Permalänk
Medlem

Leveranstid på Znote 3415W

Jag har beställt en Znote 3415W, då var det runt 13 dagar då jag beställde den men du är det 48 dagars leveranstid!, så länge vill jag inte vänta. Jag läste på notebookreviews forum och där är folk som jobbar på zepto inne ibland och dom sade att leveranstiden på Znote 3415W skulle vara runt 11 dagar.

Är det någon som vet om jag får vänta 48 dagar på den?

Visa signatur

Visit my online portfolio at http://www.myhaven.se/

Permalänk
Medlem

borde väl vara ungefär den leveranstid som det stod att du skulle ha. alltså att dom skickar den det datum som det stod då du beställde, att det är längre väntetid nu borde ju då inte gälla din order så att säga, kanske just din order gjorde att det nu inte finns saker till 3415 vilket gör att nästa i kö får vänta såpass länge?

har för den delen beställt en sådan jag med, skickas från zepto den 20:de enligt min bokning!

Permalänk
Medlem

hade också tänkt att beställa en sådan, men vänta "upp till" 48 dagar är ju inte aktuellt.

drog iväg ett mail nu för att se vad dom säger. skriver svar sedan.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ringa dom istället. Hur ska vi kunna svara på det? Och att skriva ett inlägg om det här tar längre tid än det gör att lyfta luren och ringa.

"Vi har öppet mellan 8:30 - 12:00 och 12:30 - 16:30
Tel: 040 601 31 00"

Permalänk
Medlem

hmm, hade jag faktiskt inte en tanke på

ringed dom nu ivf. tiden stämmer inte. dom skall komma in på fredag och skall förhoppningsvis kunna levereras nästa vecka beroende på vad man valt för komponenter.

tiden som visas är när dom får in nästa leverans, det var något med att systemet hoppade dit ifall en leverans var lite sen, vilket denna är.

hur som helst så var det ungefär nån vecka fortfarande och han sa även att alla ännu inte var uppbokade.

Permalänk
Medlem

Det var skönt att höra!, ni är bäst här på sweclockers!, jag beställde den dagen då den kom upp på den svenska hemsidan så jag behöver nog inte vänta 48 dagar då. hoppas jag iaf :D.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adlez
Det var skönt att höra!, ni är bäst här på sweclockers!, jag beställde den dagen då den kom upp på den svenska hemsidan så jag behöver nog inte vänta 48 dagar då. hoppas jag iaf :D.

Men du kan ju ringa och fråga? Antar att du fått nån bekräftelse från dom så säg ditt ordernummer och hör efter hur lång tid dom tror det kommer ta istället för att fråga här och sen hoppas på att du kommer få din snart eftersom nån annan skulle få det

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen inte det är 48dagar, jag har väntat med min beställning då 'Zeptoexperten.se' lovade att börja sälja denna modell "garanterat billigare" än 'zepto.se' denna vecka.. men den eventuella pris skillnade vore fasen inte värt 48dagar :S

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

Jag beställde min 6625WD typ 2 timmar efter den kommit ut på zepto.se och fick då leveransdatum 5/6.

Ringde igår och undrade varför jag inte fått den och fick då reda på att den kommer förmodligen veckan efter midsommar...

Så lita inte på leveranstiden förrän du fått postavin...

Permalänk

Det låter seriöst med att ha först ett datum och sen efter midsommar. Finns en anledning att köpa dator i fysiska butiker!

Permalänk
Medlem

..Dock är det inte så lätt att konfigurera egna i fysiska butiker..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
..Dock är det inte så lätt att konfigurera egna i fysiska butiker..

Beror ju helt på vilka märken vi talar om!

Permalänk
Medlem

Synd att leveransen ska vara så dålig.. deras utbud och priser tillfredställde mig ju så bra

@xhtml-geek
Har man möjlighet att fritt konfigurera Apple's datorer i fysiska butiker? :0
(antog du menade apple då jag fått intrycket att du är apple fan)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Synd att leveransen ska vara så dålig.. deras utbud och priser tillfredställde mig ju så bra

@xhtml-geek

kan du säkert det är väl ändå bara Ram och HDD du kan välja att konfa på deras hemsida (iaf på Macbook vad jag kan se). Och detta krävs ju inga större ingrepp av en kunnig person för

Permalänk
Citat:

@xhtml-geek

Built to order funkar i alla Apple ÅF. De flesta har flera versioner av maskinerna tillgängliga. Speciellt kring Mac Pro fast även Macbook Pro.
Skulle aldrig shoppa av ett bolag som bara har onlineförsäljning.

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt klart föredra att handla i butik, dock finns det (i alla fall inte nära mig) någon butik som säljer en dator jag känner kan uppfylla mina krav så bra som en dell/zepto i och med att man har möjlighet att konfigurera dem..
Mina erfarenheter från 'online bolag' är hittills också mycket bra, får hoppas att zepto inte försämrar min bild.. får se hur det går när/om jag skickar iväg min beställning.

angående apple är det ganska främmande för mig, förutom på detta forum kommer jag nästan aldrig i kontakt med apple användare.
skulle nog ha lite svårt att gå över till apple även om det fanns tillgängligt nära då jag faktiskt är väldigt fäst vid Pc och inte direkt ser någon anledning att byta, tycker mest det verkar innehålla förvirring och okomplitabla program ^^ (samt en del spännande utforskning)..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag skulle helt klart föredra att handla i butik, dock finns det (i alla fall inte nära mig) någon butik som säljer en dator jag känner kan uppfylla mina krav så bra som en dell/zepto i och med att man har möjlighet att konfigurera dem..
Mina erfarenheter från 'online bolag' är hittills också mycket bra, får hoppas att zepto inte försämrar min bild.. får se hur det går när/om jag skickar iväg min beställning.

angående apple är det ganska främmande för mig, förutom på detta forum kommer jag nästan aldrig i kontakt med apple användare.
skulle nog ha lite svårt att gå över till apple även om det fanns tillgängligt nära då jag faktiskt är väldigt fäst vid Pc och inte direkt ser någon anledning att byta, tycker mest det verkar innehålla förvirring och okomplitabla program ^^ (samt en del spännande utforskning)..

Vågen kommer nog till dig med? För två år sedan kände jag 3 med mac. Nu känner jag nästan 100. Förr hade de flesta windows, nu är det mest macar i min bekantskapskrets. Inget jag hade kunnat drömma om.

Själv kör jag några få windowsprogram under Parallels, fast jag hittar varje dag nya macprogram som avlöser dem ett efter ett. Så det är inte alls så svårt att byta. Där jag jobbar så jobbar vi med .net asp och php. Det sista är ju inga problem i macen, men resten kör vi i våra macar sidan om i windowsdelen. Funkar perfekt skall jag säga.

Var i landet bor du? Tycker det finns fler Apple butiker än andra datorbutiker numera. I Malmö finns det tre Apple butiker och två som säljer windows vad jag kan komma på.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att leveranstiden på zepto.se är fixad !!
nu står det 6dagar istället för 42!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag såg det nu, hoppas det håller i sig nu :D.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

äntligen, nu har jag fått besked om mina inkomstmöjligheter under sommaren..
hittills verkar det riktigt bra då jag ska kunna få ut 16k.. vilken är skrämmande nära den farofyllda 'inkomst per år' gränsen för beskattning.. har våran fina borgliga regering hunnit ändra denna gräns från 16 till 24 lr ngt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inte änsålänge ivf. är väl 16500 i dagsläget. har inte hört något om dom har tänkt att höja det inför nästa år, så räkna inte med det.

beställde förövrigt min zepto 3415W i förrgår. får hoppas man får den runt löning, ska skickas den 21e.. beräknat dvs.
får jag inte den innan sommaren så kommer jag avboka den då jag isf missar hela syftet med den. då kan jag lika väl köpa en nästa år istället.

Permalänk
Medlem

samma här angående sommaren.. jag skickar nog in min beställning imorgon, den beräknade leveranstiden på zepto.se var också 21e för min konf.. bara hoppas det går undan.. Dock skrev zeptoexperten.se att de räknade med att få upp modellen på hemsidan denna vecka, och eftersom imorn är fredag så skickas min beställning iväg till zepto.se, om inte zeptoexperten.se har den tillgänglig innan 16.30.. hoppas den dyker upp där dock, då dem garanterade mig ett lägre pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

dom skulle ju som sagt få in dom imorgon, så tänkte väl ev. ringa dom och kolla så dom har kommit imorgon innan jobbet så man vet vad som händer.

frågade förresten zepto idag om det fortfarande gick att få eget tryck på locket (vet inte om det även var på insidan?). ivf så sa dom att dom håller på att byta leverantör för den gamla inte kunde fixa det på dom nya modellerna (bl.a. då 3415W). men dom sa att det nog ska gå att skicka in den i efterhand om man vill ha tryck. tänkte bara dela med mig av det ifall någon nu skulle undra.

Permalänk
Medlem

ah, schysst vilka valmöjligheter har man gällande tryck?

om du har tid vore det schysst om du kunde skriva här efter att du ringt dem imorn.. med lite glada nyheter förhoppningsvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ang. trycket så vet jag faktiskt inte vad det finns för begränsningar. men jag skulle tippa att man kan trycka allt som går att göra en bild av? borde väl inte vara några direkta konstigheter tycker jag.
läste ivf lite gamla nyheter om det när dom började med det, och då stog det ju t.ex. att man kunde slänga på företagslogo m.m. stog även att den skulle bli mindre stöldbegärlig då (ivf med en företagslogo?)
kan väl dock göra den mer stöldbegärlig om man kommer på något extra ballt också antar jag. något spec. du tänkte på som man själv inte gjort kanske ?

sedan om jag ringer imorgon så skriver jag självklart det
har jag inte skrivit före 12 så har jag dock inte hunnit ringa, så isf får gärna någon annan kolla om dom vill. annars får det helt enkelt vänta tills på måndag.

Permalänk
Medlem

På min orderbekräftelse står inget beräknat leveransdatum!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är du säker? tog ett tag för mig att hitta det också, otroligt dåligt upplagt tycker jag.

det står på vänstersidan av ALLA komponenterna. borde inte skiljas ifrån min.

edit: hade inget o göra så skapade en bild åt dig:

Permalänk
Medlem

HAHA, Ja nu ser jag, hade inte en tanke på det, trodde att det skulle stå efter Beräkn Leverans... Men innan varje komponent står det iaf 19/06-07. Hoppas att det stämmer nu bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag ringde zepto nu och dom hade inte ännu fått in sin leverans. men den kan ju komma i eftermiddag (posten brukar väl komma då?). testar ringa senare från jobbet så får vi se.

Permalänk
Medlem

Jajjamen! nu ligger Zepto Znote 3415W på www.Zeptoexperten.se !

dock inte konfigurerbar i skrivande stund, inget pris heller, men antar dem jobbar med det.. modellen ligger iaf uppe på sidan!

Visa signatur