Vista, Bästa MS någonsin har gjort?

Permalänk

Vista, Bästa MS någonsin har gjort?

Nu har jag haft Visit i en vecka och kommer aldrig att se bak igen. Jag har rockat MS operativ system sen före Kristus och skillnaden mellan XP och Vista är lika stor som skillnaden mellan Win NT 3.5 och Win 95. Skillnaden mellan de andra OS har oftast varit säkerhet och utseende men denna gången har MS bjudit på en massa lösningar. Livet framför dator har gjort betydligt lättare. Jag var lite skeptisk innan jag köpte Vista Home Premium uppgraderingen för 89 dollar eftersom jag hade läst en massa Vista hat på nätet men tack och lov så har Vista levererat riktigt ordentligt.

Ett av de störta argumenten till att köpa Vista är Media Center. Innan jag testade Vista Media Center så tyckte jag att Apple Front Row var bland det bästa som fanns men Vista MC slår Front Row med häst längder. Det är minst lika snyggt, erbjuder mer funktioner, är smartare och till och med bättre än Apple TV. Dessutom fungerar med fjärrisen jag fick med dator felfritt med media center, vilket gör att jag kan ha datorn på 5 meters avstånd och spela schack med fjärrisen och även kontrollera alla funktioner i MC. Skillnaden mellan Vista MC och XP MC är väldigt stor. Dock finns det ett par buggar som måste fixas.

Mitt enda problem med Vista är att den en väldigt duktig på att utnyttja minne. Jag har 1GB i ram och användningen är oftast på minst 50%. När DC++, Firefox, MS och iTunes är igång så är jag uppe i 70-85%. Det går inte trögt eller något men det kan gå snabbare och jag kommer köpa mig 2gb i RAM nästa månaden. Med det sagt så är Vista absolut inget för er med 512MB. Är ni en Power user som ofta har en massa program igång så rekommenderar jag inget mindre än 2gb.

Anledningen till att många har sågat Vista är för att de inte använder sig av Vista drivrutiner. Med Vista är drivrutiner viktigare än någonsin, har du inte dom rätta så kommer det att gå segt, vista kommer crasha och upplevelsen kommer att vara hemsk. Jag har polare som installerade vista på den 10 månder gamla Acerdator. Han sa att vista sög och tog bort skiten redan efter efter 5 timmar. Det tråkiga för honom är att Acer har sagt på deras hemsida att de inte kommer släpa några Vista drivrutiner till hans dator. Många företag har gått samma väg. HP till exempel har sagt att de inte erbjuder någon Vista support till datorer som inte är "Vista Capable". Det står även att HP inte rekommenderar att man installerar Vista på en dator som inte är "Vista Capable/Ready". Många tillverkare har säkert också valt att gå samma väg vilket är tråkigt eftersom en stor del av alla som köpte datorer innan 2006 kommer möjligtvis inte kunna köra Vista på deras datorer utan problem på grund av felaktiga drivrutiner.

Med det sagt så bör ni med lite "gamla" datorer eller komponenter vänta lite med Vista till tillverkare skärper sig och gör sitt genom att släppa Vista drivrutiner. Ni andra som har köpt datorer relativt nyss bör utan tvekan uppgradera. Vista är fullt moget, stabilt väl gjort för kunna användas. Skit i att lyssna på alla som säger "Vista suger, jag väntar på SP1.".

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Mycket bra skrivet. Jag håller med dig till 100% även fast min dator är riktigt gammal så fungerar vista riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Re: Vista, Bästa MS någonsin har gjort?

Citat:

[i]
Mitt enda problem med Vista är att den en väldigt duktig på att utnyttja minne. Jag har 1GB i ram och användningen är oftast på minst 50%. När DC++, Firefox, MS och iTunes är igång så är jag uppe i 70-85%. Det går inte trögt eller något men det kan gå snabbare och jag kommer köpa mig 2gb i RAM nästa månaden. Med det sagt så är Vista absolut inget för er med 512MB. Är ni en Power user som ofta har en massa program igång så rekommenderar jag inget mindre än 2gb.

