Permalänk
Medlem

mer minne

Har ett par sådana här sedan innan:
Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb (tot. 2GB) DDR PC3200 400Mhz CL2

tänkte köpa 2 GB till men undrar om det är lönt att köpa så dyr minnen igen? Fundera på att köpa dessa:
Corsair VS1GB400C3 Value Select 2x1024MB Kit (tot. 2GB) DDR PC3200 400MHz 184pin CL3

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

man ska ju helst köra likadana men för det priset hade jag inte gjort det helller så kör på budget:D

Permalänk
Medlem

Förlorar man mycket på att köra minnena i cl3 i stället för cl2.5?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Nej men i 95% av fallen är 4 X 1024 sämre än 2 X 1024 efetrsom mer än 2gb nästan aldrig behövs samt att minnena ofta får köras långsammare vid 4 gb. Detta är väldigt vanligt på Nforce4 mobo.

Detta är oftast det vanliga men om du kommer fram till att du tjänar på mer minne så lär cl3 sänka prestandan med ca 2%, sen får du köra på T2 vilket sänker ytterligare ca 2%. Tvingas du ställa ner hastigheten på minnena så förlorar du ytterligare 5-15%.

Det krävs alltså minneskrävande program för att väga upp nackelarna.

Permalänk
Medlem

Känns som jag behöver mer minne sedan jag la in vista. Bf2 tar nu evigheter för att ladda en karta, precis som det gjorde på xp när man bara hade 1GB.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk

Har du minnesbrist med 2gb så är du en minoritet. Men minnesbrist är inte alls kul så 4GB långsammare minnen är då bättre än 2GB snabba.

Passa på och köp nu när det är så billigt.