Permalänk
Medlem

ATI och tv-out

Är det någon som har fått det att fungera i Vista? Jag kan inte aktivera min tv. När jag trycker aktivera blinkar skärmarna till för att sedan gå tillbaka till oaktiverat läge. Alltså precis som att datorn försöker aktivera tvn men misslyckas.

Tv-outen fungerade bra i XP så det verkar vara ett problem med Vista.
Har testat att försöka aktivera tv:n i både Vista och CCC men utan framgång

TV:n är kopplad med en S-video sladd och jag använder de senaste drivrutinerna från ATI.

Permalänk

Instalera om drivrutinerna bara. Ta 7.3

Visa signatur

AMD 64 X2 3800|MSI NEO-F K-9-N |512*4mb ddr2|450watt|250gb|Leadtek 9600gt Extrem |Vista Ultimate|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Inet
Instalera om drivrutinerna bara. Ta 7.3

Det hade jag först men eftersom det inte fungerade så la jag in CCC för att testa. Någon som har fler förslag?

Permalänk

CCC får man väll med?
http://ati.amd.com/support/driver.html

Har du tryckt på id. Skärmar?

Visa signatur

AMD 64 X2 3800|MSI NEO-F K-9-N |512*4mb ddr2|450watt|250gb|Leadtek 9600gt Extrem |Vista Ultimate|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Inet
CCC får man väll med?
http://ati.amd.com/support/driver.html

Har du tryckt på id. Skärmar?

Man kan välja om man vill installera det genom att välja "Anpassad" istället för "Snabb" vid installation. Gillar inte program som CCC, vill helst bara ha drivrutiner till saker. Men som sagt funkar varken med Vistas inställningsgrejer eller CCC.

Permalänk

Hmm, ja kör med CCC när jag kopplar in den i Tv:n lr annan skärm.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800|MSI NEO-F K-9-N |512*4mb ddr2|450watt|250gb|Leadtek 9600gt Extrem |Vista Ultimate|

Permalänk
Medlem

Finns de några omega drivrutiner till vista skulle jag rekommendera dom

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Detta verkar helknäppt. Satte tv:n som standardskärm och då visades bilden där. Sen när jag försökte sätta min datorskärm som sekundär skärm så gick inte det.. Så det verkar vara något problem med att köra två skärmar samtidigt. Nu vet jag ivarjefall att det går att få bild i tvn

Någon som har någon idé på hur jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Problem

Jag har samma problem med tv-out, får det inte att fungera med vista men det funkar med xp =(.
Jag har gjort allt, men det funkar inte nån som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Re: Problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -aZza-
Jag har samma problem med tv-out, får det inte att fungera med vista men det funkar med xp =(.
Jag har gjort allt, men det funkar inte nån som har samma problem?

Upplever du också precis som det är en spärr för mer än två skärmar?

Permalänk
Inaktiv

Jag hade samma problem, det funkade inte i Vista...men sen gjorde jag något, och jag kommer inte ihåg vad jag gjorde:D Men jag vet att jag la in de nya drivisarna, 7.3...och nu vet jag att det fungerar. Så det är inget kompabilitetsproblem mellan ATI å Vista, no problemo guys. Ha de bra!

Permalänk
Medlem

mina ati drivisar funkar inte heller till vista, har en bärbar asus, common problem som dom håller på att lösa tydligen...

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk

7.3 funkar bra.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800|MSI NEO-F K-9-N |512*4mb ddr2|450watt|250gb|Leadtek 9600gt Extrem |Vista Ultimate|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Jag hade samma problem, det funkade inte i Vista...men sen gjorde jag något, och jag kommer inte ihåg vad jag gjorde:D Men jag vet att jag la in de nya drivisarna, 7.3...och nu vet jag att det fungerar. Så det är inget kompabilitetsproblem mellan ATI å Vista, no problemo guys. Ha de bra!

Ah, har testat allt jag kan komma på nu. Fan också, så drygt att inte kunna använda grejerna man har. Får vänta och hålla tummarna på att nästa drivrutin fixar det. Detta är mitt första ATI kort, är ATI kända för att vara kassa på tv-out?

Permalänk

Nej då, dom är bra men dom sagt inga bra drivsar till Vista än så länge.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800|MSI NEO-F K-9-N |512*4mb ddr2|450watt|250gb|Leadtek 9600gt Extrem |Vista Ultimate|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teelx
Ah, har testat allt jag kan komma på nu. Fan också, så drygt att inte kunna använda grejerna man har. Får vänta och hålla tummarna på att nästa drivrutin fixar det. Detta är mitt första ATI kort, är ATI kända för att vara kassa på tv-out?

Ingen aning, men för mig fungerar det iaf. Har du testat Force TV Detection? Antar att du har jgort det, har inte läst tråden supernoga. Bara kör TV'n som extended Desktop. Det ska inte vara några problem...kom på nu att jag inte alls använder 7.3, utan 7.14. Men det ska väl inte vara någon skillnad.

Edit: Du kanske har för gammlat grafikkort hihihi xD *FnIzZaH*

Permalänk

Kör iofs Geforce 6150 men har samma problem här. Ett tag kunde jag köra tv-ut men då bara HDTV (och jag har bara en gammal tub). Och nu kan jag inte köra tv-ut alls. Den vägrar hitta tv´n...

Visa signatur

//Outsider

Permalänk
Medlem

hade också de problemen men bytte sladden till samma som jag hade till dataskärmen och installerade senaste drivrutinerna till ati för windows vista . och nu fungerar det underbart fint

Visa signatur

Asus M2N MX | AM2 Athlon 64 x2 3800+ | 2048 mb ddr2 | Geforce 7600GT SLI PCI-E | 2st 250gb hårddisk