[/B]

Hej

Ingen expert men som jag har förstått så använder Vista minnet annorlunda, så man skall nog inte helt jämföra det med XP minneshantering.

Kanske inte ett problem att Vista verkligen uttnyttjar minnet som finns.

På min dator med Vista 64 Ultimate används ca 1GB enligt aktivitetshanteraren när jag har e-mail igång och någon internet sida uppe, jag har 4GB totalt. Jag kan inte tänka mig att surfning tar 1GB hos mig, tar ju bara ca 500MB hos dig, så det är väl att Vista "uttnyttjar" minnet till fullo.

Läste att: Free memory = wasted memory!

Nog någon som kan förklara detta bättre än mig.

mvh

Omar Brännström

Visa signatur

Asus M2N32-SLI Deluxe, AMD Athlon 64 X2 4400, Western Digital Raptor 150GB SATA ,Maxtor DiamondMax 10 250GB, Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 x2 =4GB, Vista 64 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag också är väldigt nöjd men det där pepparkornet som smakar ganska beskt är att dom har snott rubbet rakt av från Mac.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det ser ut som att det är mycket högre minnesanvändning i Vista är pga funktionen som kallas "PreFetch". Den gör laddar in en hel del saker i minnet i förväg och kan på så sätt snabba upp användandet avsevärt då stora delar information redan finns där.

Uttrycket Free Memory : Wasted memory
är väldigt enkelt egentligen.
Låt säga att du har 8 gb minne i datorn.
Du kör igång ett program och surfar lite. Datorn säger att där e 7200 mb ledigt. Till vilken nytta används då de 7200 lediga megabyten? När du kör XP så är det ofta på det viset. Så fort du startar en applikation så fyller den upp ram minnet och tas sedan bort när applikation stängs ner. Väldigt onödigt då det är slöseri med tid. Vista försöker hela tiden hålla ram minnet fyllt så mycket det går så att man slipper tiden för att hela tiden skriva till minnena.

Hm lite virrig förklaring. Duger den inte så googla eller nåt

BeRetta:
Härligt med lite skitsnack.
Och senaste mac os är byggda på unix kärna. Det är inte Vista så vitt vad jag vet ? Hur kan de ha snott det rakt av då?
Eller du menar utseendet?!! Ja just ja det har ju Apple ensamrätt på.
MS har inte snott något från Apple som inte Apple redan snott från någon annan (unix någon?)

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Jag kan säga att jag också är väldigt nöjd men det där pepparkornet som smakar ganska beskt är att dom har snott rubbet rakt av från Mac.

kanske det.. men så länge mac bara har en musknapp tvekar jag länge innan jag övergår till dom

Permalänk
Medlem

vanliag möss från ex logitech fungerar bra på mac ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vad motiverar en uppgradering från ett fullt fungerande och säkert windows xp system till vista. Förutom directx 10 ? och lite snyggare interface?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Tje personligen räcker ett nytt interface för mig. Så trött på XPs utseende att jag kan spy på det.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Vad motiverar en uppgradering från ett fullt fungerande och säkert windows xp system till vista. Förutom directx 10 ? och lite snyggare interface?

Den kanske mest attraktiva egenskapen hos vista är prefetch, men visst anser du att du har ett fullt fungerande system och inte känner något behov utav prefetch så avvakta.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Utan tvekan är Vista det från start bäst fungerande OS som microsoft gjort. Visst finns där småbuggar men inte ens i närheten av vad XP hade när det kom. Är enormt imponerad så här långt och kommer heller aldrig att gå tillbaks till XP. Vista kommer ju trots allt att bara bli bättre och bättre när småjusteringar gjorts.

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Den kanske mest attraktiva egenskapen hos vista är prefetch, men visst anser du att du har ett fullt fungerande system och inte känner något behov utav prefetch så avvakta.

