Permalänk

Kommer Trauma Center att släppas i europa över huvud taget. Fan så otålig jag blir.

Permalänk

Ja det hoppas jag verkligen. Verkar ju vara hur grymt som helst!

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

http://www.smashbros.com/

Nedräkningen har börjat. 7 dagar tills den officiella sidan för SSB: Brawl öppnar. Förhoppningsvis får vi då lite mer info om spelet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Ja det är ju just sådant man är lite rädd för med de billigare kablarna... hmm, nu gjorde du inte beslutet enklare, haha.

För att hjälpa till lite så kan jag lägga upp dessa bilderna som jag tog för att försöka visa skillnaden med en komponentkabel på en LCD tv.

Dock så måste jag säga att det är svårt att fånga det på kamera då det för det första inte är så kalas att fota tvn och för det andra så är det när saker rör på sig som man ser det mest.

Komposit bilderna är till vänster och de nya komponent bilderna till höger.
Komposit körde jag i 480i innan och kör nu 480p med komponentkabeln.

Menyn såg helt annorlunda ut, det blå sträcket som går över skärmen var det nästan myrornaskrig i förut, såg ut som den var animerad.
Nu blev den dock rak och fin

Surfa går kalas mycket bättre, man slipper zooma som en idiot för att allt är otydligt.

Ännu en web bild i mer detalj.

Lite bilder från Zelda med. Detta är loggan som blödde färg med komposit. Mycket tydligare nu.

Menybilden där man väljer save gubbe.
Innan var det inte lätt att se vad det stod.

Ytterliggare lite inzoomat, väldig skillnad blev det

Snabbmenyn som man har uppe i höger hörnet blev klart förbättrad med.

Slutsats, klart värt de ynka 99kr jag betalade för kabeln. Gjorde mer skillnad än jag trodde det skulle göra.
Enda negativa är att den "lågbudget-antialiasing" man fick innan för att allt var otydligt är ju borta. Så det blir en smula taggigare än det var innan, men inte heller där var det så mycket som jag trodde det skulle vara.
Ja och så klart att jag fått något konstigt flimmer, dock så skickade console.se en ny kabel igår så jag får se om det funkar bättre i eftermiddag..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Går inte att göra en top 5 heller
Men här är några:
Zelda TP så klart
Super Paper Mario
Final Fantasy
Fire Emble
Metroid 3
Battalion Wars 2
Cooking Mama
Elebits eller Eledees som det heter i Europa
Mario Strikers Charged
Project H.A.M.M.E.R.
Resident Evil: The Umbrella Chronicles
Resident Evil 4: Wii Edition
SSX Blur
Super Mario Galaxy
Trauma Center: Second Opinion
Ninjabread Man
Nya zelda som håller på att utvecklas

Bra lista, det enda jag saknar på den är Wario Ware: Smooth moves

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Slutsats, klart värt de ynka 99kr jag betalade för kabeln. Gjorde mer skillnad än jag trodde det skulle göra.
...
Ja och så klart att jag fått något konstigt flimmer, dock så skickade console.se en ny kabel igår så jag får se om det funkar bättre i eftermiddag..

Härligt, skriv när du hunnit testa gärna : )

Permalänk
Medlem

Vilka lösningar finns det för att kunna surfa på Wii? Jag vet att det finns en LAN adapter, och att det är finns wifi i Wii:et, men finns det nån grej som gör att man kan stoppa i en adapter i datorn, och en i wii, och sen surfa över det trådbundna nätet som finns i burken?

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagge
Vilka lösningar finns det för att kunna surfa på Wii? Jag vet att det finns en LAN adapter, och att det är finns wifi i Wii:et, men finns det nån grej som gör att man kan stoppa i en adapter i datorn, och en i wii, och sen surfa över det trådbundna nätet som finns i burken?

Ja det finns. Det går att använda Nintendos egna usbsticka. Dock så kostar den lika mycket som en billig router. Jag rekommenderar dig att köpa en router istället. Lite inställningar är det men det är väldigt väldigt lätt att ställa in.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

nån annan som fått tjutande strömadapter? Köpte på Webhallen i onsdags...

mer info: http://www.wiitalk.co.uk/forums/hardware-discussion/1555-whir...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Ja det finns. Det går att använda Nintendos egna usbsticka. Dock så kostar den lika mycket som en billig router. Jag rekommenderar dig att köpa en router istället. Lite inställningar är det men det är väldigt väldigt lätt att ställa in.

Vart finns det att köpa sådana då? Då menar jag Usbstickan från Nintendo, för vi har redan en bra router, som vi har ställt in.

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harrborg
nån annan som fått tjutande strömadapter? Köpte på Webhallen i onsdags...

mer info: http://www.wiitalk.co.uk/forums/hardware-discussion/1555-whir...

ja min adapter tjuter också. har vart lite orolig för att den ska börja brinna men den verkar klara sig bra

Permalänk
Medlem

För ett tag sen så hörde jag nåt om att det skulle vara brist på Wii-konsoler.

Jag tänkte köpa en i början av juni, behöver jag beställa en månad i förväg eller är det bara att gå in på tex webhallen och köpa den?

Permalänk
Avstängd

Dom har/ska öka produktionen nu.
Läste något om att dom ska kunna tillgodose alla med wii i juni, eller iaf juli.

Permalänk
Medlem

^Dom ökade produktionen till 1m enheter/månaden för två månader sen och sa att bristen skulle ta slut i sommar. Tror dock att det kommer fortsätta så här hela året.

Det är hyfsat svårt att få tag på Wii idag, ja. Vet fortfarande folk som kampar (visserligen bara några timmar, men ändå). Testa boka, annars får du väl köpa från blocket eller kampa.

Permalänk
Medlem

Varför kämpar folk när webhallen har fler än 36 i lager?

Permalänk
Avstängd

mm, tycker inte det är så svårt att få tag på en wii över internet.
Flera som får in mer och mer nu.

Permalänk

Maxi och andra mindre leksaksbutiker är ett klart tips med.
Fick tag på ett på BR leksaker utan problem, de tar inte förhandsbeställningar där.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Fick min wii idag. Irriterade mig genast på ljudet, det där skorrandet för att utsignalen är för hög. När ska de fixa det?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Själv har jag inget problem med det, men jag antar att du kör via hemmabio eller liknande?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Själv har jag inget problem med det, men jag antar att du kör via hemmabio eller liknande?

Nej, kör ljudet från tv:n. Ljudet i sjävla wiimoten har ju samma problem så hur jag kopplar borde ju inte spela nån roll.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Det låter ju skumt. Jag har testat att koppla mitt Wii till förstärkare själv, men jag hör inget skorrande. Och definitivt inte från wiimotarna!

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk

Tänk på att volymen på din wiimote är på högsta om du inte sänkt den. Kanske det som borde göras.
Utvolymen på konsolen i sig går inte att styra men den är högre än vanliga digitaltv/dvd osv. Så sänk ljudet lite när du ska spela.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Går det inte att *fixa* att mina *lagliga* äldre nintendo spel spelas på wii!? för tydligen så kan man köpa spelen (som jag redan har) på mitt wii!

Ni får PM:a mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taufig
Går det inte att *fixa* att mina *lagliga* äldre nintendo spel spelas på wii!? för tydligen så kan man köpa spelen (som jag redan har) på mitt wii!

Ni får PM:a mig!

Nej.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Tänk på att volymen på din wiimote är på högsta om du inte sänkt den. Kanske det som borde göras.
Utvolymen på konsolen i sig går inte att styra men den är högre än vanliga digitaltv/dvd osv. Så sänk ljudet lite när du ska spela.

Visst sänker jag, men distorionen försvinner ju inte för det. Ett bra exempel är plinget som kommer i wiimoten när det är din tur att bowla. Låter förjävligt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

om man trycker på "home" knappen på wii-moten så kommer det upp en liten meny, längst ner står det någonting med wiimote settings, där kan man sänka volymen på wii-moten så att det inte plingar lika högt. Det kan vara på något annat ställe också, men jag orkar inte kolla efter just nu Hoppas det hjälpte

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk

Någon som vet vad man kan använda USB portarna till, förutom till LAN adaptern och extra fläkten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Någon som vet vad man kan använda USB portarna till, förutom till LAN adaptern och extra fläkten?

Inget annat just nu.
Det kommer tillbehör senare.
Rykten går om ett tangentbord bl.a.
Kan tänka mig att kamera också är något som kan dyka upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagge
om man trycker på "home" knappen på wii-moten så kommer det upp en liten meny, längst ner står det någonting med wiimote settings, där kan man sänka volymen på wii-moten så att det inte plingar lika högt. Det kan vara på något annat ställe också, men jag orkar inte kolla efter just nu Hoppas det hjälpte

Man kan sänka hur mycket man vill, sålänge insignalen är för hög så hjälper det inte

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Någon som vet vad man kan använda USB portarna till, förutom till LAN adaptern och extra fläkten?

Dockningsstationer till Wiimoten finns.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum