Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Medlem

Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Nu har packet kommit tillbaka för att återigen lura kunder som han gjorde innan. Marchello heter snubben och drev Multimediashopen innan som för övrigt var med på GPs svarta lista. Håll er borta från detta svin! www.gamecom.se är hans nya sida.

Permalänk
Medlem

Deras supporttelefonnummer är "Tfn: 0739-476028" och numret är inte registrerat.

Dessutom är chat-supporten en msn-mail

Permalänk
Medlem

Ni hittar snubben på Ratsit enkelt annars. Det var inte smickrande att se att han har en anmärkning

Permalänk
Medlem

Sockenvägen 18 i Göteborg är en privat adress...

www.flashback.info/showthread.php?t=402296

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Organisationsnumret stämmer inte heller. Med andra ord så tar de överpriser eftersom de inte är nån firma!

Kolla här http://www.pirateshare.net/?id=8016921

Ett sånt företag osar katt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos
Organisationsnumret stämmer inte heller. Med andra ord så tar de överpriser eftersom de inte är nån firma!

Organisationsnumret = personnummer, vilket innebär enskild firma.
Vid sökning på Bolagsverkets hemsida kom följande upp:

Organisationsnr: Företagsnamn(firma): Företagsform: Status:
*bort* TV-spels Shopen Sverige E

Personuppgifter borttagna.
Permalänk
Medlem

Inte så stabilt ekonomiskt heller.. utmätning..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

haha vilken looser.

Permalänk
Medlem

Någon som känner igen bilden på supportsidan? Jag har för mig jag har sett den på något större företags hemsida eller i något reklamblad. Säkerligen copyright på den. Roligt allt läsa "om oss" där han visar upp sin briljanta förmåga att säkriva varenda ord. Han borde ha spöstraff.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk

haha, ska beställa 30st xbox med alla tillbehör, hehe

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Hedersmedlem

*inlägg från Xarxos censurerat*

Använd inte ord som kan uppfattas som hets mot folkgrupp, jag föreslår att du tänker igenom dina ord i framtiden. Blir det en nästa gång kommer det definitivt bli åtgärder i form utav en avstängning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos

Permalänk
Medlem

Nåt nytt om denna skumraskbutik?

Permalänk

"Just nu har vi väldigt mycket att göra, Därför ber vi er skicka SMS eller mail med namn och nummer så ringer vi upp er så fort vi kan."

Ja smsa supporten brukar man ju göra.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Haha! Det där var faktisk riktigkt roligt att se

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Marchello

Hej alla "bedragna kunder" !! Det borde rimligtvis vara skottpengar på en sådan oseriös snubbe som Marchello Josefsson! Denna man har lurat mig på en svindlande stor summa pengar! Kallas visst för grovt bedrägeri! Mitt namn och personnummer har använts för att bl.a köpa in alla dessa spel och övrigt som han har sålt till hugade spekulanter. Dessutom har han satt in annonser i Metro och andra tidningar. Använt sig av Kanal 5 för reklam om företaget . Plus en massa annat skit som han införskaffat sig på kredit i mitt namn. Som grädde på moset har jag nu upptäckt att han fortsätter sina "bedragarvalser" i ny regi!! På sin så kallade "hemadress" !! Undrar just var han har "lagret " i sina tre rum och kök??? Men för all del han står ju inte skriven på Sockenvägen 18 i alla fall!! Det gör hans sambo, som även hon är en liten bedragerska! Farima som är hennes namn är ju duktig på att förfalska namnteckningar och diverse annat! Hon har gett mig en "ny handstil" !! Ursäkta mina kompakta rader! Skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med de personer som vet med sig att det på ett eller annat sätt blivit lurade av före detta Multimediashopen!! Tack ! Hoppas mina rader går att läsa! Med vänlig hälsning Karin.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Någon som känner igen bilden på supportsidan? Jag har för mig jag har sett den på något större företags hemsida eller i något reklamblad. Säkerligen copyright på den. Roligt allt läsa "om oss" där han visar upp sin briljanta förmåga att säkriva varenda ord. Han borde ha spöstraff.

jepp jag känner också igen den bilden, kommer inte på var den är ifrån dock

Permalänk
Medlem

Karin1: Fruktansvärd berättelse du beskriver, men hur kan vi veta att den stämmer? Har de verkligen haft TV-reklam som du nämner? Har du haft kontakt med myndigheter och vad har de gjort? Jag föreslår att du även skriver detta på Cints sida om detta stämmer.

