Permalänk
Medlem

Virus i kylen!

Någon jävel hackade sig in i min nyinköpta kyl & frys (Whirlpool 8800GTX) igår och la in ebolavirus i windows-filen när jag installerade MSN !!

Jag vågar fan inte öppna kylen!

Jag har googlat och finner inge svar...

Vad gör man? HJJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

ring hazzmat på nr 090-17 17 17. dom har tidigare hjelpt mig med att ta hand om en trojan i min nya micro. om problemet återkommer köper du en eldkastare och bränner ut viruset. om du vill ha rabbat på eldkastaren så ring mig.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd

Haha, samma sak hände mig. Det räckte med att jag råkade tappa kylen i golvet så försvann viruset, vet inte hur det gick till... Pröva du med!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Jag har en eldkastare och sprutat eld, men den är ju kvar! Jag har också provat att tappa kylen i golvet...fortfarande kvar!

Resistent jävel!

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

tja då kan du ju alltid testa med att introducera ett kontra virus som dödar ditt virus. kontra viruset kommer sedan att dö effter 24h

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm...hur programmerar jag ett sånt virus som tar kål på ett annat virus?

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
tja då kan du ju alltid testa med att introducera ett kontra virus som dödar ditt virus. kontra viruset kommer sedan att dö effter 24h

Juste, det var en kille som satt och blandade ihop prima kontravirus på ett forum förut, minns inte vad kontraviruset hette.. Var något med Virusdestroyer eller likn.
Kanske värt att leta upp?

edit: MephistoisBlind
Det är riktigt svårt att göra egna kontravirus, det blev många timmar i biblioteket för mig och inte kan jag skapa kontravirus trots det.. Man får förlita sig på att dessa geeks som kan sånt gör bra kontravirus helt enkelt.
Finns iofs dom som låtsas göra ett kontravirus men egentligen gör ett till virus som t.ex. (hände mig en gång) klockar ner ens kylskåp till 50megafärz...gick inte fort att hitta filen efter det kan jag lova...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Finns ett jäkligt antivirus för kylar. Testa Kyl32 och scanna igenom kylen så ska du se att det löser sig.

Permalänk
Medlem

Du får nog köpa nytt kylskåp, eller bygga nytt själva "skåpet". Kompressorn kan du nog behålla, virusen förstör sällan hårdvaran. Får hoppas på att du inte har någon god mat som du gärna vill ha till lunch imorn bara, den får du nog slänga tillsammans med kylen.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xburk
Får hoppas på att du inte har någon god mat som du gärna vill ha till lunch imorn bara, den får du nog slänga tillsammans med kylen.

Ja det vore ju illa

Visa signatur

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

skriv: wound exec bat/kill/all/restart/fresh-fridge.insert_new_dir/load.def

detta borde förstöra viruset och boota original OS med deffault inställningar i bios.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

börjar misstänka att jag har fått virus i min kyl här oxå. så fort man öppnar dörren ylar salladen "-close the door plz, -i´m dressing"

Permalänk
Medlem

Prova att dra ut strömsladden, vänta 30 sekunder, öppna o stäng dörren 2 ggr.

Permalänk
Medlem

Du får nog formatera kylskåpet och ladda ner ny mat från ica-torrents, då kan du ju passa på att rensa kylskåpet från dammtussar också. De kan vara lika besvärliga som virus.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Undrar om det är samma jag råkat ut för. Efter att ha använt en fil imorse har jag mått lite dåligt, t.o.m. spytt. Är det virus eller kanske spyware jag har råkat få in?

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Medlem

Jag har ett grymt recept på ett kontravirus. Haft samma problem så jag körde *Eld mot Eld*.

Recept: KillAlot

En paket russin på morgonen 400g (Äta)
4 hårdkokta ägg. (på macka, se nedan)
4 högupplöst rostade bröd skivor (märke spelar ej roll)
Kör prime95 i ca 6 timmar och få upp tempen. (Katalysator effekten)
Nu när gaserna bildats öppnar du kylen fort som fan Efter att du dragit ner kalingarna och ger eld och stänger kyldörr´n Fortaren självaste lucky look.

Låt kontraviruset få skanna i ca 30 minuter och demolera o ha sig.

På översikten borde du se de olika spywares och virus Kyl&frys KA32 hittat och kvävt

Lycka till!

/_S_

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tntballe
Prova att dra ut strömsladden, vänta 30 sekunder, öppna o stäng dörren 2 ggr.

Hahahaha! Vinnaren, grattis!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Finns ett jäkligt antivirus för kylar. Testa Kyl32 och scanna igenom kylen så ska du se att det löser sig.

Instämmer. Aldrig fått problem med kyl32.

Permalänk
Medlem

Hjälper inte detta så har du GARANTERAT ett för klent nätagg i kylen. För att det ska vara virusfritt behöver du minst 1 KW, och kör du dessutom kylen och frysen i SLi bör du helst ha dubbla nätagg, eller ett på 1.5 KW åtminstone.

Kom ihåg - alla problem, oavsett natur, går att lösa med mer ström!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
börjar misstänka att jag har fått virus i min kyl här oxå. så fort man öppnar dörren ylar salladen "-close the door plz, -i´m dressing"

HAHA (jag borde sova)