Om du anser att prefetch är nytt och häftigt är ju frågan hur länge har du legat och tryckt bakom MS-berget.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Vad motiverar en uppgradering från ett fullt fungerande och säkert windows xp system till vista. Förutom directx 10 ? och lite snyggare interface?

XP är inte såå säkert. Vista har ju inriktats på säkerhet och mycket optimering och säkerhetsskydd har lagts in i OS:et.
Sedan har du finesser som indexerad sökning, dvs du behöver inte vänta timmar för att hitta en fil eller liknande. BitLocker för de som vill ha lite extra säkerhet mot tjuvar (fysiskt!).
Bättre nätverksstöd samt coola share finnesser med WMP11.

Helt klart en stor förbättring om du kör en laptop med Mobility center + att jag minns att min XP inte hade någon stöd för WPA2-KEY vilket vista nu har. (fick installera ett externt program från Intel.)

Anyways, vista är helt klart ett bra OS men problemet idag är väl taskig stöd från tillverkare med drivrutiner. Speciellt "gammal" hårdvara som mitt SB Live! kort... fick installera moddade drivrutiner från ett helt annat ställe än creatives hemsida.

Sen har vi Ati som har lite problem med OpenGL stöden på radeon korten. Men som sagt... sånna saker löser sig med tiden. Det tog väl några år innan XP blev stabil... lär ju gå likadant med Vista.

Finns dock ett störande moment i Vista som jag kommer på direkt. Det är att thumbnail preview grejjen krashar då och då. Samt att WMP11 verkar också störa sig på de olika Codecsen. Men det handlar bara om att folk börjar anpassa sin kodning mot Vista samt kanske en patch som måste åtgärda problemet. (I don't know. )

Jag är i alla fall en nöjd Vista-användare!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Anledningen till att det ser ut som att det är mycket högre minnesanvändning i Vista är pga funktionen som kallas "PreFetch". Den gör laddar in en hel del saker i minnet i förväg och kan på så sätt snabba upp användandet avsevärt då stora delar information redan finns där.

Uttrycket Free Memory : Wasted memory
är väldigt enkelt egentligen.
Låt säga att du har 8 gb minne i datorn.
Du kör igång ett program och surfar lite. Datorn säger att där e 7200 mb ledigt. Till vilken nytta används då de 7200 lediga megabyten? När du kör XP så är det ofta på det viset. Så fort du startar en applikation så fyller den upp ram minnet och tas sedan bort när applikation stängs ner. Väldigt onödigt då det är slöseri med tid. Vista försöker hela tiden hålla ram minnet fyllt så mycket det går så att man slipper tiden för att hela tiden skriva till minnena.

Hm lite virrig förklaring. Duger den inte så googla eller nåt

BeRetta:
Härligt med lite skitsnack.
Och senaste mac os är byggda på unix kärna. Det är inte Vista så vitt vad jag vet ? Hur kan de ha snott det rakt av då?
Eller du menar utseendet?!! Ja just ja det har ju Apple ensamrätt på.
MS har inte snott något från Apple som inte Apple redan snott från någon annan (unix någon?)

Jag tycker ändå det svårt att försvara MS inför mina MAC tokiga vänner som när man visar lite i Vista "vad är det för gammal trött design o funktioner? Det har funnits hos macOS i 3 år".
http://www.youtube.com/watch?v=3QdGt3ix2CQ

Permalänk
Medlem

testade vista var KANONNÖJD! fan så jävla sjysst o fint stabilt snabbt o jag trivdes jättebra hade på datorn i 7dagar non stop flöt på fint o härligt men sen när jag installerade bf2 som jag spelar varje dag o körde på en bana hade jag som max 20fps i snitt 10-15 de flöt på skitdåligt, men jag antar att det är drivrutinerna så fort dom fixar nya bra från nvidia blire vista for the win

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Om du anser att prefetch är nytt och häftigt är ju frågan hur länge har du legat och tryckt bakom MS-berget.

