finns det någon fulhack för att fixa till 16:9 i vista

Permalänk
Medlem

finns det någon fulhack för att fixa till 16:9 i vista

Tja

Kör vista ultimate 32 bitars och jag har ett asus tvkort, alla kanaler sänder ju inte i 16:9 och jag har en widescreen skärm 23" lite drygt när det blir 5 cm på varje sida av skärmen om man tittar på en icke 16:9 kanal. Kan man lösa det här på något vis så bilden alltid blir 16:9 ?

jag kör med media center i vista och vill inte byta till något annat program alltså.

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Testpilot

Du vill alltså dra ut bilden och förstöra proportionerna?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du vill alltså dra ut bilden och förstöra proportionerna?

Finns ju fler alternativ, tex att beskära bilden till 16x9, dock vet jag inte hur eller om det ens går i mediacenter.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du vill alltså dra ut bilden och förstöra proportionerna?

ja precis.. vill få helbild hela tiden

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Har inte testat det på min vistadator men i XPMCE som jag har på datorn som är kopplad till tv:n så trycker man på (i) på fjärrkontrollen och väljer zoom för att ställa in hur bilden ska visas. Tycker det borde vara samma på Vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobx
Har inte testat det på min vistadator men i XPMCE som jag har på datorn som är kopplad till tv:n så trycker man på (i) på fjärrkontrollen och väljer zoom för att ställa in hur bilden ska visas. Tycker det borde vara samma på Vista.

haha tack så hemst mycket... ibland e det enklare än man tror.. det där funka kanon, fick det precis som jag villa ha.

tack än en gång

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive