Hmmm... Kan vara knöligt att få till pixelmapping 1:1 med den LCD-TV:n...
http://pixelmapping.wikispaces.com/Full+List
Du borde istället ha ett grafikkort med VGA-utgång. Det brukar funka bättre.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av anden416
Minnena har jag inte så stor koll på modell, bara att folk brukar rekommendera just dom där, samt att jag har brukat snåla på minnen tidigare, men nu behövs inte det.
Du behöver verkligen inte PC6400-minnen om du inte ska överklocka mycket. Ska du det?
Citat:
Jag valde samsung som systemdisk för att de alltid också dyker upp som tips på bra och tysta diskar.
Jo, det är korrekt. Samsung 500 Gb är utmärkt som datadisk, men Hitachi-disken är lite snabbare, och väsnas obetydligt mer än Samsung, det var därför jag föreslog den som systemdisk.
Citat:
Jag är osäker på om det där agget passar i det chassit, eftersom placeringen av det sitter lite okonventionellt. (I Botten) Men jag vet inte?
Hmmm... Nu fattar jag (tror jag). Den har ju nätagget bakom frontpanelen. Då kan du nog glömma NesteQ agget, för fläktkontrollknappen kommer ju antagligen att ta i. (Nu har jag inte sett det live, så ta mina ord med en liten nypa salt, och avgör själv hur troligt det är... Jag har bara tittat på bilderna i den här tråden: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1133290)
Citat:
Är det moderkortet du rekommenderar bra? Tyckte nämligen att gigabyte-kortet var lite i prisöverkant, men det är tvunget att ha firewire och jag vill ha ett riktigt bra med många funktioner.?
Ja, jag är nöjd med mitt, och tycker att det är fullt tillräckligt med funktioner bl a både FireWire och eSATA. DS4 har ju stöd för CrossFire och ECC-minnen, och det tror jag inte att du behöver. Vad tror du?
Citat:
CPU-fläkten funderade jag faktiskt på den mindre. Jag tror iofs att den större går in i det chassit, men jag vet inte riktigt vad man vinner på den större? Jag tänkte mest, ju större desto tystare/effektivare.
Jo, jag trodde kanske att du hade ett HTPC-chassi, och då kan det vara mindre med utrymme.
EDIT: Grafikkortet kan ha HDMI-utgång också, förståss...