel vid det här laget isf...

Verkligen ingen som gråter över att du inte tillhör generationen som diggar samma gamla skit i nya föpackningar.

Absolut inte. Förstår inte riktigt vad du klagar på, något som funkar behöver inte ändras på. Det finns fler exempel på uppföljare som inte har drastiska förändringar i sig. Många fler. Sen om andra spel utvecklas på andra sätt ger jag blanka fan i. Du verkar mest störa dig på att utvecklarna inte haft fantasi nog att utveckla helt nya spelsätt eller möjligheter medan det istället är så att de inte behöver göra något åt dessa. Du förstår att du klagar på ett spel som än så länge är rätt så uppskattat? Skit i att spela det och håll dig till dina spel du uppskattar, dina åsikter är noterade.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Avstängd

Artman: Jag tycker om tävlingsbaserade spel, rusher m.m.
Det finns nog många som som tycker om SC, men det är verkligen inget spel för mig.
Ett spel ska kunna gå snabbt och det ska kunna ta tid.
6ling rush i BW ex, smarta rusher, snabb exp osv. Det är sådant som gör ett RTS spel riktigt bra i MP.

Jag är inte för att sitta och sega i ett spel som du verkar tycka om.
SC:BW, WC3 osv är bra rts för dom har allt.
Sen använda sig av "andras" taktiker, ja suck.
Antar du inte spelat WC3, BW så mycket.

SC är skrot om man gillar MP.
Att sitta och "ta tid på sig, planera anfall" osv är jävligt skoj ..............

Att kalla detta fanboy är patetiskt också btw.

SC,WC3 är fortfarande bättre RTS enligt mig i mp.
Grafik är en minimal del enligt mig.

Och artman, Undrar hur det kommer sig att The sims gått så bra? Det är ju samma skit med lite nya onödiga föremål i alla deras miljarder expansion.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur ni spelar SupCom, men det är inte ovanligt att jag plockar mina motståndare på 10 minuter 1vs1.

Permalänk
Medlem

Hahaha @ SC fansen. Håller med dem på ett par punkter men SC har ingen kännsla, enheterna är små prickar, de svarar inte tillbaka med röster, det är fortfarande sten-sax-påse i grunden, bara att spamma rätt blandning av enheter så vinner man.

Själv tycker jag nog SC är C&C i stor skala med ett par skillnader, t ex hur man producerar enheter osv. Men det är inte viktigt, det är slagen som är viktiga och visst, I SC är de stora, men använder man omgivningen mer än skillnaden land/vatten/berg?

Klart det inte går att jämföra som någon sa tidigare, med SC fansen har tydligen kommit på att SC är ett uppgraderat C&C på sätt och vis och kommer hit för att påpeka det.

Nåja, tacka vet jag CoH och dess likar (FoW t ex) där man strider från första minuten istället för att sammla resurser i sin bas. Flankera fungerar faktiskt. Stenmur? japp den fungerar faktiskt som skydd och är inte bara där för syns skull. 1000-tals ljuddklipp för ett 100-tal enheter? jorå, jag vill höra nya saker månader efter att jag började spela. Ett litet misstag kan snuva dig på vinnsten, ja.. . Stridsvangar krockar med varandra om man inte ger dem order för sig.. Det är ruskigt krävande med fysik på alla objekt.. Fordon har inte realitids skada

Nåja, hela diskussionen är löjlig, vissa gillar SC vissa C&C vissa CoH, bara för det behöver man inte försöka övertyga de andra om att det du gillar är bättre, alla spel har sina nack och fördelar. Slutsats, smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Då har du garanterat inte satt dig in i spelet.

Kan säga att jag har maxat båda spelen. Har 8800GTS och C2D. Tro det eller ej men SupCom är snyggare och renare spel medan C&C3 är mer plottrig och har lite sämre textyrer samt deltajer när man zoomar in. Visst man använder sig av coola effekter i C&C3 men tycker ändå att det inte når i samma klass som SupCom. Se bara på explosioner i SupCom! När tex Commandern exploderar så påverkas omgivningen av explosionen enormt samt svampmolnet som bildas når verkligen riktigt högt och är av enorm skala som inte ens hade fått plats i C&C3 motorn!

Så tycker du att SupCom ser ut som nåt från 2004 då har du knappast rätta inställningar eller hårdvaran för att se dess potential.

Kan också nämna att ljudet i SupCom är underbar! Med rätt ljudkort samt högtalare känns det som man befinner sig bredvid enheterna i spelet. Projektiler har positionsljud så man hör vart de flyger! Samt explosioner låter riktigt riktigt bra! Bästa ljud i ett RTS-spel någonsing. Skön musik också.

Hur kan man kalla C&C3 för ett BRA spel?
Ni som klankar så mycket på SupCom har antingen ett hat mot det spelet eller gett det 5minuter och tröttnat för den var för svår för er! Det är faktiskt busenkel spel där man faktiskt njuter av att ge order och bygga upp bas samt attackera medan i C&C3 måste man vara babysitter för alla dumma enheter samt klicka sig fram hela tiden samt förbannas över att byggnader inte får plats då annat står i vägen! Sedan är inte ens grejerna i rätta proportioner!

När du skriver "Nej fy fan för SC, att ens tänka på grafiska detaljer och skit? Ja suck, gameplay > grafik." så kan jag verkliogen itne ta dig på allvar då du tydligen inte testat SupCom tillräckligt mycket för det är faktiskt tvärtom! Läs vad jag skrivit ovan så slipper jag repetera mig.

Att C&C3 kom med i WCG2007 är väll bra för SupCom är inte ett spel som tar slut efter 15minuter nej. Det är ett spel man njuter av och itne nåt skit där man kan köra över motståndaren på grund av oballansen. Och vänta bara tills folk börjar tävla! Då kommer det klagas! Alla kommer använda sig av samma skittaktik...Jättekul!

Japp håller med där. Folk som vill ha mindre matcher kan lira C&C3 eller Tiberiun Sun eller varför itne gamla C&C? Same skit bara grafiken som är annorlunda.

Måste ju jämföra SupCom med nåt och det är de nyaste RTS som släppts. Men sant det är bättre att jämföra SupCom med StarCraft för de håller sig på samma nivå när det gäller strategier. C&C3 spelar itne i samma liga utan ligger i lägre division.

Vill poängtera att jag är ingen fanboy av varken C&C serien eller TA/SupCom.
Gillade tex Generals riktigt bra och haft skitkul med polarna på LAN samt på nätet. Däremot var TiberiunSun inget vidare köp och tycker C&C3 liknar det för mycket också. Gillade inte heller Total Annihilation så mycket då det var dåliga maps och en del onödiga enheter i det spelet. Så ingen fanboy som sagt utan jämför spelen med varandra bvara och skriver mina åsikter om vad de erbjuder. Många av er håller säkert inte med då de flästa här inne verkar vara helt blinda på C&C3 och lever en del på nostalgin från den gamla tiden. Så varsego och börja nuka mig nu

Håller med h0psi.

Det är jättebra att du tycker om SC - vissa av oss gör det inte, och det måste du respektera. Inse att andra människor har andra åsikter, och att döma från vad jag har hört så verkar det som om folk är nöjda med upplägget på spelet. Du gillade inte spelet, synd för dig! Jag fullkomligt älskar det, bra för mig!

Blir dock fruktansvärt irriterad över att du säger att jag är blind bara för att jag inte delar din åsikt, det är väldigt respektlöst och antyder starkt att våra åsikter är mindre värda bara för att de inte är i linje med din egen.

Jag gillade inte SC, jag gav det bra mycket mer än 5 minuter och har ingen innestående hat mot spelet, men du ser inte mig storgnälla i SC-trådarna. Inte heller påstår jag att alla som spelar det spelet är blinda och vilseledda enbart för att de inte tycker som jag gör.

Själv så tyckte jag att Generals inte var något att hänga i julgranen, och att Tiberian Sun var ett kalasbra spel. Total Annihilation gillade jag också och tycket det var kalasbra när det begav sig. Din åsikt är inte den rätta, utan bara din egna.

Permalänk
Medlem

Det största felet med människor på det här forumet är ju en nolltolerans för andra åsikter än deras egna. Så fort 2 spe i samma genre släpps så bildas 2 läger av fanboys. Det är synd att det ska behöva vara så. Men det har plågat det här forumet rätt länge tyvärr.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

alla supreme commander töntar kan dra till spelets egna tråd, varför komma hit å förstöra förstår jag inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför byggnaderna försvinner när man spränger dom? Tycker att det skall ligga kvar lite ruiner efteråt.. Likadant med fordon och soldater.. Så tråkigt..!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jos
Någon som vet varför byggnaderna försvinner när man spränger dom? Tycker att det skall ligga kvar lite ruiner efteråt.. Likadant med fordon och soldater.. Så tråkigt..!

Det tar mkt av grafikkortet samt ram att ha kvar sånt som är beständigt på skärmen tvyärr. Så ere i de flesta spel oftast. Jag tycker också det är synd faktiskt, men inget jag tänker på egentligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är jag den ända som tycker "Normal" svårighestgraden på Skirmish är rätt svår?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det tar mkt av grafikkortet samt ram att ha kvar sånt som är beständigt på skärmen tvyärr. Så ere i de flesta spel oftast. Jag tycker också det är synd faktiskt, men inget jag tänker på egentligen.

Inte i supreme commander.... (förlåt, förlåt)

Riktigt roligt lir detta och ser verkligen fram emot att lira det på lan mot polare. Förstår inte vart obalansen i lagen ligger. Testat båda och märkte ingen skillnad i hur svårt det var att vinna.

EDIT: Körde på normal båda gångerna, var skit lätt. Man lekte ju bara runt med datorn. Får testa höja svårighetsgraden nästa gång.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Inte i supreme commander.... (förlåt, förlåt)

Riktigt roligt lir detta och ser verkligen fram emot att lira det på lan mot polare. Förstår inte vart obalansen i lagen ligger. Testat båda och märkte ingen skillnad i hur svårt det var att vinna.

EDIT: Körde på normal båda gångerna, var skit lätt. Man lekte ju bara runt med datorn. Får testa höja svårighetsgraden nästa gång.

Hehe kan jag inte hålla med om. Inte kul att spela SC med ngt annat än ett 8800 kort (nästan inte ens då). Och på medium och low ser det inte alls bra ut.

SLI och Crossfire samt 4GB skulle sitta bra om man vill köra detta i multi

Men tillbaka till topic nu. Jag hoppas C&C3 är moddbart, jag hade gärna velat sett väggar samt lite mutanter osv.

Visa signatur

Permalänk

Jag saknar mur. Fast idén att "turtla" är lite meningslös med supervapen..

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Citat:

Hehe kan jag inte hålla med om. Inte kul att spela SC med ngt annat än ett 8800 kort (nästan inte ens då). Och på medium och low ser det inte alls bra ut.

SLI och Crossfire samt 4GB skulle sitta bra om man vill köra detta i multi

http://i109.photobucket.com/albums/n56/Gambit_2K/Intel_High.p...

Men tillbaka till topic nu. Jag hoppas C&C3 är moddbart, jag hade gärna velat sett väggar samt lite mutanter osv.

of T
det där kan inte stäma, ffs min p4 2.8 fixar det mycket bättre en så

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

vore kul om de lät tex blod fläckar och textur delar stanna iaf, fast då hade väl slagfältet varit rött efter nån timmes spelande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
of T
det där kan inte stäma, ffs min p4 2.8 fixar det mycket bättre en så

Har du kört mot 4 spelare och flera hundra enheter på high @ 1280*1024?

Visa signatur

Permalänk

nop, jag och en kompis körde mot 2 cpu, och vi körde över *******, hackade tydligen lite för honom (jag: ca 30-50 fps han: ca 35-52 men han fick fps drops)
men sen är ju campaign mer krävande

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo