Permalänk

Chassi till 8800GTX

Jag kan förstå att flera av er är uttjatade på den här frågan, men jag har letat runt i forumet i cirka en timma och inte lyckats få ett specifikt svar på min fråga. Jag har planerna på att köpa ett Antec P182 (http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ANP182B...) och det finns en liten detalj som stör mig. För att få plats med ett GTX har jag läst att man behöver ta bort ett hddracket och det är jag inte villig att göra då jag vill kunna ha sex diskar i chassit på samma gång. Finns det något annat sätt att få plats med kortet medan man har diskar på alla platser?

Ifall detta inte löser sig får jag se mig om efter ett nytt chassi och här behöver jag verkligen er hjälp.
Jag har gjort viss efterforskning men hittar inte ett vettigt chassi som uppfyller de två krav jag har:
Det skall kunna gå att ha sex hdds samt dvdbrännare i på en och samma gång
Det skall vara tyst men ändå kunna kyla hyffsat

Jag bryr mig verkligen inte om utseendet på grundnivå, men en snyggare burk ger ju pluspoäng
Jag tackar så hemskt mycket för hjälpen på förhand.

Permalänk
Medlem

Ja har nyligen fått hemm mitt P190 vilket är perfect för GTX korten.Ljudet från den är inte mycke högre än P180 .P180 har ett brummande ljud medan P190 väser mer dock inte störande

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem

Här är ett alternativ. Billigt, snyggt och tyst. Snabbfästen för 5,25 och 3,5 komponenter. Billig för att vara ljuddämpad.

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=NZXTHU...

Visa signatur

Before i see, i hear. Sennheiser.

Permalänk

r-son: Tyvärr håller nog inte min buget för ett sådant värstingschassi

taifooN: Det där ser faktiskt intressant ut, men för en uppföljande fråga: Går det på något sätt konvertera en 5.25"-plats till 3.5" så man kan använda utrymmet till hårddiskar?

Hur allvarligt är det förresten med p182? Måste man verkligen offra en hel hddur för att få klämma in ett GTX?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ah! Bubble gum
r-son: Tyvärr håller nog inte min buget för ett sådant värstingschassi

taifooN: Det där ser faktiskt intressant ut, men för en uppföljande fråga: Går det på något sätt konvertera en 5.25"-plats till 3.5" så man kan använda utrymmet till hårddiskar?

Hur allvarligt är det förresten med p182? Måste man verkligen offra en hel hddur för att få klämma in ett GTX?

Ja du kan köpa t.ex. nexus disktwin så får du samtidigt lite bättre kylning av hdd'n.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ah! Bubble gum

Hur allvarligt är det förresten med p182? Måste man verkligen offra en hel hddur för att få klämma in ett GTX?

ja tyvär måste du offra den övre hårddisk racket, du kan få plats med en hårddisk i den men det är max, lite konstigt att antec inte fattade detta

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk
Hedersmedlem

Hush har samma problem som P182 med 8800GTX tyvärr. Själv går jag på ett Silverstone TJ09 fast den kostar kanske lite mycket men den har den bästa kylningen för grafikkort just nu.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=330781

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM