Permalänk
Medlem

Kortslutning i nätagg?

Hej

Har ett fint system som fungerat klockrent från den dag jag byggde ihop det (i börjab på januari).

(har sökt igenom massa trådar, men inte hittat riktigt samma problem..så jag frågar)

Moderkort: Asus P5B Deluxe WIFI-AP
Processor: Intel Core2Duo E6600 + Noctua NH12
Grafik: Asus X1950XT 256mb
Nätagg: Aspire 550W (instabilt enligt sweclockertest ^^ )
HDD: 1 WD raptor 36gb, 1 Seagate barra 300gb
Chassi: TT shark

Igår satt jag vid datorn utan problem. På kvällen stängde jag av den som vanligt. Sen fick jag för mig att även stänga strömmen på grenuttaget som den är kopplad i.

Ikväll när jag skulle starta datorn går fläktar och hdd igång i ca 5 sek...sen stänger nätagget av sig som om det skulle fått kortslutning och det luktar bränt. det startar om sig igen och sen stängde jag av det.

Har rengjort hela datorn från damm. Testat att starta igen..samma problem.
Får känslan av att det är kortslutning någonstans i nätagget - låter det vettigt?

Vill inte testa mer nu då jag inte vill riskera övriga komponenter. Vill mest veta om jag är helt galet ute. Problemet är att jag inte har något annat nätagg hemma med tillräckligt många pins för att starta systemet, så det är svårt att felsöka. Vill mest höra om jag är på rätt spår eller helt fel ute.

MvH//Erik

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]