Ogame.se Äntligen Här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0s0
umm ... nu har jag slaggskepp!

Grattis!

Nån som vet hur man ser storleken på planeterna? Vill ju veta vad som är lönt att kolonisera... Går inte skicka spionsond till planeten om den inte är koloniserad iaf.

Permalänk
Medlem

Gå in på översikt... ^^

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk

Har ganska nyligen fått kryssare och är halvvägs till slagskepp. Jävligt ont om kristall dock :/

EDIT: m0s0, jag tror han menar på okoloniserade planeter. Vill också vveta om detta är möjligt.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Grattis!

Nån som vet hur man ser storleken på planeterna? Vill ju veta vad som är lönt att kolonisera... Går inte skicka spionsond till planeten om den inte är koloniserad iaf.

Du ser storleken på planeten FÖRST när du koloniserat en planet, och storleken står då på översikten..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0s0
Gå in på översikt... ^^

Menar du överblick?

Det jag ser där är detta:

Dvs kan inte spionera på planet 1-3 och 12-15. Så är det i alla system för mig. Kan bara se koloniserade planeter. Använder Firefox.

Är jag helt ute och cycklar eller ska det inte vara så?

Förresten planet nr13 var det jag hade koloniserat utana tt veta hur stor den var. Fick förstöra den då den var liten.

EDIT: OK tackar! då vet jag det nu...konstigt att spionsonderna inte kan se skillnad på planeternas storlek

Permalänk
Medlem

Med 56 medlemmar i er allians så tycker jag det är väldigt dött i irc.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Med 56 medlemmar i er allians så tycker jag det är väldigt dött i irc.

Håller absolut med.
För er som glömt eller inte känner till adressen, är den:
Server: irc.ogamenet.net (6667)
Kanal: #swc.ogame.se

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk

ok, efter ca 3 veckors spelande har man äntligen tagist sig in på topp 1500 och över 5k points, och vad är det första som händer.. jo en tomte med rank 6xx anfaller med 40 slagskepp och 20 jagare samt några transport skepp för att plundra mig tottalt
Vist är det bara att skicka iväg allt till en koloni, men varför ge sig på en så svag spelare som mig? han kan inte få ut något av det... (förutom ca 500k ressurser som jag sitter på just nu) men det borde inte vara så mycket för honom tycker jag :/

Permalänk
Medlem

Välkommen till klubben

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Välkommen till klubben

jaja, får ju se det positiva att jag kommer under 5k points i natt så ingen kan anfalla mig igen

Permalänk

Eftersom det verkar finnas en del SWCare som inte är så bra på det här med fleet/ressave så tänkte jag skriva lite om raidande.

Top 100 spelare är top 100 för att de raidar/krashar mycket, alla mål är giltiga och ingen går säker (visst, vissa har NAPs med varandra och så). Jag är ingen flottspelare så jag letare inte primärt efter flottor, ivf inga riktigt stora flottor men jag letar dock resurser.

Min nish är att bomba försvar och hittar jag då en planet med 1 mille metall, o.s.v och ett försvar jag kan plocka ner utan att gå med förlust så ger jag mig på den planeten. Ok, det ska väl gärna bli en del vinst också...det kostar inte bara resurser att förlora skepp, det kostar tid också men det är sällan något problem.

Sitt aldrig med mer än ett par hundra tusen av metall/kristall och ännu mindre deuterium. Resurssava alltid (lasta hela klabbet på transportskepp och skicka iväg dem antingen till en koloni eller med resten av flottan på en vanlig flott save).
Det finns inga försvar som inte går att ta ner så det går inte att lita på att man har 10000 raketer, man är ALDRIG säker.

"Men jag har massor av försvar och hela min jättestora flotta där ju!" -Ännu värre, har du flotta där så blir du ännu mer attraktiv.

Blir man ändå raidad ofta, skicka ett meddelande till den som raidar med någon lätt komentar..gärna med lite humor och självdistans. De flesta spelare som man stöter på är rätt trevliga om man pratar med dem och om de sen börjar tycka att du är en juste kille/tjej så kanske de låter dig vara bara därför, eller åtminstone lovar att inte gå på dig igen innan du har fått bygga upp.

Skicka ALDRIG arga meddelanden med hot, förolämpningar (det blir man bannad för utan semesterläge!), o.s.v. Att skicka sånt är ett bra sätt att bli attackerad mer (eller bannad). Hot kan iofs fungera OM du har någonting att backa upp hotet med..är du rankad 500 och med i en allians med 10 medlemmar och dessutom störst i alliansen så är det bara korkat att hota med "500 slagskepp!!!11". Viktiga är att man inte är otrevlig, budskapet kan variera beroende på situation.

Ranker har ingen större betydelse, är man rankad 1000 så kan man mycket väl bli attackerad av någon som är rankad 100 (förutsatt att det är tillåtet), allt beror på vad man har liggande och hur mycket den som attackerar kan tjäna på det.

