Permalänk
Medlem

Ibland är det jättesvårt att veta. Man kan i alla åldrar ställa frågan "Anser du oss som ett par?" om man är väldigt osäker på vad den andre vill med "relationen".

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
För en oinvigd, var är reglerna för att bli ihop? Är det något man kommer överens om, något speciellt man måste gjort innan eller svårt att säga exakt?

Det vet man bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
För en oinvigd, var är reglerna för att bli ihop? Är det något man kommer överens om, något speciellt man måste gjort innan eller svårt att säga exakt?

För mig gick det smidigt, under en kort tid av intensivt umgänge som kompisar/dating-stadie frågade hon under nåt tillfälle helt enkelt "vill du bli min pojkvän?". Hon timade ganska bra jag tänkte själv fråga samma sak under den kvällen
Visst man vet det ju bara också men det känns bättre att ha bekräftat det med ordväxlingen för att slippa dryga ut nån löjlig period när båda går och undrar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fsvo
För mig gick det smidigt, under en kort tid av intensivt umgänge som kompisar/dating-stadie frågade hon under nåt tillfälle helt enkelt "vill du bli min pojkvän?". Hon timade ganska bra jag tänkte själv fråga samma sak under den kvällen
Visst man vet det ju bara också men det känns bättre att ha bekräftat det med ordväxlingen för att slippa dryga ut nån löjlig period när båda går och undrar

Håller med
I mitt fall så låg vi i sängen nån morgon och jag frågade henne vad hon tycker om "oss", alltså våran relation.
Hon sa att hon ville vara seriös och det ville ju jag också. Det känns rätt bra att få det bekräftat med ord, tycker jag iaf

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
För en oinvigd, var är reglerna för att bli ihop? Är det något man kommer överens om, något speciellt man måste gjort innan eller svårt att säga exakt?

Det är så många som daltar onödigt mycket och utåt inte riktigt vet om man är tillsammans eller inte, egentligen är det bara när båda sagt till varandra att de är tillsammans. Det spelar ingen roll vad man gjort eller inte gjort eller hur lång tid som gått från det att man börjat ses. Man ska ju klara av att vara såpass öppen och ärlig med motsatta parten om man nu vill ha denne som partner.

Så om man nu känner på sig att man är det då är det väl ingen svårighet att få det bekräftat genom att helt enkelt dra upp ämnet. Ändå har en majoritet problem med just det.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Ok det var lite som jag anade. En del kan säga "Vi har varit ihop sen den ?:e januari nu" och då funderade jag på hur de kunde vara så säkra på ett exakt datum men det var väl muntlig överenskommelse då :).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Får och får, du lär ju inte bli serverad några på fat direkt.. Vill man ha något/någon så får man ju jobba för det.

Ta dig i kragen och häng inte läpp för att du inte är "nån annan". Va dig själv, är det nån som inte gillar "dig som du är" så skitsamma, då vet du ju vem du inte ska umgås med. När du väl träffar nån sen så har du ju inget att dölja.

Självinsikt

Självklart.. jag håller med att man definitivt INTE blir serverad på varken silver eller guldfat utan man måste mjobba för att få nåt eller någon;),

jag hänger då inte läpp, utan jag vill absolut inte vara ngn annan
utan enbart mig själv självklart:), dock tar inte dom heller initiativet
heller för dom ser mig inte så...

Vidare så tänker jag absolut inte fortsätta diskussionen men har ni
frågar så ställ dom gärna

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Ok det var lite som jag anade. En del kan säga "Vi har varit ihop sen den ?:e januari nu" och då funderade jag på hur de kunde vara så säkra på ett exakt datum men det var väl muntlig överenskommelse då :).

Hehe. Det är lite så faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Självklart.. jag håller med att man definitivt INTE blir serverad på varken silver eller guldfat utan man måste mjobba för att få nåt eller någon;),

jag hänger då inte läpp, utan jag vill absolut inte vara ngn annan
utan enbart mig själv självklart:), dock tar inte dom heller initiativet
heller för dom ser mig inte så...

Vidare så tänker jag absolut inte fortsätta diskussionen men har ni
frågar så ställ dom gärna

Tänkte bara påpeka:
Läste mitt eget inlägg igen, det var inte meningen att "rikta" det mot dig, utan i allmänhet bara, inget menat mot just dig, ber om ursäkt för det!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Tänkte bara påpeka:
Läste mitt eget inlägg igen, det var inte meningen att "rikta" det mot dig, utan i allmänhet bara, inget menat mot just dig, ber om ursäkt för det!

abolsut ingen fara

jag vet man måste jobba lite för att få nåt osv men
orkar inte med alla som ignorerar mig och inte snackar med mig
osv

ja np, sen ffs ta det lugnt och fint.. show ur luv and ull get something
special back

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
.. show ur luv and ull get something
special back

Pff, nice guys finish last, det är bara lära sig direkt. Självförtroende through the roof ska du satsa på ;).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Pff, nice guys finish last, det är bara lära sig direkt. Självförtroende through the roof ska du satsa på ;).

