Permalänk
Medlem

ang. MINNE!?!?! hjälp!

Hej Hej!

Har en Dell dimension 5000 med 512 i minne...
Nu äre så här att jag vill skaffa lite mer minne till den, men har ingen aning om vad för minne som passar eller hur många lediga platser det finns i datorn, eller NÅGONTING!!! Så snälla... säg att jag vill lägga till 1 gig nu, kan ni skicka länkar på minnnen som passar och som ni kan rekkomendera!

är det bäst att köra med 2 ggr 512, ellr 1 1024??
Och kan jag sätta i mer minne utav valfritt fabrikat och låta nuvarande sitta i? vet heller inte om det är 2 ggr 256 eller 512 som sitter nu... tror på 2 ggr 256..

Jag vet inte heller hur man sätter in minnet i datorn, så om någon vill kan den vänliga själen skriva ett par rader!!!

Ha det kanon, och tusen tack!!!

Permalänk

skrik lite till!!!!! ladda ner cpu-z, kolla vilka minnen du har sen kolla på prisjakt!!!! o fy inte dubbelposta!!!!!!!

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Ring Dell först. En del Dell datorer har egna dimensioner på minnet så "vanliga" minnen passar inte.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Sen var det en Dell, varför har du då postat i amd?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Hihi!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Sen var det en Dell, varför har du då postat i amd?

Fick inget svar där, ni i AMD forumet är mkt mer hjälpsamma!

Tack!