Sökes: hörlurar som är som öronproppar...

Permalänk
Medlem

Sökes: hörlurar som är som öronproppar...

Hej, jag sommarjobbar i verkstadsindustrin och söker ett par hörlurar som är bra hörselskydd och hörlurar... Finns det?
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Söker du riktiga hörlurar med band över huvudet eller öronpluggar?

Jag har ett par Koss The Plug som dämpar ganska bra, men långt ifrån lika bra som ett par ordentliga hörselskydd. Med The Plug under, vanliga hörselkåpor ovanpå och lagom volym på ipoden försvinner åkgräsklipparens motorljud nästan helt men det är inte världens smidigaste lösning och inget jag skulle orka hålla på med varje dag. Däremot går det bra de några gånger om året jag klipper gräset hos föräldrarna.

Peltor har en produktkategori som heter "listen only", dvs hörselkåpor med line-in. Det finns några olika modeller.

http://www.peltor.se/se/Page.asp?PageNumber=533

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del moddar på koss the plug som man stoppar in i ett par vanliga öronproppar, så det är bara att sätta igång

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

"finns en hel del moddar på koss the plug som man stoppar in i ett par vanliga öronproppar"

.... ok, låter perfekt! vad heter de och var kan man köpa dem?

Permalänk

Hur mycket kan du lägga ut på hörlurar?

Shure´s lurar stänger ute ljud extremt bra, mycket bättre än billigare lurar. De är kända för att stänga ute ljud väldigt bra. Jag tycker mina Shure e2c (den billigaste shure luren) stänger ute ljud väldigt bra, bra mycket bättre än de lurar i 4-500kr klassen jag har provat. Dessutom är det ett par riktigt bra lurar ljudmässigt också. De dyrare shure lurarna ska tydligen stänga ut ljud ännu bättre, smakar det så kostar det. Så det beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ut, men mitt förslag blir ett par Shure e2c!

Permalänk
Avstängd

Peltor har kåpor med radio, sen en FM sändare... perfekt.

Så kör jag, har Archos AV400 med 80GB och FM sändare i ryggan bakom maskinen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Om det är till någon hjälp så är Creative EP630 jävligt bra omslutna, du hör inte mkt av omgivningen. 300kr och då får man pluppar i small, medium (default + ett till parti) och large.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goethe
"finns en hel del moddar på koss the plug som man stoppar in i ett par vanliga öronproppar"

.... ok, låter perfekt! vad heter de och var kan man köpa dem?

Du köper koss the plugg för 170 spänn på nästan varenda teknikaffär, finns fan överallt. Sen går du in på apoteket och köper ett par öronproppar (de ribbade modellerna för flergångsbruk) och använder dig av en syl eller liknande för att göra ett hår rakt genom dem. Du plockar sen av fluffet på kosslurarna så det bara är själva hårdplastdelen och ett litet rör kvar som de sedan för in i öronpropparna. Självklart är lurarna väldigt uteslutande från början, men jag skulle inte lita på att de duger som hörselskydd, men ett par öronproppar med dessa istoppade borde ju absolut fungera.

snabb googling: http://www.minhembio.com/forum/lofiversion/index.php/t91020.h...

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

skulle inte rekommendera koss the plugg om du vill ha nån form av ljudkvalite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b1uemchen
skulle inte rekommendera koss the plugg om du vill ha nån form av ljudkvalite

Koss the plug låter inte alls dåligt efter en liten modd som tar 5minuter att göra http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag rekomenderar creative ep-630. Skönt ljud och hyffsat pris. Idag gick jag runt på stan och lyssnade på musik men märkte inte att mobilen ringde vilket var lite pinsamt då jag har en hög mcgyver-ringsignal.

Permalänk
Medlem

har redan creative ep630, det är ju bra och så men eftersom jag är ute efter en riktig öronpropp så tror jag mer på o³w¹:s tips...tack hursomhelst!

Permalänk
Medlem

Testade the Plug-modden för ett par år sedan och fann att det inte funkade alls bra för mina öron. Originalmuffarna dämpade bättre. Men det beror ju helt på hur ens öron ser ut. Det är ju bara att köpa ett par proppar och se om de dämpar bra eller inte.

