Permalänk
Medlem

"– Vi har inte levererat någon dator i Europa än"
Från artikeln i Aftonbladet idag.

Är det nån som vet om dom levererat datorer till övriga världen ?

Permalänk

jag tror inte dom hadde planerat att det va så här många som var intresserade av denna datorn och nu har det blivit totalt kaos där..

5 pers kan knappast fixa 1000 - 5000 beställningar på 4a veckor..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilerte
"– Vi har inte levererat någon dator i Europa än"
Från artikeln i Aftonbladet idag.

Är det nån som vet om dom levererat datorer till övriga världen ?

Det verkar vara någon kille Rory (läste i en tidigare post) som fick sin dator levererad i usa (?) han verkade nöjd med den men omdet är sant.....hmmm..

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daxman22
Det verkar vara någon kille Rory (läste i en tidigare post) som fick sin dator levererad i usa (?) han verkade nöjd med den men omdet är sant.....hmmm..

Men då har dom kanske levererat en (1) dator då

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilerte
Men då har dom kanske levererat en (1) dator då

Jugo maffia fixar allt:)

Vladi & Co

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det finns en chans att företaget menar väl och att det vore kul att se om det dök upp några datorer inom de närmsta veckorna (om någon har kvar sin order dvs ). Men det har drivits på ett sånt uruselt sätt vilket gör att man inte känner sig det minsta säker som konsument. Det är ju ändå utsidan och PR som avgör hur jag som konsument ställer mig till företaget, inte hur kontakter sköts mellan samarbetspartners. Affärsidén verkar inte direkt bombsäker, så man får väl se hur länge de håller sig kvar innan dörrarna stängs.

Om de nu är ute efter en scam, varför lämnar de då ut sig så mycket som de ändå gör. Är de så dumma?

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Men tror ni verkligen de går ut med namn och telefonnummer på internet, om de bluffar? Njaa. De skulle inte bli så poppis sedan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Jag tror att det finns en chans att företaget menar väl och att det vore kul att se om det dök upp några datorer inom de närmsta veckorna (om någon har kvar sin order dvs ). Men det har drivits på ett sånt uruselt sätt vilket gör att man inte känner sig det minsta säker som konsument. Det är ju ändå utsidan och PR som avgör hur jag som konsument ställer mig till företaget, inte hur kontakter sköts mellan samarbetspartners. Affärsidén verkar inte direkt bombsäker, så man får väl se hur länge de håller sig kvar innan dörrarna stängs.

Om de nu är ute efter en scam, varför lämnar de då ut sig så mycket som de ändå gör. Är de så dumma?

Medison får mig att tänka på Thomas Edison, varför? Kolla:

Thomas Edison har provat att skapa en glödlampa och misslyckas ungefär 2000 gånger innan han fixade just det.

När han lyckades sa han

"I did not fail 2000 times i just found out 2000 times how NOT to make a lightbulb"

Vladi samma sak, han kommer komma med olika konkurs idéer tills han får en som verkligen fungerar. Och då menar jag inte få in pengar utan att leverera utan jag menar en idé som han och kunderna är nöjd med.

Om det blir under 2000 talet det vågar jag inte svara på

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Men tror ni verkligen de går ut med namn och telefonnummer på internet, om de bluffar? Njaa. De skulle inte bli så poppis sedan.

FlyMe ägarna hade inget problem med att gå ut med namn mm.
Ändå har de lyckats lura till sig en massa pengar från småsparare.
Och jag vet inte riktigt hur det har gått, men jag tror inte att någon sitter fängslad för det idag. En massa pengar är borta bara.
Läs mer här: http://flygresor.wordpress.com/2007/03/03/historien-om-flyme/

Permalänk
Medlem

Okej, nu har ju 3CO gått ut och sagt, att det står för en refund om det visar sig vara bluff. Jag känner mig ganska lugn.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Okej, nu har ju 3CO gått ut och sagt, att det står för en refund om det visar sig vara bluff. Jag känner mig säker.

Länk?

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daxman22
Länk?

Bläddra tillbaka några sidor i den här tråden..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Bläddra tillbaka några sidor i den här tråden..

Ok

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk

Vilket drama, om inte detta går i lås för Valdi så kanske han borde bli filmregissör!

Visa signatur

Macbook pro 13", 4gb ddr3, core2duo 2,53ghz, nvidia 9400m

Permalänk
Avstängd

Vem är hon?

http://medison.se/images/livia.jpg

kolla också under www.medison.se/images

Mycket intressant

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daxman22
Vem är hon?

http://medison.se/images/livia.jpg

kolla också under www.medison.se/images

Mycket intressant

ingen av bilderna fungerar för mig iaf :/

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
ingen av bilderna fungerar för mig iaf :/

Hos mig fungerar dom alla och det finns under madison.se/images flera logo bilder av ett företag som heter Sphere...vad har dom med företaget att göra undrar jag då.

