Permalänk
Medlem

iPod - fortfarande kass?

Tjena. Min gamla iRiver börjar kännas för trång och snart vill jag ha något större, funderar därför på en iPod Video. Men, senast jag hade en iPod (mini) så behöll jag den en vecka. Batteritiden var ett skämt. Ljudet var tråkigt, det fanns ju ingen bas? Och tro't eller ej - när jag höjde basen i EQn så började det dista! Helt sanslöst, t om min gamla JOS 110 fixade ju det! Hörlursuttaget var kasst och skrapade om man hade andra lurar än apples egna. Apple sade dock att funkade det med deras så gick det inte på garantin.

Så. Ska jag ha en iPod ska den ha minst lika bra ljud som min snart tre år gamla iRiver 795 (modellen är säkert fem år...) och över huvud taget bra byggkvalitet.

Så. Hur är det nu för tiden? Har Apple fixat sina misstag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej. iriver 795 --> senaste ipoden = REJÄLT nerbyte i ljudkvalitet.

Permalänk
Medlem

Haha, okej. Ganska lustigt med tanke hur gammal iRivern är. Aja, då behåller jag den!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

iAudio X5/X5L/A2? Fast A2 listas inte på deras websida längre.

Archos?

iRiver borde ju ha någon diskbaserad med lite mer disk med.

Förutsatt att du nu vill ha just en diskbaserad, men det verkade du ju vilja.

Permalänk
Medlem

iAudio eller iriver gäller...

iPod är fortfarande lika "kass" tråkigt nog

Tänk om alla ledande tillverkare hade legat på topp vad det gällde kvalitet, vilket urval man skulle ha

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk

Har själv en iPod Photo har pajat och försäkringsbolaget ska punga ut med stålar för en ny när som helst. iPod G6 och iAudio X7 kommer att lanseras inom 3 månader så håll ut.

Alla iPod är tyvär fortfarande knass. Jag använde min iPod tillsammans med Shure e2c vilket är ett av dom få lurarna som tillsammans med iPod ger tillfredsställande bas.

Koss porta pro fungerar också bra med iPods men det finns en massa lurar som är värdelösa ihop med en iPod, lågt ljud och ingen bas allt. Allt är självklart apples fel för att när jag pluggar in mina lurar till mitt audigy 2 ljudkort eller en mp3 spelare från någon annan tillverkare så får jag hur grym bas som helst.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
iPod G6 och iAudio X7 kommer att lanseras inom 3 månader så håll ut.

Källa på iPod G6?

Permalänk
Avstängd

Har för mig G6 bilder/information dök upp på någon sida enligt macrumor men att någon blev tvungen att ta bort det eller hur det var.

Nackdelarna med iPod är väl mest att man betalar som för en premiumspelare men utan att få radio, inspelning, mic, lika bra batteritid och att den är bunden till iTunes och att mjukvaran på dem uppenbarligen inte har så bra ljudkvalite eftersom folk väljer att installera rockbox.

Har man en ipod man kan installera rockbox på och eventuellt en hörlursförstärkare också så är ju ljudkvaliten bra iaf, men då är det ju inte riktigt tack vare Apple längre.

Permalänk
Medlem

Alla glömmer bort Sony.. <3

Visa signatur

Fractal R2, i5 750, Corsair H50, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GTX470, 1.5TB HDD

Permalänk
Medlem

Sony faller på sin programvara. Även om dom gör jävligt smarta och välljudande spelare(och det gör dom) så kan man inte pga av programvaran rekommendera spelarna till någon.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

Sony skulle ju sluta med programvaran dock? Vet inte om de har gjort det på någon modell ännu. Och ja, så jävla efterblivet, de kunde ju ägt eller åtminstone delat marknaden med Apple, men nej då, istället envisas de med sitt eget bajs och hamnar utanför som vanligt och nu är iPod ett större varumärke än Walkman antar jag.

Permalänk
Medlem

Man behöver ju inte använda sonys skitprogram, finns ett " drag'n'drop " progam på deras hemsida. Heter mp3 file manager tror jag.

Visa signatur

Fractal R2, i5 750, Corsair H50, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GTX470, 1.5TB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIP-NITE
Källa på iPod G6?

Alla rykten på nätet tyder på att en iPod G6 lanseras nästa månad.

Förra veckans prissäkning är ett sätt rensa ut lagren som finns i butikerna. Ta en titt på Onoff, Siba och Computer Citys hemsida. De har knappast några iPog G5 i majoriteten av deras butiker eller på deras webshop butiker. Inte heller har de beställt in några för fylla på dom tomma lagren då det inte står något leverans datum på hemsidorna.

Kort sagt är det vanliga tecken på att butiker förbereder sig för en ny produkt. Så det är bara att förbereda dig för iPod G6 vilket kommer lanseras när som helst dom kommande veckorna. Jag väntar tålamodigt.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Om ni är osäkra på vart trådarna skall skapas kan ni alltid ta en titt på våra beskrivande underrubriker som finns till varje forumdel, eller åtminstånde forumrubriken ;).

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Samsungs utbud också, de har snygga modeller med fina finesser, men framförallt: de har genomgående haft BRA ljud!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Jag tycker iPod Nano ihop med ett par Creative EP630 levererar kanonljud. Format och användarvänlighet på iPoden knäcker ju alla andra med hästlängder. Självklart är det en fråga om smak, men jag tycker du skall lyssna och leka med en iPod innan du dissar den på grundvalar av vad folk på ett forum säger..

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

men jag tycker du skall lyssna och leka med en iPod innan du dissar den på grundvalar av vad folk på ett forum säger..

Det var det han hade gjort, men han undrade om de hade blivit bättre. Annars är ju det där med ljudkvalitet högst subjektivt, det viktiga är att man själv är nöjd precis som du säger.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||