Permalänk

Helt klart. Hoppa Wii Play och köp kontrollen från dvdboxoffice.com

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Helt klart. Hoppa Wii Play och köp kontrollen från dvdboxoffice.com

Free Airmail Shipping Worldwide, det var inte dåligt det.
Ligger de i USA? Då får man se upp med tull och moms för då är det inte längre så värst billigt.

Permalänk
Medlem

Dom ligger i Kanada, men det är väl samma sak. Dom kan dock slå in paketet i gåvo-papper så att tullen inte får rota så mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torkel2k
Dom ligger i Kanada, men det är väl samma sak. Dom kan dock slå in paketet i gåvo-papper så att tullen inte får rota så mycket.

Ja, det kan de flesta men tullen brukar inte gå på det så värst ofta. Många har en väldig tur. Jag har ett "Sample" som fastnade i tullen. Inte roligt när det var en testprodukt som jag fick gratis. Värdet stod även och det var det som de la på moms och tullavgift på. 123 kronor fick jag betala och det var väl inget att bråka om i sig.

Permalänk
Avstängd

Inte hört någon som har haft problem med ex boxoffice, har flera polare som beställer där mer än ofta.
Samma på andra sidor från Canada.
Man kan välja gift, kostar lite extra har jag för mig, då skriver dom ner värdet på produkten och skickar i giftbag, dvs man behöver inte oroa sig på det även om tullen skulle vilja rota.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Inte hört någon som har haft problem med ex boxoffice, har flera polare som beställer där mer än ofta.
Samma på andra sidor från Canada.
Man kan välja gift, kostar lite extra har jag för mig, då skriver dom ner värdet på produkten och skickar i giftbag, dvs man behöver inte oroa sig på det även om tullen skulle vilja rota.

Du menar att tulltjänstemän är tappade bakom en vagn?
Visst, går det igenom så är det ju skitbilligt. Man kan ju testa.

Permalänk
Medlem

Beställde tillslut en Wii från Webhallen igår morse, skickades idag på morgonen, tyvärr. Men skickas posten på helgen, för isåfall kanske man skulle kunna hämta ut paketet imorron på kvantum?

Är ganska sugen om man säger så

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Beställde tillslut en Wii från Webhallen igår morse, skickades idag på morgonen, tyvärr. Men skickas posten på helgen, för isåfall kanske man skulle kunna hämta ut paketet imorron på kvantum?

Är ganska sugen om man säger så

Du får lugna det till måndag.

Ingen post-hantering på helgdag.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Någon som kan rekommendera en bra billig komponentkabel till wii?

Permalänk
Medlem

Mina paket flyttar sig under helgerna men de brukar inte sorteras och läsas av på något serviceställe tyvärr.

Permalänk
Medlem

Surt, bara att vänta då. Får göra lite annat för att fördriva tiden

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
https://www.console.se/product-1156/

Jag fick denna i fredags och den gav jätte bra bild mycket skarpare än komposit kabeln på min LCD.
Dock så har jag fått något konstigt flimmer som går i bakgrunden hela tiden. Vet inte om det är kabeln eller om något annat är galet. Har kalas bild annars.
Har testat att byta ned från 480p till 480i igen men det är fortfarande kvar. Men det försvinner när man kopplar in komposit kabeln igen... kanske fått ett måndags ex eller nått...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd

Är det någon som har spelat Zelda på GC här?
Jag sitter och funderar på om jag ska lägga pengar på ett WII eller bara köpa ett gamecube.

Just nu är det endast nya Zelda som jag vill spela på wii, nästa wii spel är Paper Mario jag kan tänka mig köpa, sen Brawl,Mario,Metroid kanske.

Tycker ni det är lönt att köpa ett wii bara för ett spel? Eller ska jag köpa ett Gamecube bara?

Har ett par spel på GC jag vill spela, ex båda Zelda,Mario sunshine, men dom är ju bakåtkompatibla med wii så har lite beslutsångest nu

Wii finns i lager på lite ställen nu, ex webhallen med wii sports och bundle.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Just nu är det endast nya Zelda som jag vill spela på wii, nästa wii spel är Paper Mario jag kan tänka mig köpa, sen Brawl,Mario,Metroid kanske.

Som du säger, det är ju inte bara ett spel du tänkt spela. Ska du ändå köpa en wii känns det lite dumt att lägga ut pengar på en kub nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Jag fick denna i fredags och den gav jätte bra bild mycket skarpare än komposit kabeln på min LCD.
Dock så har jag fått något konstigt flimmer som går i bakgrunden hela tiden. Vet inte om det är kabeln eller om något annat är galet. Har kalas bild annars.
Har testat att byta ned från 480p till 480i igen men det är fortfarande kvar. Men det försvinner när man kopplar in komposit kabeln igen... kanske fått ett måndags ex eller nått...

Ja det är ju just sådant man är lite rädd för med de billigare kablarna... hmm, nu gjorde du inte beslutet enklare, haha.