Permalänk
Medlem

jag har aldrig beställt där ifrån.. eller multimediashopen för den delen heller... men jag måste ju endå ge han beröm för det är ju inte en dålig sida... om inte jag hade läst det hära här och sen hittat den sidan så hade jag antagligen beställt gamecuben där... tyckte den var billig... men men... men är ni säker på att han inte försöker bli "laglig" då?... men det du skriver karin1 är helt j***a elakt och.. kommer inte på nåt... men nån borde ju kofrotera honom och hans företag och ta ner det! så att ingen annan stakare åker dit på lureri grejen han gör!
// tobbe

*EDIT hur vet ni att det är samma person?... för jag hittade inget om vad han hette...

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Svar till Xarxos o mr_vitti. Det jag har uttalat mig om är faktiskt sant!! Till 100% !!! Själv har jag tyvärr aldrig stött på reklamen på kanal 5. Men jag har däremot fått samtliga räkningar ifrån dem hemskickade! Det är inga småpengar det handlar om iheller!! Två personer med samma namn som honom och i samma branch, har jag svårt att tänka mig ? Marchello Josefsson med x-boxar tar man inte fel på!!! Polisanmälan är gjord, men kvarnarna maler långsamt. Det är svårt att få tag på honom då han inte har en fast adress som han är skriven på! Även om säkert många tycker jag har skrivet väldigt elakt om honom, får man förstå mig också!!! Jag känner inga som helst förmildrande omständigheter vad det gäller denna man!!!! Han har förstört så mycket för mig genom detta handlande! Hur dessa bedrägerier bara kan få fortsätta är mig en gåta. Kan inte tänka mig att han helt plötsligt blivet en rak och ärlig människa! Och även om så skett har han lik förbannat ingen rätt att fortsätta bedriva sin verksamhet , utan att ha gjort rätt för sig innan! Men tydligen kan man göra så här i Sverige, utan rättsliga åtgärder! Jag tänker aldrig ge upp i min kamp mot denna oceriösa människa!! Med vänlig hälsning Karin1.

Permalänk
Medlem

Karin1: Vad sägs som att gå ut till tidningarna med detta? Är ju en ren jävla katastrof om de använder ditt personnummer för att handla varor! Det måste ut i media OMEDELBART om det stämmer!

Jag har fått en komplett upplysning från Ratsit också genom deras fria upplysnining Large tjänst. Ska lägga ut infon här senare.

Skulle du kunna ta bilder på de påstådda räkningarna du fått och lägga ut dom så vi kan få se dom?

Permalänk
Medlem

okeej... jag menade inget illa... det hoppas jag att du förstår... men som du skriver så tror jag inte att han är den som står på företaget... utan hans flickvän eller så har han på nåt sätt kommit förbi dom personer som godkänner att man får driva ett företag... kommer inte på vad dom heter... för om man gör nåt sånt.. och läste nånstans att han har en anmärkning... så då borde väl han inte få starta ett nytt företag pga anmärkningen... jag håller med xarxos om att ta kort på räkningarna och lägg ut dom.. så får vi väl se vad man kan göra åt det... för nåt måste man ju göra... så att fler inte blir offer för hans verksamhet!
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Han styr rörelsen och det är det som räknas. Om han använder målvakter är skitsamma. Både han och hans flickvän sysslar med tveksam verksamhet oavsett om de kan kringå lagen. Karins version låter beklaglig, men vill som sagt se de papper du fått där det framgår hur du blivit debiterad.

mr_vitti: Dessutom står hans personnummer som org. nummer så det är han, punkt slut.

Permalänk
Medlem

svar: angående räkningar.

Ska göra vad jag kan för att lägga in kravbreven på räkningarna! Jag är lite osäker på hur man går till väga med den saken. Ska be en vän till mig om hjälp. Rent tekniskt alltså. Återkommer så snart jag kan, och då förhoppningsvis med "bildbevis"!! Karin1.

Permalänk
Medlem

Hoppas du lyckas sätta dit den jäveln! Hatar verkligen såna här människor. Jag ska inte säga för mycket för jag är inte insatt. Men lider med dig och hoppas att det ordnar sig för dig!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att berätta lite vad företaget gjort, ser vad Karin1 skriver, men förutom detta.
Jag har ju funderat på att besöka tidigare.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

adamq10: Det framgår väl tydligt vad de gjort, men kan ta det enkelt igen. När de hette Multimediashopen innan så höll de inte sina löften för att kompensera sina kunder plus att de stängde butiken med åtaganden och fordringar på sig. Företaget har reinkarnerat med det nya namnet Gamecom utan att ersätta äldre kunder plus att ägaren är otrevlig.

Har Karin något nytt att komma med? Lite papper på vad du blivit utsatt för vore trevligt att få se.

Permalänk

Nu är han igång igen....

http://www.markosgames.com/default.php

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Suck....
Varför är det ingen som gör nåt åt sådana oseriösa människor? Vad ska man som privatperson ta sig till förutom att bryta mot lagen för att få en sån här snubbe att förstå?
Konka och reinkarnera i ny skepnad verkar vara the shit, man slipper ju betala för sig.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Nu är han igång igen....

