Permalänk
Robot

Chassi af Lusius

Här skall byggas,

Yes! ett år till i slöjden! slöjdläraren hatar mig men wtf, här skall byggas, eftersom jag alltid gillat stilrena lianli och försökt göra ganska lika chassin tänker jag vara tråkig och nästan plagiera Antec och Lianli genom nästa projet, säg vad ni vill men tyst blir den

får ursäkta den trista plagierade designen men nu är det bara o köra

värmeväxlaren är nu färdigbygggd!

lägger upp bilder på projektet i sin hela form

Besök albumet: Chassi af Lusius av Lusius

Permalänk
Avstängd

noob.. nee skojja:psköön bil på ungen. tror också att det e sverges minsta:p

Visa signatur

Grov is the shit

Permalänk

lr hur

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk

Kan bli snyggt det där:)

Fast detta är nog inte den yngsta.Min lille grabb var med redan när han var
4 dagar gammal(Med en dremel kopia)

BILD

Visa signatur
Permalänk

tnx! jävla, du klådde mig då är det väl dags att börja ta fram små moddande foster, lol det kommer sluta med att barnet kommer ut med en dremel och en graverad livmoder som det står Custom Engraver på!

föresten, bilderna kommer så fort min förbannade slöjdlärare lär sig ta med sladden till kameran, då får ni se hela projektet från scratch!

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

tycker du ska göra större fläkthål.. typ 120 mm

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

jodå, det planeras 2st 120mm, alla fläktar skall ha motstånd så att dom ör ljudlöst på 5v, under 80mm fläktarna skall det vara en 120, och i sidan kommer en till 120mm, men som sagt alla under 5v för oönskat ljud

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

haha mina 120 mmare dom går på 3000 RPM :;D låter lite väl mycket;)

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk

jo men det är ju därför vi sänker spänningen med motstånd på fläktarna, föresten e man ju jävligt kåt på att bygga en sån där jonisk fläkt,

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

varför sätta ett motstånd när man kan byta den gula sladden mot den röda och på så sätt slippa räkna och strula med motstånd .. ;P

Visa signatur

<3

Permalänk

smart-ass

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

Hur blev det?

Permalänk

jodå ^^ projektet har dokumenterats, bilder inom kort

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

Skicka Sketchup filen till mig så kan jag rendera den åt dig om du vill

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w