Vad menar du? Jag har använt/använder andra operativsystem än windows men inte finns det prefetch i exempelvis linux, som jag märkt i alla fall. Så du kanske kan förtydliga dig vad du menar.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Jag tycker ändå det svårt att försvara MS inför mina MAC tokiga vänner som när man visar lite i Vista "vad är det för gammal trött design o funktioner? Det har funnits hos macOS i 3 år".
http://www.youtube.com/watch?v=3QdGt3ix2CQ

Då kan du ju informera dina polare om att hela apple finns idag pga av en stöld från allra första början. Alla jättarna i gamet är lika goda. MS snor från någon Apple snor från nån annan. Så är det ju. Alla kommer upp med något som är bra ibland. Då kopierar de varandra till viss grad. Så har det alltid varit. Försöker mest säga att de är lika goda allihop, inget att bry sig om enlit min mening. Straffar ju inte oss konsumenter direkt utan resulterar väl snarare i att vi får trevligare program och Operativsytem.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Jag tycker ändå det svårt att försvara MS inför mina MAC tokiga vänner som när man visar lite i Vista "vad är det för gammal trött design o funktioner? Det har funnits hos macOS i 3 år".
http://www.youtube.com/watch?v=3QdGt3ix2CQ

Det är inte det det handlar om. Jag väljer Windows för att programutbudet är oerhört mycket större. Nu när Vista äntligen är lika bra/bättre än Mac OS finns det ingen anledning att köra Mac längre.

Strunt samma om det inte är några förbättringar i jämförelse med mac os. Fråga istället dom vad det finns för anledning att köra Mac os nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Det är inte det det handlar om. Jag väljer Windows för att programutbudet är oerhört mycket större. Nu när Vista äntligen är lika bra/bättre än Mac OS finns det ingen anledning att köra Mac längre.

Strunt samma om det inte är några förbättringar i jämförelse med mac os. Fråga istället dom vad det finns för anledning att köra Mac os nu

Det finns ingen anledning för mig heller att köra Mac OS, jag trivs i windowsmiljön och programmen som finns där. Men jag vill ändå kräva något mer innovativt från ett företag som tjänar mer pengar än någon kan räkna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Det finns ingen anledning för mig heller att köra Mac OS, jag trivs i windowsmiljön och programmen som finns där. Men jag vill ändå kräva något mer innovativt från ett företag som tjänar mer pengar än någon kan räkna.

håller med dig till hundra procent

Vista kunde gjorts mycket bättre. Jag märker redan saker som jag undrar över varför dom inte implementerat. Dock är jag glad över alla förbättringar och funktioner som inte fanns i XP

Permalänk
Medlem

Rörigt och ologiskt upplagt.
Kompatibilitets problem och buggar (saker som gör att inte operativet inte går att starta mer ska inte finnas efter lansering).
Löjlig minneshanting och "multitasking".
XP slår för närvarande Vista på allt förutom "flashig" grafik.
Men sen så är XP ingen höjdare heller.

MS lanseringar av operativ blir bara sämre och sämre, synd att dom är så "inkörd" hos folk nu.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
MS har inte snott något från Apple som inte Apple redan snott från någon annan (unix någon?)

Jag tror det var Xerox dom snodde från.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Då kan du ju informera dina polare om att hela apple finns idag pga av en stöld från allra första början. Alla jättarna i gamet är lika goda. MS snor från någon Apple snor från nån annan. Så är det ju. Alla kommer upp med något som är bra ibland. Då kopierar de varandra till viss grad. Så har det alltid varit. Försöker mest säga att de är lika goda allihop, inget att bry sig om enlit min mening. Straffar ju inte oss konsumenter direkt utan resulterar väl snarare i att vi får trevligare program och Operativsytem.