Tack för den informationen Superboss!!!!!

Med Vänlig hälsning Karin1.

Permalänk
Avstängd

Hej alla gamla som nya kunder!

Detta är Marchello Josefsson som skriver!

Jag skriver här eftersom jag inte orkar stå ut med alla anklagelser som jag fått på mig. Först vill jag säga att jag INTE blåst någon och kommer heller inte att göra det. Att jag lade ner Multimediashopen var pga av min fru som fick lungenboli (blodproppar i lungorna) annars hade jag aldrig gjort det. Eftersom butiken rullade som bäst i slutet. Många anklagelser har gjorts mot mig och jag har heller inte orkat att besvara dem eftersom det inte är kul att dumpa sitt levebröd som man byggt upp för bara några hundralappar till ett stort företag. Man tar det INTE som en klackspark eftersom det tar både psykiskt och fysiskt. Något som jag verkligen skäms över är att vi lovade våra kunder en dag/tid medan dom fick vänta i veckor. Det var fel och det ber jag er alla om ursäkt för. Men att säga att jag blåst någon är INTE godkänt eftersom jag inte gjort det. Och det svär jag på över mina två kära barn! Nu säger väl dessa ord inget för er men att jag skriver av mig här är som att jag lätta på en ryggsäck med massa tyngder. När det gäller Multimediashopen så har jag bestämt mig för att öppna den igen. Inte för att jag själv vill men för att många, gamla Multimediashopen kunder som handlat från Marko´s Games gillade konceptet. Det går inte en dag som jag tänker på att jag gjort många kunder besvikna eftersom jag lovade dem att skicka på tid, men att jag inte gjorde det. Just i denna branschen så vill man vinna kunden, för om jag säger 2 veckor så går han helt enkelt vidare. Nu har man lärt sig av sina misstag och tro mig, har jag inte varan i lager eller inte hinner skicka så tipsar jag om närmaste återförsäljare av tv-spel och tillbehör. På så sätt ser inte mina kunder ner på oss som dem gjorde på Multimediashopen. Jag vet att fel som gjorts kan inte repareras eftersom det har varit tomma löften. Men som många säger idag att "om man gjort ett fel som gör man det inte igen" . Återigen angående att jag har blåst någon så vill jag gärna ha det svart på vitt för mitt samvete är helt rent så vitt jag vet.

Multimediashopen lades ner pga sjukdom. Gamecom pga anklagelser via multimediashopen. Men Marko´s games är här för att stanna och jag kommer att ta emot all kritik eftersom det gör mig och Markos games bättre på alla sätt. Marko´s games har många kunder och växer så det knakar! Det STORA felet som jag gjorde med Multimediashopen var att annonsera i varje hörn. Det slutade med att jag sköt mig själv i foten! För ju större man är desto mer beställningar fick vi och desto mer kunder blev besvikna, jag var helt enkelt DUM eftersom jag inte såg felet i våra annonser! Med Marko´s Games är det helt och hållet en annan riktning. Jag annonserar det som finns i lager och skulle kunden ändå beställa en vara som är slut i lager så kontaktar vi han omg. På så sätt blir det inga konflikter och på så sätt har både kunden och jag bättre kontroll.

Jag finns fortfarande kvar på samma adress som Multimediashopen föddes på och ALLA är mer än varmt välkomna att kontakta mig på 0736-935674 alla dagar mellan 08:00 - 22:00 eller så är ni varmt välkomna in över en kopp kaffe! Var vänlig ring innan

Adress:
Sockenvägen 18B
417 16 Göteborg

Så har ni något att säga oss eller visa upp ett så kallat sol och vårar objekt så är det bara till att kontakta mig. Jag har inget att dölja och kommer heller inte att göra det!

Gamla Multimediashopen kunder!
Återigen ber jag hemskt mycket om ursäkt för alla förseningar och lovade löften. Jag vet att jag har gjort STORA fel mot er. Besvikna barn, födelsedagar och mycket mer som jag har på mitt samvete! Vilket är oförlåtlig. Detta borde skrivits för länge sedan.

En nyfiken fråga till er alla på Sweclockers?
Hur många av er har fortfarande en fungerande Xbox eller Ps2 som Multimediashopen har sålt eller chippat? Jag skulle mer än gärna uppskatta alla svar eftersom det ser ut som att vi aldrig ens chippat en konsol i Multimediashopens tid. Jag tror att många kommer ihåg vår super STORA banner på Swecklockers!!

Återigen! Snälla, jag ber er vara ärliga eftersom jag vill inte bli anklagad för något som jag inte gjort! Och har vi missat något i någons beställning så var vänlig och ta upp det med mig. Jag lovar att återställa det även om det så går 10år framåt!

Regards
Marko´s Games / Marchello Josefsson