Permalänk

Sweclockers i mitt hjärta

Allt starta första året på gymnasiet när en polare satt och kollade in någon sida med massa datorer som inte liknade nått jag sett förut.
Ja så var det, 4 år tillbaka i tiden från idag så startade mitt sweclockers beroende.

Ända sen den dagen har mitt intresse för datorer bara ökat.
Ert nyhets flöde på denna sida är enormt för att inte tala om ert forum som ni byggt upp till ett mästerverk för folk som vill ha hjälp. Det finns ingen sida som jag har varit mer aktiv på än denna.

När alla andra satt på PA eller lunar så satt jag och reggade mig för Sweclockers.

Må sweclockers aldrig försvinna. Jag kommer kämpa för denna sida, jag skulle samla in namn underskrifter för att denna sida skulle få finnas kvar.

Sweclockers 365 dagar om året. // Over and out

Visa signatur

Jag har en dator?

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med sjukt bra sida

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag registrerade mig 2001 i forumet. Då gjorde Da_Bear sin berömda tråd om vad som hände och han skulle bara berätta om hans kväll, samma natt sa tjejen: -Du är för fan dum i huvet, du skrattar som om jag vore oskuld igen. Vad är det som är så roligt?:

Det var 5 år sedan, helt sjukt vad tiden går. Och här sitter jag, med julavatar fortfarande. Måste klä av Emma.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Jag registrerade mig 2001 i forumet. Då gjorde Da_Bear sin berömda tråd om vad som hände och han skulle bara berätta om hans kväll, samma natt sa tjejen: -Du är för fan dum i huvet, du skrattar som om jag vore oskuld igen. Vad är det som är så roligt?:

Det var 5 år sedan, helt sjukt vad tiden går. Och här sitter jag, med julavatar fortfarande. Måste klä av Emma.

Tiden går fort när man har roligt. Även om jag måste erkänna att min aktivitet fallit avsevärt jämnfört med när man började här, redan på den "blå tiden" till och med.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av footwalker
Må sweclockers aldrig försvinna. Jag kommer kämpa för denna sida, jag skulle samla in namn underskrifter för att denna sida skulle få finnas kvar.

Sweclockers 365 dagar om året. // Over and out

Word!

Sweclockers.com ni är mitt liv.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Rätt bra sida, registrerade mig eftersom jag hade problem med datorn och har fastnat här sen dess ^^

BTW vem är egentligen Da_bear och vad har han skrivit, läst om honom i några trådar och är rätt nyfiken

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sweclockers FTW ! *period*
reggad hösten 2005 och sen aldrig lämnat
tänker jag aldrig heller göra !!!

Permalänk
Medlem

<3 SWECLOCKERS!

Nu går jag i ettan och som småning om så kommer nog även jag bli gammal och sweclockers lika så.
Jag har bestämt mig för att när(/om) jag får barn så skall grabben(/tjejen) på sin trettonde födelsedag få ärva mitt sweclockers account för att slippa bli retad och istället vara stolt över registrerings tidpunkten på accet.

Men det är väldigt långt dit.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
BTW vem är egentligen Da_bear och vad har han skrivit, läst om honom i några trådar och är rätt nyfiken

http://susning.nu/Da_bear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
BTW vem är egentligen Da_bear och vad har han skrivit, läst om honom i några trådar och är rätt nyfiken

Det var en aktiv person för ungefär 5 år sedan. Han gjorde en tråd om sin kväll, träffade en tjej. någon "Antecknade" i Notepad och tråden låstes passande nog vid 999 inlägg, sedan 999st antecknat hans förehavaden . Man ska nog varit med för att fatta.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Har varit här ett litet tag jag med och på ett antal swec träffar, har varit roligt

Permalänk
Medlem

Ah okej, nu fattar jag:D Typ Intresseklubben antecknar med andra ord...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Det var en aktiv person för ungefär 5 år sedan. Han gjorde en tråd om sin kväll, träffade en tjej. någon "Antecknade" i Notepad och tråden låstes passande nog vid 999 inlägg, sedan 999st antecknat hans förehavaden . Man ska nog varit med för att fatta.

Han skrev sista inlägget 2006-05-29, förövrigt är han medlem 276.

www.sweclockers.com/profil/?id=276

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

http://xerent.no-ip.org/filer/da_bear/

Klart man har kvar bilderna!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
http://xerent.no-ip.org/filer/da_bear/

Klart man har kvar bilderna!

:D, tror jag känner igen den där saken.. reggad 05 e jag:)
ngn som vet var den tråden är :p?

Permalänk
Medlem

Först så upptäckte jag sweclockers när jag skulle köpa nytt grafikkort. Då läste jag bara recensionerna för att försöka se vilket kort jag skulle köpa.