Det är inte så att de som raidar sitter och anfaller en enda stackare med 200k resurser...man har 10+ flottplatser och man fyller dem med raider ganska fort, du är bara en i mängden och de resurser man får av dig är en del av det stora hela.

Ogame går inte i första hand ut på att vara störst, bäst och vackrast (inte för de flesta ivf). OGame går ut på att spela ihop med andra och ha kul så se till att vara aktiva i era allianser och prata med andra alliansmedlemmar..sammarbeten kan leda till stora saker. (se t.ex. SWC, Sigma och Irkens attack mot burgs dödsstjärna)

Hmm, nåja..det blev lite långt. Hoppas någon tar åt sig och lägger om sin strategi (men gärna inte alla, hehe..då finns det ju ingen att raida). Oavsettt hur agressiva en del verkar så är det ju i stort sett ingen som vill att folk ska sluta spela för att de blir attackerade.

Permalänk

ok, detta tog jag hårt.. jag satt och vänta in I det sista på att fly med flottan bara för att det inte ska vara så långt hem när man trycker återvänd, och när det är 1min kvar krashar ogame...
bra jobbat med server stabilitet..

Permalänk
Medlem

Tänkte att du glömde fleet sava
Vilket jag har börjat göra, men nu fleet savar jag direkt och skickar ett meddelande att nu var du försen.
Och personen brukar oftast kolla med spion, men efter ett tag tror personen på mig ^^
Så jag behöver inte fleet sava ibland

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

fint o gå ner från 120k til 26

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Tänkte att du glömde fleet sava
Vilket jag har börjat göra, men nu fleet savar jag direkt och skickar ett meddelande att nu var du försen.
Och personen brukar oftast kolla med spion, men efter ett tag tror personen på mig ^^
Så jag behöver inte fleet sava ibland

nja, jag hade inte glömt det.. brukar vänta så länge som möjligt.. dock hade jag haft lite otur att en spelare 80 system bort valde att raida min planet undertiden jag fleet sava.. och att den raiden träffade i hålet mellen att mina skepp kom hem och att jag kom hem (ca 20 min) det blev inte förlust men jag förlora 80% av flottan där. och resten nu pga krashen

EDIT, servern har ballat ur helt och hållet nu... jag kommer inte enns in för att kolla hur illa det är

Permalänk

Tragiskt när spionsonden inte ser någon flotta eller blir nerskjuten och man skickar hela flottan för att raida och sedan bli mos. Att jag inte lärt mig än

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk

hmm, en liten fråga angående att Dekonstruktera byggnader. det står tex

Dekonstruktera: Metallager Level 6 Förstöra?

Krav: Metall:32.000 Kristall:0

betyder detta att det kostar eller att man får tillbaka 32k metall, jag tror på det sista då det vore löjligt att det skulle kosta 50% av värdet att bygga något att sen riva det

anledningen till att jag undrar var att jag starta detta för att minska ressurserna en anfallande jäkel skulle ta (då min flotta är krashad så jag inte kan transportera bort grejerna) så mycket, tyvär kom jag upp 2 min försent för att stoppa den så nu sitter jag här med skägget i brevlådan så att säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
hmm, en liten fråga angående att Dekonstruktera byggnader. det står tex

Dekonstruktera: Metallager Level 6 Förstöra?

Krav: Metall:32.000 Kristall:0

betyder detta att det kostar eller att man får tillbaka 32k metall, jag tror på det sista då det vore löjligt att det skulle kosta 50% av värdet att bygga något att sen riva det

anledningen till att jag undrar var att jag starta detta för att minska ressurserna en anfallande jäkel skulle ta (då min flotta är krashad så jag inte kan transportera bort grejerna) så mycket, tyvär kom jag upp 2 min försent för att stoppa den så nu sitter jag här med skägget i brevlådan så att säga

Det kostar alltså 32k metall att dekonstruera byggnaden till lvl5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Det kostar alltså 32k metall att dekonstruera byggnaden till lvl5

men varför skulle någon villja bettala för en nedgradering?

Permalänk
Medlem

blev lite flummigt i början.

jag blev medlemm på SWEC efter ha sugis med sweclockers.
sedan hoppa jag ur klanen av mistag. Sedan en vecka senare tänkte jag leta på swc igen. jag sökte på SWEC sen joina jag dom. Sedan 4 veckor senare kom jag på att jag var i fel klan och nu är jag Alpha ledare.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
kan erkänna att swec är mycket bra kanske bättre än SWC. Ni kanske har mer medlemmar men vi är ultimat-seriösa.

(jag är fortfarande med i SWEC)

Visa signatur

Sugen på nått spännande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0s0
blev lite flummigt i början.

jag blev medlemm på SWEC efter ha sugis med sweclockers.
sedan hoppa jag ur klanen av mistag. Sedan en vecka senare tänkte jag leta på swc igen. jag sökte på SWEC sen joina jag dom. Sedan 4 veckor senare kom jag på att jag var i fel klan och nu är jag Alpha ledare.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
kan erkänna att swec är mycket bra kanske bättre än SWC. Ni kanske har mer medlemmar men vi är ultimat-seriösa.

