Permalänk

Mediaspelare i Vista

Undrar om det finns mediaspelare (gratis) till vista som spelar div-x filmer med mera.

Exempelvis är ju VLC jättebra till winxp, men den hittar jag inte till vista.

Har just köpt en bärbar hp med QuickPlay installerat. Följer till och med med en fjärrkontroll som man kan manövrera den med, men QP spelare ju inte div-x, eller? Funkar inte hos mig iaf...

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Hedersmedlem

funkar media player classic då?

Permalänk

Nej, jag hör bara ljudet, men ingen bild.

Visa signatur

Bro!

Permalänk

VLC funkar bra för mig i Vista. Installerar du divx codecet bör det fungera att spela upp divx filmer i de flesta media spelare, iallafall divx spelaren som följer med divx codecet. Kör in xvid och ac3filter med så bör du kunna spela upp det mesta i mplayer.

divx.com
xvid.org
ac3filter.net

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Nej, jag hör bara ljudet, men ingen bild.

google efter "vista codec" ska finnas ett vista codec paket som man kan ladda ner..

tror att den finns @ free codec.com

Permalänk
Medlem

Mediaplayer Clasic fungerar utmärkt i Vista, om man går in under inställningar/playback/output välj: "VMR9"/"DirectX9"/"use texture surfaces and render video in 3D"/"bilinear"/"VMR9 mixer mode".

Självklart har man installerat ffdshow samt AC3-filter i förväg ( http://www.free-codecs.com ).

VLC fungerar också bra, samma sak där, man måste gå in under _avancerade_ inställningar och ändra till att rendera i DX9 eller OpenGL.

Även Mplayer fungerar bra.

edit. jag avråder från sk. "Codec Packs", de brukar bara smutsa ner i registret och förorsaka buggar.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

Installera VLC och Divx player så kommer du att kunna spela upp absolut allt.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Tack, codexarna löste förstås problemet

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem

varför inte vista's inbyggda... windows media player 11 ? Bara att installera senaste ffdshow...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför inte använda sig av den mkt kompetenta KMP Player

http://www.kmplayer.com/forums/index.php

Visa signatur

/barbrady