När det gäller EP 630 har jag varit väldigt nöjd fram tills för ett par dagar sedan då ena pluggen slutade fungera, för att igår sluta i att ingen av dom fungerade. En arbetskamrat som också har EP 630 har sedan en tid också glapp i ena pluggen. Så de är bra så länge de fungerar men verkar inte vara speciellt slitstarka..

Ä således också på jakt efter ett par nya och tar tacksamt emot förslag.

Permalänk

Visst EP630 dämpar ljudet ganska bra, men vill man nå "hörselpropps dämpning" av ljudet så måste man gå upp några prisklasser till Shure´s lurar då det blir en klar skillnad. Jag vet inte riktigt hur andra lurar i den prisklassen är, men jag vet att det är en klar skillnad på lurar som EP630 och Shure. Så vill man att det ska ta bort riktigt riktigt mycket av ljudet runt om en så räcker inte EP630 till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sugoi
Ä således också på jakt efter ett par nya och tar tacksamt emot förslag.

I vilken prisklass? Rekommenderar verkligen mina Shure lurar (e2c) men är de för dyra så är j-Jays ett par ganska bra lurar för sitt pris. Jays lurarna var bra mycket bättre än mina förra Sony ex71 (som borde vara i ungefär samma klass som Creative EP630)

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! J-jays lurarna såg intressanta ut. Lyssnar mestadels på ljudböcker så dämpningen är nästan viktigare än superb ljudkvalitet. Hur upplevde du kvaliten på sladden/kontakten. Kan tycka ep 630:s var i klenaste laget (i synnerhet nu när de gått sönder).

Permalänk
Medlem

Jag varnar för att använda proppar om du ska jobba i bullrig miljö.
Visst dämpar dom, men man får ändå köra med rätt hög volym vilket i sig är skadligt.

Peltor gör bra skyddsprylar, köp ett par hörselskydd från dom om du är rädd om hörseln.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sugoi
Tack för tipsen! J-jays lurarna såg intressanta ut. Lyssnar mestadels på ljudböcker så dämpningen är nästan viktigare än superb ljudkvalitet. Hur upplevde du kvaliten på sladden/kontakten. Kan tycka ep 630:s var i klenaste laget (i synnerhet nu när de gått sönder).

Vill du ha tjocka sladdare, riktigt bra kvalite och dämpar ljudet runt omkring bättre så vill jag nog rekommendera Shure e2c mera om du nu vill lägga så mycket pengar. Då de har en skit fet sladd och kontakt som bara andas "jag kommer hålla i evigheter" den kanske inte är snyggast eller smidigast, men den håller! Dessutom så dämpar det ljudet runt omkring väldigt mycket bättre än j-Jays. j-Jays dämpar faktiskt inte ljudet så himla bra runt omkring jämfört med Shure lurarna, jag vet inte riktigt hur andra lurar i den prisklassen är men jag blev inte imponerad av hur j-Jays stängde ute ljudet. Det kanske är jag som har blivit kräsen med mina shure lurar så de kanske stänger ute ganska bra ändå. Sladd och kontakt känns ganska ordinär, som de flesta andra lurar (dock hade mina Sony ex71 extremt dålig sladd som gick sönder hela tiden, j-Jays är häst längder bättre än dem) sladdarna känns ganska bra och så, men de är tunna och kontakten är liten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Peltor har kåpor med radio, sen en FM sändare... perfekt.

Så kör jag, har Archos AV400 med 80GB och FM sändare i ryggan bakom maskinen

Jag tycker det låter som det bästa alternativet om man verkligen vill skydda öronen mot oljud. Dock lär väl inte ljudkvaliten bli det bästa med en FM-sändare men det fungerar säker väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Peltor har kåpor med radio, sen en FM sändare... perfekt.

Så kör jag, har Archos AV400 med 80GB och FM sändare i ryggan bakom maskinen

Peltor har ju hörselkåpor med vanlig ljudingång också, som jag redan skrev. Då slipper du krångla med FM-sändare.

Permalänk
Medlem

där jag jobbar är det typ hälften som inte har hörselskydd alls, så det är ju inte jättehög ljudnivå...blir nog bra med de moddade the plug.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b1uemchen
skulle inte rekommendera koss the plugg om du vill ha nån form av ljudkvalite

Håller med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?