(jag är fortfarande med i SWEC)

jaha? Vad vill du ha sagt av det där? Finns allianser bättre än den du är med i nu, M4d, sugen på att vi ska plocka er? Sen så är inte den alliansen som du är med i den riktiga sweclockersalliansen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
men varför skulle någon villja bettala för en nedgradering?

För att man kan ha ont om fält, annars är det ju onödigt

Permalänk

Hur skaffar man månar lite mer exakt?

Och vad gör terraformaren? Får man mer fält eller? Isf finns den någon formel för hur många man får och finns det någon nackdel med det?

EDIT: Vad menas med intergalaktiskt forskningsnär också? ^^

Och vad behövs för att bräcka denne?

Resurser på
Metall: 78.152 Kristall: 18.398
Deuterium: 63.289 Energi: 2.623
Flottor
Litet Transportskepp 1 Litet Jaktskepp 31
Stort Jaktskepp 22 Koloniskepp 2
Spionsond 3 Solsattelit 14
Försvar
Raketramp 18 Litet Lasertorn 1
Stort Lasertorn 8 Liten Sköldkupol 1
Antiballistiska Missiler 3
Byggnader
Metallgruva 15 Kristallgruva 15
Deuteriumplattform 15 Solkraftverk 16
Fusionkraftverk 9 Robotfabrik 8
Skeppsvarv 4 Metallager 4
Kristallager 1 Deuteriumtank 1
Forskningslabb 6 Missilsilo 2
Chans för återspionage:13%

Har tillgång till kryssare som bästa skepp.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPhoenix
Hur skaffar man månar lite mer exakt?

Och vad gör terraformaren? Får man mer fält eller? Isf finns den någon formel för hur många man får och finns det någon nackdel med det?

EDIT: Vad menas med intergalaktiskt forskningsnär också? ^^

Och vad behövs för att bräcka denne?

Resurser på
Metall: 78.152 Kristall: 18.398
Deuterium: 63.289 Energi: 2.623
Flottor
Litet Transportskepp 1 Litet Jaktskepp 31
Stort Jaktskepp 22 Koloniskepp 2
Spionsond 3 Solsattelit 14
Försvar
Raketramp 18 Litet Lasertorn 1
Stort Lasertorn 8 Liten Sköldkupol 1
Antiballistiska Missiler 3
Byggnader
Metallgruva 15 Kristallgruva 15
Deuteriumplattform 15 Solkraftverk 16
Fusionkraftverk 9 Robotfabrik 8
Skeppsvarv 4 Metallager 4
Kristallager 1 Deuteriumtank 1
Forskningslabb 6 Missilsilo 2
Chans för återspionage:13%

Har tillgång till kryssare som bästa skepp.

eftersom jag inte vet dina ranks på anfall/sköld/pansar och att du har för låg spiontek för att se vad han har för ranks är det inte så exakt, men ungeför:

30 litet kanonmat
20 kryssare
om du är bered att förlora "mycket" skepp på det.

annars är det bara att öka på slagkraften med fler Kryssare och mer kanonmat

Permalänk

Kanonmat i form av små skepp som tar på sig skotten? Räcker spionsonder eller ska jag köra på små jaktskepp?

I form av teknologi/försvar/byggnader ligger jag före honom, men hans flotta är enbart större.

Har 4/6/6 på vapen/sköld/pansar-teknologi om det ska hjälpa.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

inte bra att säga sånt då det finna andra allianser som e här på swec

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Äh, är ju inte kul om man inte vågar lite heller

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPhoenix
Kanonmat i form av små skepp som tar på sig skotten? Räcker spionsonder eller ska jag köra på små jaktskepp?

I form av teknologi/försvar/byggnader ligger jag före honom, men hans flotta är enbart större.

Har 4/6/6 på vapen/sköld/pansar-teknologi om det ska hjälpa.

med kanonmat menar jag små/stora jaktskepp, själv använder jag de små.

sen rekomonderar jag dig att ladda ner ett program som hetter speedsim, det finns till och med en svenks språk fil till det om du letar noga

Permalänk
Medlem

Skulle va kul att gå med SWC även om jag inte fattar alltför mycket av spelet än

EDIT: Verkar dock svårt att köra timmar I sträck såhär i början. tog en kvart att göra av med allt, och nu måste jag vänta I timmar på mer resurser

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Kan hälsa alla dom är med i alliansen, ge fan i allians meddelande funktionen !!!!
Antingen går ni in på irc kanalen och skriver eller så skriver ni här vilket jag och säkert många andra inte vill att ni gör. Så ge fan i allians meddelande funktionen och bli aktiv i irc kanalen.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Avstängd

Någon som lirar uni 27 eller 28?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite