Köp av grafikkort, vad skulle ni rekomendera?

Permalänk
Medlem

Köp av grafikkort, vad skulle ni rekomendera?

Jag misstänker att jag bränt mitt grafikkort, det har börjat underprestera rejält på sistone och antar väl att det är dags för en uppgradering. Klarar mitt 350w nätagg nyare grafikkort?
Är det värt att inhandla ett splitternytt grafikkort istället för en helt ny dator?
Vad skulle ni rekomendera för under/runt tusenlappen?

Visa signatur

P4 3,4 GHz HT (Prescott) / 1536ddr (400mhz) / ATI RADEON X800 XT, PCI Express 256mb / Soundblaster Audigy 2 Platinum ZS (inkl frontmodul & fjärrkontrol) / 500Gb hdd

Permalänk
Medlem

Skulle ju inte vara fel med en ny dator

För en tusenlapp kan du få 1650pro eller 7600 gs, som klarar sig ganska hyfsat

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Om det inte blir allt för dyrt skulle jag rekommendera detta: http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SAP1950...

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Klarar mig nog utan en splitterny dator, enda jag kräver är ett Flytande World Of Warcraft.

Visa signatur

P4 3,4 GHz HT (Prescott) / 1536ddr (400mhz) / ATI RADEON X800 XT, PCI Express 256mb / Soundblaster Audigy 2 Platinum ZS (inkl frontmodul & fjärrkontrol) / 500Gb hdd