Om du vill nuppa för natten ja...
Och det är en jävla skillnad på att vara säker i sig själv och att visa alla brudar att man har bra självförtroende.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
Om du vill nuppa för natten ja...
Och det är en jävla skillnad på att vara säker i sig själv och att visa alla brudar att man har bra självförtroende.

En jävla skillnad skulle jag inte säga men visst, du förstår vad jag menar i alla fall.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Har varit tillsammans med tjejen i 3.5 år nu har jag för mig. Sambos i drygt 2 år.
Är 23 år, hon 28. Funkar bra, härligt med vettigt kvinnfolk.

Permalänk
Inaktiv

Har just träffat en underbar tjej.
Jag är 27 år och hon 30 år

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Pff, nice guys finish last, det är bara lära sig direkt. Självförtroende through the roof ska du satsa på ;).

må vara hänt.. men jag kallar det för idioti...
och vem har sagt att jag INTE har selfconfidence ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
För en oinvigd, var är reglerna för att bli ihop? Är det något man kommer överens om, något speciellt man måste gjort innan eller svårt att säga exakt?

Jag har ett datum, just för att jag sen innan visste att "hånglar jag med den här så blir det min pojkvän ett bra tag framöver". Men det är också första gången jag har ett datum att referera till i pojkvänshistorien praktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kvack!
Jag har ett datum, just för att jag sen innan visste att "hånglar jag med den här så blir det min pojkvän ett bra tag framöver". Men det är också första gången jag har ett datum att referera till i pojkvänshistorien praktiskt.

Så du menar att i den sekunde du hånglade med honom blev ni tillsammans enligt dig, vilket du smidigt planerat i förväg utan killens vetande? Eller tolkar jag det galet? Låter rätt skoj iaf, väldigt demanding

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
orkar inte med alla som ignorerar mig och inte snackar med mig
osv

Såna är väl inget att ha ändå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
må vara hänt.. men jag kallar det för idioti...
och vem har sagt att jag INTE har selfconfidence ??

Du sa väl att du inte hade tjej ;).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Du sa väl att du inte hade tjej ;).

både ja och nej.. småkära i varandra men ej träffats
och bor långt ifrån så egentligen nej

men mer exakt menar du ? om det ligger nåt bakom din mening v.s

FALCON85 : stämmer, inte mkt att ha MEN grejen är att
det är väldigt många som ogärna talar med mig eller så
och dom som gör det har antinen annan bf eller bor i europa

so therefore im going european

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
både ja och nej.. småkära i varandra men ej träffats
och bor långt ifrån så egentligen nej

men mer exakt menar du ? om det ligger nåt bakom din mening v.s

Jag bara retas med dig, det är kanon om du har gott självförtroende och lycka till med tjejen när ni väl träffas alternativt om du hittar någon lokal pingla :).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Så du menar att i den sekunde du hånglade med honom blev ni tillsammans enligt dig, vilket du smidigt planerat i förväg utan killens vetande? Eller tolkar jag det galet? Låter rätt skoj iaf, väldigt demanding

har väl mer att göra med att kvack är spritt språngande skogstokig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Jag bara retas med dig, det är kanon om du har gott självförtroende och lycka till med tjejen när ni väl träffas alternativt om du hittar någon lokal pingla :).

ehehehe trodde väla det:p.. jo man tackar;):)

jo "lokala" pangtjejer finns det som nämnt tidigare
har ja känt en skitskön tjej i ca 13år men aldrig hänt nåt
trots att vi är grannar:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Ska jag hälsa Cattis, Carro & co att du tycker dom är oschyssta?

Kompisars kompisar räknas inte inom det påståendet säger vi

Permalänk
Medlem

Jag har varit tillsammans med min tjej i drygt 8 månader och älskar henne mer än någonsin. Jag är 18 år.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av audio
Jag har varit tillsammans med min tjej i drygt 8 månader och älskar henne mer än någonsin. Jag är 18 år.

grattis.. wish u luck :);)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Så du menar att i den sekunde du hånglade med honom blev ni tillsammans enligt dig, vilket du smidigt planerat i förväg utan killens vetande? Eller tolkar jag det galet? Låter rätt skoj iaf, väldigt demanding

vi var bästa vänner tidigare så vi hade antagligen båda grundtanken att inte sabba det med ett engångshångel liksom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
grattis.. wish u luck :);)

Tack.

Permalänk
Medlem

Jag leker parhäst med min hunk sedan tre år tillbaka 1 juli. Han gömmer sig också på swec någonstans...

Vad gäller när man är tillsammans eller ej... jag frågade chans! Det funkade skitbra. Effektivt, men Oh, så oromantiskt... =P

Visa signatur

what's a buttfor?