World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

varför skulle det vara svårare som dagger rogue att hålla slice n dice uppe än med sword?

Som sagt kör jag inte ett smack pvp. Endast pve.

Och Oppertunity?
De ger ju bara första smällen lixom.
Och varför inte blade twisting eller aggression?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
varför skulle det vara svårare som dagger rogue att hålla slice n dice uppe än med sword?

Som sagt kör jag inte ett smack pvp. Endast pve.

Och Oppertunity?
De ger ju bara första smällen lixom.
Och varför inte blade twisting eller aggression?

Gissar på att han menar att backstabb tar mer energy än SS (som används med Mace/Sword), men jag gissar bara ;P

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
varför skulle det vara svårare som dagger rogue att hålla slice n dice uppe än med sword?

Som sagt kör jag inte ett smack pvp. Endast pve.

Och Oppertunity?
De ger ju bara första smällen lixom.
Och varför inte blade twisting eller aggression?

Blade twisting är enbart bekvämt i vissa fall i PvP, men du var pure PvE så det är bara dumt (imo).

http://www.wowhead.com/?talent=fhxc0LZheV00Ez0MGotV
Körde med den när jag lirade rogue med Emerald Ripper i MH och Retainer's Blade i OH, fungerade jävligt bra.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
varför skulle det vara svårare som dagger rogue att hålla slice n dice uppe än med sword?

Som sagt kör jag inte ett smack pvp. Endast pve.

Och Oppertunity?
De ger ju bara första smällen lixom.
Och varför inte blade twisting eller aggression?

Tar mer energi att generera combo points med dagger, dessutom får man inte ruthlessness med min spec, kan ju ta det om man vill, jag klarar mig utan.

Opporutinity ökar all skada av backstab hela tiden, även när du inte crittar. Lethality ger bara när du crittar.

Varför blade twisting och aggression? Blade twisting är en pure pvp talent enligt mig, inte många mobs som kan dazas i pve(jag kör iofs bara 25manna nuföritden). Aggression tjänar du inget av, kör alltid backstab och eviscerate används bara som finisher när target är immun mot poisons och rupture. Jag kör oftast envenom, 4k+ crits, men bara om våran enchancement shammy är med. Annars blir det rupture.

http://www.wowhead.com/?talent=f0xfoLZGcVbrEz0MMotV

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

fan jag har ju alltid kört typ..
Cheapshot + slice n dice + ss till en 4-5 combo o evis som finish.

Hmm dags att börja spela annorlunda låter det som

Hur funkar en standard attack med daggers?
fan nu känner jag mig som en jävla nuub ;-P

btw.. backstab kan du ju typ bara göra en gång under en fight.. om du inte kidney då

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
fan jag har ju alltid kört typ..
Cheapshot + slice n dice + ss till en 4-5 combo o evis som finish.

Hmm dags att börja spela annorlunda låter det som

Hur funkar en standard attack med daggers?
fan nu känner jag mig som en jävla nuub ;-P

btw.. backstab kan du ju typ bara göra en gång under en fight.

Det är ambush du bara kan dra ur stealth, backstab funkar som ss fast du måste ha dagger och måste stå bakom.

Jag kör oftast garrote som opener > slice > 2-3bs > slice > 4-5 bs > slice > 5 bs > envenom > bs > slice > osv...

Men det är bara på bossar där man kan stå och slå hela tiden i 25manna, blir annorlunda beroende på hur många combat potency proccs man får också.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

nu tänkte jag mest på standard grind mobs med tanke på att jag inte e lvl 70 än

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Har inte provat själv, speccade själv nyligen om till dagger rogue, men när jag grindade elite-bugsen i Silithus vid level60( AQ-quest for the loose >_> ), så använde jag mig av:
Cheap-shot-Backstab-springa-ifrån-gouge(vid 80+ energy)-backstab-kidney shot-backstab. (Detta är inte effektivt, men jag behövde ta få smällar ^^).
Nu skulle du kunna köra Cheap shot - Backstab - Slice - gouge(80+ energy) - backstab - kidney - rupture.
Ska testa själv imorgon och drog bara denna tekniken ur huvudet.

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

vi kom till fas3 på Vashj inatt iaf. Var fan skönt att göra någon improvement, kändes som fas2 varade i evighet. Speciellt när man springer runt och kitar en fet strider har man inte så mycket koll på det som händer omkring en Imorgon går hon förhoppningsvis ned och vi behåller våran plats som tredje bästa horde-guild på servern, haha

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Grattis behold

Själv känner jag mig så stolt, lyckas faktiskt mörda mobs utan probs nu
Tack för tippsen rogue folk

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om länken är postad tidigare, läser inte tråden så ofta längre, men kolla in http://www.wowinsider.com/2007/06/03/ex-nihilum-member-claims...

Rolig läsning

Permalänk
Medlem

någon annan som märkt att man fick sjukt lite arenapoäng idag?
har ca 1500 rating med alla mina 3 teams och jag fick bara 400 poäng.
har dom sänkt hur mycket man får eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wickit
någon annan som märkt att man fick sjukt lite arenapoäng idag?
har ca 1500 rating med alla mina 3 teams och jag fick bara 400 poäng.
har dom sänkt hur mycket man får eller?

Du får bara poäng från ett team. I ditt fall 5vs5. Och 1500 rating ger inte så mycket poäng.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte ett skvatt om World first och sådant men det där var rätt roligt Kega

Citat:

Lewt responds by saying that Nihilum had exploited in the past on BWL, bought gold, and had the guild second-in-command, Awake, pay Kungen's real-life bills. I've heard the first two accusations, but the last one is freaking awesome. My guild leader never pays my bills.

Forum drama ftw! >.<

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Bryr mig inte ett skvatt om World first och sådant men det där var rätt roligt Kega

Forum drama ftw! >.<

Synd att Blizzard verkar ha raderat forumtråden

Permalänk
Medlem

Det var faktiskt en riktigt rolig tråd, satt o skratta i 10 sidor.

Permalänk
Medlem

En sak förstår jag inte med Blizzard Europe. Dom tjänar massvis med pengar på spelet men ändå envisas dom med att ha sin webserver på en 486:a med modemuppkoppling.

worldofwarcraft.com är ju aldrig nere vad jag har märkt, men wow-europe.com funkar väl sådär 1 gång i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
En sak förstår jag inte med Blizzard Europe. Dom tjänar massvis med pengar på spelet men ändå envisas dom med att ha sin webserver på en 486:a med modemuppkoppling.

worldofwarcraft.com är ju aldrig nere vad jag har märkt, men wow-europe.com funkar väl sådär 1 gång i veckan

haha jo har märt det när wow-europe inte funkar kollar jag alltid om worldofwarcraft är igång och den funkar perfekt varje gång.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det är väl fransmän + telia.... What can go wrong???

Visa signatur
Permalänk

Funkar hela tiden förutom när det kommer en patch som segar ner maintence

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Ligger ju nere oftare än Lindsay Lohan...

Samt att när det väl funkar är det ganska segt och armoryt är ju inte bättre det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den är nere varje patch dag + varje gång man måste fylla på gametime + varje gång man ska byta lösenord på sitt konto...

Skulle ge bort mitt account till en polare, försökte komma in på http://wow-europe.com men fick bara "service temporary unavalible" tidigare idag och det är väl inte patch dag idag?

Edit: Är ju fortfarande nere

Permalänk

Hjälp!
Tjena, undrar om det finns något sätt att ta reda på sin cd-key? förutom boxen, för den har jag lyckats tappa bort?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du borde kunna be supporten att maila ut nyckeln till det mail-konto eller irl-adress som kontot är reggat på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon mer som får "Unable to connect" när ni försöker logga in på erat acc? Antagligen är det för att massa folk måste in på de servers som finns kvar och spamma om hur synd det är om dom för att deras server är nere eller liknande.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Hjälp!
Tjena, undrar om det finns något sätt att ta reda på sin cd-key? förutom boxen, för den har jag lyckats tappa bort?

blocket måste käna mycket pengar på alla dessa anonser som finns nu för tiden

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
blocket måste käna mycket pengar på alla dessa anonser som finns nu för tiden

Du hade tjänat mycket på att gå på svenska lektionerna, sen har jag inte snott accet.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Du hade tjänat mycket på att gå på svenska lektionerna, sen har jag inte snott accet.

Lite dubbelmoral över det hela? Du ber honom gå på "svenska lektionerna" när du själv särskriver. Great!
edit: När skrev han att du stulit kontot? Jag måste ha missat det.

Visa signatur

.

Permalänk

Lol... kasta sten i glashus heter det ju Btw förstår jag inte vad ingemansson menade i sin post, en grabb vill ha sin cd-key och han börjar prata om blocket annonser.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Ingemansson pratar om blocketannonser eftersom han tror att Fettokisse har köpt ett wow konto ...