Sen registrerade jag mig i januari 2006, tror jag hade någon fråga om datorn. Sen så bytte jag användare så jag skapade en ny användare här för att få mitt användarnamn bytt. Sen såg jag senare att man kunde byta användarnamn om man kontaktade en moderator men då var det för sent ^^

Kommer inte lämna sweclockers på ett bra tag!

Permalänk

Fan alltså, Swec <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Rätt bra sida, registrerade mig eftersom jag hade problem med datorn och har fastnat här sen dess ^^

BTW vem är egentligen Da_bear och vad har han skrivit, läst om honom i några trådar och är rätt nyfiken

http://susning.nu/Da_bear
http://web.telia.com/~u30305111/index2.htm

Edit:
Jag var så snabb att jag inte hann läsa alla andras svar.

För övrigt har sweclockers varit en av mina startsidor konstant sen jag reggade mig. Förjävla härlig sida, även om jag var som mest aktiv innan ÖÄ stängde sist.

Permalänk
Medlem

Da_bear var senast på Swec idag så nog är han aktiv alltid. Kanske inte med att skriva på forumet men läser här det gör han. Kom ihåg att det var nått kärleksprat med användaren kvack! och någon till också. Rätta mig om jag har fel. Ljusa stunder! Själv har jag regnr 363 och det får man nästan vara stolt över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Da_bear var senast på Swec idag så nog är han aktiv alltid. Kanske inte med att skriva på forumet men läser här det gör han. Kom ihåg att det var nått kärleksprat med användaren kvack! och någon till också. Rätta mig om jag har fel. Ljusa stunder! Själv har jag regnr 363 och det får man nästan vara stolt över.

Du menar den legendariska resan till Göteborg med Nagrazol..

Ett annat skönt minne är tråden om SweC-serierna..:)

(japp,har alla stripparna kvar):D

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Du menar den legendariska resan till Göteborg med Nagrazol..

Ett annat skönt minne är tråden om SweC-serierna..:)

(japp,har alla stripparna kvar):D

Nagrazol var det ja!!! Var det inte han som var lite betuttad i kvack! så dom skulle göra nått? Hur slutade det?

Permalänk
Medlem

Eller Liv&Helvete, han gjorde en ny tråd per dag nästan, om bl.a någon som glömt en rullator utanför hans hus. Han i princip levde för Sweclockers forum. Spännande.

För ett antal år sedan var det en kille som ALLTID slutade inlägg med "Har du uppfattat mig korrekt, rätt?" och sedan namn och adress. Humor på hög nivå.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Hehe det där med Da_Bear låter sjukt kul. Synd att jag inte var med på den tiden. Kollade igenom alla bilderna på xerents server. Jag tycker "Roxanne_by_flash750.jpg" var roligast ;).

Själv älskar jag SweC. Nu när ÖÄ har återlansrats tycker jag att det är ännu roligare!

Permalänk

Sen tråden om katten vars namn man inte får nämna längre. Har nog inte skrattat så mycket som jag gjorde när den tråden tog fart.
Skulle kunna släppas en tidning med "Sweclockers bästa" som skulle sälja guld.
Undra om Edin har kvar alla gammla guldklimpar på nån gammal server?
Länge leve Sweclockers....och Sverige.
En dag som denna.

Visa signatur

Barton +2500 @ + 3200 ][ Radeon 9700Pro ][ 2x120 Seagate ][ Asus A7N8X Deluxe ][ Twinmos 2x512 ][ Samsung 913N ][Tagan 480W]

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Eller Liv&Helvete, han gjorde en ny tråd per dag nästan, om bl.a någon som glömt en rullator utanför hans hus. Han i princip levde för Sweclockers forum. Spännande.

För ett antal år sedan var det en kille som ALLTID slutade inlägg med "Har du uppfattat mig korrekt, rätt?" och sedan namn och adress. Humor på hög nivå.

Karl-Olov Nordin, ja, men det var väl inte ett antal år sedan? Jag vill minnas att det var snarare ett antal månader sedan.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag reggade mig här för jag hade problem med datorn (förstod inte vad en AGP-port var eller nåt) sen blev jag en sån som moderatorerna inte verkar ge mycket för, en ÖÄ:are!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Hehe det där med Da_Bear låter sjukt kul. Synd att jag inte var med på den tiden. Kollade igenom alla bilderna på xerents server. Jag tycker "Roxanne_by_flash750.jpg" var roligast ;).

Hoppsan! Hur kom den dit?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Hoppsan! Hur kom den dit?

HEHEHE! Ta inte bort den! Den var fin tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
Eller Liv&Helvete, han gjorde en ny tråd per dag nästan, om bl.a någon som glömt en rullator utanför hans hus. Han i princip levde för Sweclockers forum. Spännande.

För ett antal år sedan var det en kille som ALLTID slutade inlägg med "Har du uppfattat mig korrekt, rätt?" och sedan namn och adress. Humor på hög nivå.

Det verkar tyvärr som att Liv&Helvete lagt upp fötterna på hatt hyllan, lär jag ju säga.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?