Man kan ju tillägga att om MS(eller apple för den delen) inte hade tagit till sig bra idéer från alla möjliga så skulle de ha stryk i min mening. Jag har ingen lust att sitta och lida för att nån stolt idiot inte kan använda något som någon annan tagit fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeg
Rörigt och ologiskt upplagt.
Kompatibilitets problem och buggar (saker som gör att inte operativet inte går att starta mer ska inte finnas efter lansering).
Löjlig minneshanting och "multitasking".
XP slår för närvarande Vista på allt förutom "flashig" grafik.
Men sen så är XP ingen höjdare heller.

MS lanseringar av operativ blir bara sämre och sämre, synd att dom är så "inkörd" hos folk nu.

Windows Vista har mer nyheter än utsidan. De har gjort om användargränssnittet ganska mycket, till det bättre enligt mig. Nu finns det inte 10 menyer där de finns 10 alternativ på varje. Nu finns det istället någon meny med några alternativ. Testar man det några dagar så anpassar man sig.

Vista är helt nytt, klart de finns buggar. Buggar finns det alltid men Vista har testat i flera månader av mänger av folk. Det största problemet är att få fungerande drivrutiner fast det kan man knappas klandra Microsoft för.

Minneshanteringen är bättre än XP då den använder minnet istället för att låta de samla damm. Det laddar in de vanligast programmet och på så sätt snabbar den upp datorn. Den ska använda flerar processorer mycket bättre än XP, mer vet jag inte då jag bara har en processor med en kärna.

Vista är något buggit fortfarande men inom kort så kommer Vista vara de självklara valet före XP. Vista är bättre än XP på det mesta.

Windows är enligt mig inte lika start som när XP lanserads. Mac har vaknat till efter deras iPod-succe och Linux, med användarvänliga Ubuntu i spetsen är mer användarvänligare än någonsin.

Permalänk

KOM IGEN!!
Erkänn att för Microsoft användare så är det inte en fråga om ifall man ska uppgradera, det är en fråga om när...
Att klaga på Vista för att det saknas drivrutiner är ju ganska dumt, kör Ultimate och är nöjd, tycker bara att det känns som att Microsofts OS bara blir "mjukare" hela tiden, förstår ni vad jag menar? Alltså mer och mer dolda menyer som man måste klicka sig igenom för att använda ganska enkla saker känns onödigt för alla vi som är power users.
Är det nån här som kan förklara för mig om Vistas nya nätverks hantering? var något med buffert hantering tror jag....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

någon som vet när nya nvidia drivrutiner kommer till vista?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeg
Rörigt och ologiskt upplagt.
Kompatibilitets problem och buggar (saker som gör att inte operativet inte går att starta mer ska inte finnas efter lansering).
Löjlig minneshanting och "multitasking".
XP slår för närvarande Vista på allt förutom "flashig" grafik.
Men sen så är XP ingen höjdare heller.

MS lanseringar av operativ blir bara sämre och sämre, synd att dom är så "inkörd" hos folk nu.

Jag tycker det är fel att många skyller på MS för kompatibilitets problem. MS uppgift är att skapa ett OS, få det att fungera med redan existerande hårdvara. Sen när det faktiskt helt upp till tillverkana att släppa Vista drivrutiner. Det är inte MS jobb.
Media center är det enda som har lite buggar här och där. Ett flertal personer jag har snackat med älskar Vista och säger att det flyter på utan problem.

Det störta problemet jag har haft med vista var att öppna förpackningen. Tog mig 5min att försöka öppna fodralet tills jag gav upp och letade upp en guide på nätet. =(

Att XP stlår Vista på allt förutom flashig grafik är skit snack. Det är ett klart tecken på att du inte har fått uppleva Vista.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag älskar Vista(Ultimate). Som "homeboy87" så är det upp till tillverkarna att få deras hård/mjuk vara att fungera korrekt.. Kan säga att all hårdvara i min burk är kompatibel med Vista. Min CPU jobbar bättre i Vista än i XP, då Vista älskar Multi Tasking.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Det är otroligt mycket som är nytt i Vista - dom som säger annat vet inte bättre. Jag skulle vilja slå ett slag för alla säkerhetsfunktioner. Läs mer här: http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/aa905062.aspx