Sen verkar det vara som det också var med på turistbyråer...kolla:

Rastaholm
Sjökort: 111 SE Läge: 5918 N 1739 E
Hamnvärd: Rastaholms Värdshus, Renato Petéh
Tfn: 08-560 230 70
Fax: 08-560 231 12
E-post: nato@home.se
Webbplats:
www.medison.se/rastaholm
Gästplatser: 15 st
Hamndjup: 2-4 m
Hamnavgift: 100:-.
Pontonbryggornas insida. Ankare. Diesel
Bensin
Gasol
Färskvatten x
Toalett x
Dusch x
Tvättstuga
Eluttag 12 st ingår Bastu
Kiosk x
Minilivs
Café x
Restaurang x
Miljöstation x
Latrintömning
Båttillbehör

Se och göra:
Stockholms Segelsällskaps klubbhamn på Ekerö vid Södra Björkfjärden. Klubbhus. Restaurang med italiensk touch och underbar utsikt över Mälaren. Övernattningsmöjligheter i vandrarhemmet. Motionsslinga, SL-buss till Tappström 10 km och Brommaplan 20 km. Här finns härliga strövområden och gott om svamp- och bärmarker.

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daxman22
Hos mig fungerar dom alla och det finns under madison.se/images flera logo bilder av ett företag som heter Sphere...vad har dom med företaget att göra undrar jag då.

/.../

Sphere är något webbsidesnickrarverktyg som Surftowns användare kan använda sig av om jag inte minns fel, det tyder på att de någon gång har skapat en hemsida med de verktygen Surftown erbjuder.

Edit:
Bild-Googlade på H-Sphrere:
http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=fir...

Visa signatur

Wir kennen nur ein Ziel, das die gesamte Politik unserer Partei durchdringt: alles zu tun für das Wohl des Menschen, für das Glück des Volkes, für die Interessen der Arbeiterklasse und aller Werktätigen. Das ist der Sinn des Sozialismus. Dafür arbeiten und kämpfen wir.

Permalänk
Medlem

TheNisse is back

Jag har dragit i lite trådar under dagen och kollat upp lite fakta på diverse ställen. Tyvärr kan jag inte gå ut med nån information om vad exakt på grund av vissa omständigheter, men låt oss säga att skutan kommer hålla max tills på Måndag, sen kommer skiten braka loss ordentligt...

Som det verkar just nu för min del så är det nog bara så att Valdi, antingen på grund av extremt dåligt affärssinne eller någon typ av störning, faktiskt trott att det hela skulle gått att lösa. Det som dock går att konstatera är följande:
* Det är inte Clevo-datorn det rör sig om. Clevo har inget med saken att göra, därför så kan specifikationerna inte stämma. Hur de tänkt att lösa det är en av de saker jag inte fattar.
* Det finns heller inga bevis för att det finns några kontrakt från någon annan datortillverkare heller. Om det skulle funnits så skulle inte denna situation uppstått.
* Även om det skulle finnas ett kontrakt så skulle Medison ha stora problem med att få fram datorerna. Vid denna typen av affärer så betalas det senast när produkterna kommer fram med båten, oftast tidigare. Det verkar inte finnas några pengar i företaget, utan om det var tänkt som en seriös affär så måste Valdi förlitat sig på att de skulle fått pengarna från kunderna direkt, vilket ju 2CO inte tillåter.
* De har inte heller tänkt på att lösa moms och intullningsfrågan. Eftersom datorerna rent formellt och kontraktsmässigt säljs av 2CO som ligger i USA, så betalas ingen moms till EU-länder exempelvis, något som måste göras nån stanns i kedjan. Om de skulle leverat direkt från TW eller Brasilien så skulle det inte vara några problem, så skulle köparna helt enkelt fått betala dessa extra 350 kr för att få datorerna levereade. Problemet blir dock att de har sagt att datorerna kommer levereas från England (vilket inte verkar stämma för övrigt..) och då måste företaget själva betala momsen för att få in dem, något de heller inte verkar ha tänkt på.
* Det som sagts tidigare att Valdi har planerat att sälja datorer för 100 000 kr st stämmer också. Dessa skulle vara så dyra för att de skulle vara av guld med diamanter på...

