Permalänk
Robot

Aplus Twin Engine..

Tänkte visa lite bilder på Aplus Twin Engine för den som själv är intresserad av att skaffa ett..

Rösta på vad som tycks om chassit.. Inte på min bedrövliga kabeldragning!

Besök albumet: Aplus Twin Engine.. av k4ranger

Permalänk

Ge mig

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

hur är det med klyningen?

med båda 250mm bara?

eller måste man köpa till fläktar för att få bra kylning?

Låter den mycket med orginal kylningen?

Visa signatur

frölunda

Permalänk
Medlem

Ser ut som om ditt PSU är likadant som mitt... Tänkte bara fråga om fläkten låter mycket? Min brummar på alldeles för högljutt för min smak... Värst blir det dock i lågvarv när den får ett mörkt, lågfrekvent ljud. Jag tror fläkten helt enkelt gillar att vibrera.

Helt sanslöst dåligt från Hipers sida... Men nu återstår alltså och se om mitt är ett måndagsex eller om detta är en vanlig åkomma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blizzen
hur är det med klyningen?

med båda 250mm bara?

eller måste man köpa till fläktar för att få bra kylning?

Låter den mycket med orginal kylningen?

Du klarar dig helt klart enbart bara på 250mm fläktarna.. Ger enorm kylning!
Jag satte dit en extra 120mm fläkt bak för att jag vill kunna få Ok
cirkulation i lådan (då båda 250mm fläktarna kastar in luft) samt för att kasta ut varmluften direkt ifrån CPUn.
Ljudnivån på 250mm fläktarna är inte något att klaga på, i mitt tidigare chassi (http://www.sweclockers.com/album/?id=539) hade jag 2 x 120mm papst fläktar och dom lät lika eller mer..
Båda 250mm fläktarna är ställbara.. Så vill man ha lite lugn och ro så drar man ner dom bara! 250mm fläktarna kyler CPUn, GPUn och minnnerna otroligt bra!

Mitt X1900XT 512Mb låg tidigare på ca +58°C Idle och nu ligger det runt +37°C. Tidigare kunnde jag inte ta på minnnerna efter en hel dags spelande i CoD2 - Brännskador! Men nu är dom ljumna..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deveraux
Ser ut som om ditt PSU är likadant som mitt... Tänkte bara fråga om fläkten låter mycket? Min brummar på alldeles för högljutt för min smak... Värst blir det dock i lågvarv när den får ett mörkt, lågfrekvent ljud. Jag tror fläkten helt enkelt gillar att vibrera.

Helt sanslöst dåligt från Hipers sida... Men nu återstår alltså och se om mitt är ett måndagsex eller om detta är en vanlig åkomma?

Fläkten låter inte alls! Jag köpte detta PSU pga dom fina recensioner det fått bla. här på Sweclockers.. Det enda som är, det är att man kan höra en väldigt svag viskning ifrån det efter man har stängt av datorn.. Fläkten går tills den har kylt ner agget ca 5min efter avstängning. Med andra ord: Jag är väldigt nöjd med agget, tycker det är väldigt tyst! Så det är nog isf ett måndagsex du har?

Visa signatur

ABIT KN8-SLI nForce4 SLI Socket-939 | AMD A64 X2 3800+ 2.0GHZ L2-Cache - 1 MB | Zalman CNPS9500 CPU-Fläkt | Crucial PC3200 BallistiX DDR, 4x512MB - 2048MB CL2 @ 2-2-2-6, 2.8V | PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3 - 256Bit | Hiper Nätaggregat ATX 580W

Permalänk
Medlem

tråkigt när alla har likadant ... därför sätter jag en 3:a

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trIIger
tråkigt när alla har likadant ... därför sätter jag en 3:a

"Alla har likadant?!" Säger du också när folk skaffar lika system?! Hmmm.. Till att börja med så finns det ingen mer på Sweclockers som har ett! Tråkigt att du drar Sverige(?) över en kam! Dålig ursäkt..!!

Visa signatur

ABIT KN8-SLI nForce4 SLI Socket-939 | AMD A64 X2 3800+ 2.0GHZ L2-Cache - 1 MB | Zalman CNPS9500 CPU-Fläkt | Crucial PC3200 BallistiX DDR, 4x512MB - 2048MB CL2 @ 2-2-2-6, 2.8V | PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3 - 256Bit | Hiper Nätaggregat ATX 580W

Permalänk
Medlem

har en likadan låda som du =D nästan lika dan ialf min har dock litte udda färger

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4ranger
"Alla har likadant?!" Säger du också när folk skaffar lika system?! Hmmm.. Till att börja med så finns det ingen mer på Sweclockers som har ett! Tråkigt att du drar Sverige(?) över en kam! Dålig ursäkt..!!

jag menar chassit... jag tycker PERSONLIGEN det är tråkigt med ett ounikt chassi. Det drar ned poängen till 3.... detta är vad jag tycker ok. respektera det då !

Visa signatur
Permalänk

Ser ju nästan ut som det är en vägg framför den främre 250 fläkten? :S
ÄR det mycket hål för luften för det ser inte ut så...

Snyggt Chassie annars, min polare kanske kommer skaffa ett.
några nackdelar?

Permalänk
Medlem

Det absolut sämsta är bristen på ett dammfilter i fronten. Sen pajade en av mina 250mm fläktar efter en dag. Sen kan frontfläkten haka i gallret, så det får man se upp med. Jag kastade skyddsgallret. Men annars är jag riktigt nöjd med denna låda. Mycket plats och bra cirkulation.

Visa signatur

Primär: MB: Asus PRIME Z690-P WIFI D4| Cpu:i5-12600KF | Ram: 2x 8GB Corsair Vengeance RGB PRO SL | HDs: 1X WD Blue SN570 NVMe SSD 1TB M.2
1x DT01ACA300 3TB 1x WD30EZRX 3TB| GFX: RTX 3060Ti| Nättagg:Corsair/ Cooler Master 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pocho
Det absolut sämsta är bristen på ett dammfilter i fronten. Sen pajade en av mina 250mm fläktar efter en dag. Sen kan frontfläkten haka i gallret, så det får man se upp med. Jag kastade skyddsgallret. Men annars är jag riktigt nöjd med denna låda. Mycket plats och bra cirkulation.

Noterade det du sa och kollade upp det, för när jag pillade lite på min Twin Engine upptäckte jag att det var lysdioderna som hamnat lite för nära fläkten.
Bara att försiktigt böja tillbaka dom lite och sen funkar det hur bra som helst!

Dessutom upptäckte jag att man kunde ta loss hela frontpanelen, det finns "hakar" i sidan om man tar bort sidopanelerna.

Så Pocho, du gjorde ett misstag i att kasta gallret!
Det är nog gallret som gör så chassit ser snyggt ut.