Permalänk
Avstängd

Jo.
Nya zelda är ju inte så viktigt eftersom det finns på kuben också.
Men paper mario verkar gulligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Jo.
Nya zelda är ju inte så viktigt eftersom det finns på kuben också.
Men paper mario verkar gulligt

Super Paper Mario är helt sjukt kul om man bara orkar med all konversation.

Permalänk
Medlem

Visst köper man väll inte ett Wii för grafiken, men nu börjar jag tveka. Har funderat på att investera i ett Wii längre fram, men efter att läst detta så känns det inte lika intressant.

http://www.konsolkoll.se/2007/05/12/wiikling-wii-har-mindre-k...

Permalänk
Medlem

Äh. Jag har självklart både Xbox 1 och Wii men Wii sopar banan med Xboxen sett ur spelkänsla-synpunkt.

Permalänk
Medlem

är det något viktigt jag bör veta innan jag köper ett nintendo64 spel genom VC?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
är det något viktigt jag bör veta innan jag köper ett nintendo64 spel genom VC?

Nja enda du bör tänka på är att ALLA VC spel är i 50hz med andra ord ca 17% slöare än vad dom är i USA och Japan t ex.

Permalänk
Medlem

De är bara 17% slöare om de inte har optimerat det för 50hz vilket många ändå gör. Men det finns ju helt klart många VC spel som inte är PAL optimerade.
En annan sak som är lite störigt är att det blir svarta lister ovanför och under bilden på många spel just för att de inte är PAL optimerade.
Tycker det är rätt dåligt att inte ha det som krav att optimera spelen för PAL. Inte så jäkla svårt att göra idag ju. Och PAL60 finns ju som äger NTSC alla gånger. =/

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Nja enda du bör tänka på är att ALLA VC spel är i 50hz med andra ord ca 17% slöare än vad dom är i USA och Japan t ex.

Då är det alltså fusk att spela PAL. Alltså kan man kalla alla europeer för fuskare?

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Avstängd

Tror jag avaktar lite med wii faktiskt, lite trist med VC spelen, att dom inte är perfekt emulerade. Tycker det inte borde vara så svårt i dagens läge.

Blir nog en när mario galaxy släpps istället.

Permalänk
Medlem

drog ner wonderboy in monsterworld idag, och vilken underbar retrokänsla man fick från förr, grymt kul.

Permalänk
Medlem

sitter o funderar på en wii jag.
Men so far så har jag bara sett ett enda riktigt BRA spel och det är zelda.

Har säkert sagt förut men kan nån lista top 5 av spelen man måste ha till wii?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Tror jag avaktar lite med wii faktiskt, lite trist med VC spelen, att dom inte är perfekt emulerade. Tycker det inte borde vara så svårt i dagens läge.

Blir nog en när mario galaxy släpps istället.

Värt att nämna är ju att orginal europeiska NES/SNES och Mega Drive spel ofta inte heller var PAL optimerade.
Ett exempel är väl nästan alla Konamis spel på NES iaf.
Storspel som Super Mario Bros. 3 osv var optimerade och är då oftast också det på Wii, men om spelet inte var optimerat från början så läggs det ingen tid på att göra det nu verkar det som
Sen har jag sett att ett fåtal spel faktiskt emuleras sämre än orginalutgåvan och det är tycker jag är riktigt dåligt.

EDIT: här kan man se hur bra optimerade spelen är.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Börja med att be om ursäkt för jag ställer en fråga som jag vet redan har blivit ställd, men jag lyckades inte hitta den igen.

Frågan är, Funkar en Wiimote/nun-chuk för ett japansk/US version till en EU version? Går det alltså att köpa kontroller från t.ex. en japansk sida och få den att funka till en Wii som är köpt i sverige.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Börja med att be om ursäkt för jag ställer en fråga som jag vet redan har blivit ställd, men jag lyckades inte hitta den igen.

Frågan är, Funkar en Wiimote/nun-chuk för ett japansk/US version till en EU version? Går det alltså att köpa kontroller från t.ex. en japansk sida och få den att funka till en Wii som är köpt i sverige.

Ja, det ska funka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
sitter o funderar på en wii jag.
Men so far så har jag bara sett ett enda riktigt BRA spel och det är zelda.

Har säkert sagt förut men kan nån lista top 5 av spelen man måste ha till wii?

Går inte att göra en top 5 heller
Men här är några:
Zelda TP så klart
Super Paper Mario
Final Fantasy
Fire Emble
Metroid 3
Battalion Wars 2
Cooking Mama
Elebits eller Eledees som det heter i Europa
Mario Strikers Charged
Project H.A.M.M.E.R.
Resident Evil: The Umbrella Chronicles
Resident Evil 4: Wii Edition
SSX Blur
Super Mario Galaxy
Trauma Center: Second Opinion
Ninjabread Man
Nya zelda som håller på att utvecklas

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....