Permalänk

klocka ner laptop?

Hejsan, jag har problemet att min laptop blir varm som fasen och segar ner sig och oftast dör.

Jag antar att det är värmeproblem eftersom att det funkar när jag har damsugarn jämte som suger ut värmen. Meen den vill man ju kunna använda till annat också ;P

Hur gör man för att klocka ner en processor i en laptop? Det är en Pentium4 2.4 eller något.

Tack på förhand!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Använd programmet RMClock, förslagsvis. Sedan ska du kanske överväga att reklamera datorn om den blir sådär varm...

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk

Den är gammal och sleten så det är inget vi orkar lägga någon energi på, ska bara få den att fungera i bra skick åt min farmor.

Tack för tipset ska kolla upp det.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LunatiXXX
skaffa laptop kylare.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100588

Det är en bra ide men jag är alldeles för fattig för det.

Det programmet föresten, RMClock, jag fattade inte riktigt, jag fick bara fram massa tester man kunde kolla typ minnesstabillitet och skit.

Det fanns även maaaaaassa olika installer på sidan som man kunde ladda hem, jag tog hem 2st och provade men inget som jag förstog kunde klocka ner.

Någon som kan lära mig eller säga ett annat program som kan klocka ner en processor?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..