Permalänk
Medlem

dator till en dotter

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10161
skulle den här duga till en tjej som bara surfar lite ska man konfigurer (byta upp sej på nåt eller

Permalänk
Medlem

Re: dator till en dotter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av janoos
http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10161
skulle den här duga till en tjej som bara surfar lite ska man konfigurer (byta upp sej på nåt eller

Ser bra ut om hon bara ska surffa.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men kommer det inte bli ruskigt slött att köra Vista på den burken?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Hur gammal är hon?

Tänkt att ghostar om maskinen ofta?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha betalar 300kr extra för att få en X2'a.

AMD Athlon 64 X2 3600+ 1.9GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt +319.12:-

Lite av det kan du spara in på att köpa billigare minne:

Kingston ValueR. DDR2 PC4200 1024MB CL4 Kit w/two matched ValueRAM 512MB DDR2 -62.96:-

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Som Nadi säger betala lite extra och få en X2'a och sen byt ut Vista emot XP

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

man tackar tängte faktiskt byta cpu hur mycke behövs för att vista ska funka fint om det nu gör det ps hon är 17 år

Permalänk
Medlem

1GB fungerar, men jag skulle funderat på att satsa på 2GB, flyter mycket bättre. Dessutom är minnespriserna i botten just nu. Fast om hon bara surfar duger väl det mesta Annars kör du på 1GB och om det verkar för slött kör du i en sticka till nu inom den närmsta tiden. Större skillnad mellan 1 och 2 kärnor än mellan 1 och 2 GB minne, iaf i detta fallet.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem

Jag spelar mkt och jag klarar mig med 1GB så att det borde räcka

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du så hade jag allvarligt funderat på ett eller flera av dessa tillval.

x2:an +320kr
2gb ram +320kr
det andra moderkortet +114kr

Utav personlig erfarenhet kan jag säga att vista inte flyter bra i 1gb ram (i kombination med att ramminnes priserna är VÄLDIGT låga just nu).

Visst allt är en budget fråga, men de tre sakerna som jag nämnt skulle åtminstonde jag funderat seriöst på.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Jag hade köpt detta så slipper du hålla på att rensa windows i tid och otid. Spar massa med tid. Det bara funkar. Lite dyrare men värt varje krona.
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010098522

Permalänk
Medlem

Oj, första gången jag ser någon rekommendera mac i denna forumsdel. Lägger inga värderingar i det.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Hade jag varit du så hade jag allvarligt funderat på ett eller flera av dessa tillval.

x2:an +320kr
2gb ram +320kr
det andra moderkortet +114kr

Utav personlig erfarenhet kan jag säga att vista inte flyter bra i 1gb ram (i kombination med att ramminnes priserna är VÄLDIGT låga just nu).

Visst allt är en budget fråga, men de tre sakerna som jag nämnt skulle åtminstonde jag funderat seriöst på.

skulle det funka med vista då eller är det bara det att vista är lite nytt eller

Permalänk
Medlem

Vista funkar oavsett om du tar enkelkärnig med 1GB minne eller dubbelkärnig med 2GB, men det är ganska krävande av datorn så för att få allt att gå så snabbt som det ska gå så bör du köra på den sistnämnda. En polare körde en dubbelkärnig processor men bara 1GB minne och han gick tillbaks till XP för att han tyckte att Vista blev för segt då.

Visa signatur

Phenom II X4 @ 3,1Ghz | 4 GB | MSI GTX 580 Twin Frozr | Corsair VX 450W