Det positiva i det hela är att så som det verkar nu så kommer som sagt var kunderna stå skadelösa, förutom några kronor eller tior.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mariae71
Sphere är något webbsidesnickrarverktyg som Surftowns användare kan använda sig av om jag inte minns fel, det tyder på att de någon gång har skapat en hemsida med de verktygen Surftown erbjuder.

Edit:
Bild-Googlade på H-Sphrere:
http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=fir...

Tja!

Thanks for info, har mitt eget webbhotell hos one.com så är inte insatt i sphere med din info förklarar det iaf:)

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem

Jag tror att dem inte alls tänkt sig att det här skulle bli så stort när dem planerade detta bedrägeri, började inte allt med en artikel i JNYTT? Hur många läser den liksom.
Men när sedan ett antal stora medier hakade på blev det alldeles för stort för de här amatörerna som inte räknat med att tusentals personer skulle granska vad dem pysslar med och pressa på medierna att skriva om det (misstänkta) bedrägeriet.
Dem kanske hade kunnat göra sig en hacka om ett antal tusen beställt och dem skickat en dator till säg dem tusen första.
Jag har svårt att tänka mig att dem kommer kunna försöka fullfölja detta nu om dem inte är helt dumma..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mariae71
Sphere är något webbsidesnickrarverktyg som Surftowns användare kan använda sig av om jag inte minns fel, det tyder på att de någon gång har skapat en hemsida med de verktygen Surftown erbjuder.

Edit:
Bild-Googlade på H-Sphrere:
http://images.google.se/images?svnum=10&um=1&hl=sv&client=fir...

Det tyder bara ännumer på att tjockvalle(valdi) inte vet vad han gör. Snart tar han till kniven och hugger oss i magen och skyller sedan på att han gick i sömnen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
TheNisse is back

Jag har dragit i lite trådar under dagen och kollat upp lite fakta på diverse ställen. Tyvärr kan jag inte gå ut med nån information om vad exakt på grund av vissa omständigheter, men låt oss säga att skutan kommer hålla max tills på Måndag, sen kommer skiten braka loss ordentligt...

We are hungry för knowledge!!!

Men jag förstår och väntar med stort tålamod

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem

Förresten, glömde en detalj som pekar på Valdis extremt dåliga affärssinne:
Hur fan kan han säga att "... den enormt stora orderingången på vår Medison Celebrity laptop har överraskat oss alla."?? Hur jävla blåst är man inte om man inte fattar att halva världen kommer beställa om man seriöst säljer en ny laptop för 150USD, inklusive gratis frakt till hela världen? Nått seriöst fel måste ju killen ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Förresten, glömde en detalj som pekar på Valdis extremt dåliga affärssinne:
Hur fan kan han säga att "... den enormt stora orderingången på vår Medison Celebrity laptop har överraskat oss alla."?? Hur jävla blåst är man inte om man inte fattar att halva världen kommer beställa om man seriöst säljer en ny laptop för 150USD, inklusive gratis frakt till hela världen? Nått seriöst fel måste ju killen ha.

Hehe så sant

Permalänk
Medlem

Alltså, kan vi inte försöka att hålla inne med alla personangrepp och alla tykna kommentarer om Valdis person och undvika att hemfalla åt inlägg som ifrågasätter honom p.g.a. hans etnicitet? Det är så ofattbart pre-pubertalt.

Visa signatur

Wir kennen nur ein Ziel, das die gesamte Politik unserer Partei durchdringt: alles zu tun für das Wohl des Menschen, für das Glück des Volkes, für die Interessen der Arbeiterklasse und aller Werktätigen. Das ist der Sinn des Sozialismus. Dafür arbeiten und kämpfen wir.

Permalänk

Snart kommer tusen-kronors-laptopen ha genererat en tusen-inläggs-tråd här på swec:-)

pax för att skriva inlägg 1000

Permalänk
Medlem

*Inlägg raderat*

/Moderator Airwolf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whac
Vadårå? Det är ju sanning det vi säger. De flesta invandrare brukar ha iaf något fuffens för sig.

Man har ju invandrare och man har blatter.

Och om det visar sig att Medison är bluff då är Valdi en riktig BLATTE. Med lite stil

Visa signatur

When it seems too good to be true, it probably is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mariae71
Alltså, kan vi inte försöka att hålla inne med alla personangrepp och alla tykna kommentarer om Valdis person och undvika att hemfalla åt inlägg som ifrågasätter honom p.g.a. hans etnicitet? Det är så ofattbart pre-pubertalt.

Vad tycker du är bäst att kalla honom då? Bluffare, bondfångare, scammare, bedrägare eller att han helt enkelt är för dum för sitt eget bästa? För något av det är det ju, oavsett om det finns datorer eller ej.